Billig asiatisk butik i kbh

Sider: 1

vipcha


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 18/3 2010 17:13

Er der nogen der kan anbefale en god og billig asiatisk butik i Kbh? Elsker nemlig asiatisk mad...

Har cyklet en del rundt på Nørrebro for at finde et sted og endte så i Thai Chinese Marked på Nørrebrogade. Jeg troede det var billigere end i supermarkedet og glemte helt at kigge på priser, så kom af med 475 kr for et par småting der normalt højst vil koste et par hundrede kroner... Dumt dumt :(
Volxin


Indlæg i alt: 101
Område: KBH
Dato: 18/3 2010 17:56

Hvilke produkter mangler du? Der ligger et par asiatiske købmænd i Reventlowsgade bag hovedbanen, som er temmelig billige. Hvis de ikke har det du mangler kan du prøve den der ligger i Fiolstræde. Kan ikke lige huske hvad den hedder.
Istedgade har vist også et par stykker, men der har jeg ikke været endnu.
Katja Ivalu


Indlæg i alt: 913
Område: KBH
Dato: 18/3 2010 21:47

Den på nørrebrogade er MEGET dyr, en flaske yellow boy brand soja sauce koster 48-50 kr, hvor den koster 20,- i china town som Volxin også nævner ligger i reventlowsgade, han er rigtig sød og hjælpsom ham som har den :)
PAX


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 18/3 2010 23:19

Klart dem der ligger nederst i Reventlowsgade.
Men det kan også blive for billigt !!!
Pas på kvaliteten på ALLE kinesiske fødevarer !!!
vipcha


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 20/3 2010 12:25

Tak for svarene :)
Jeg ledte egentligt bare efter bananblade og rispapir, men endte med at købe en del flere ting. Jeg vil helt sikkert prøve den i Reventlowsgade næste gang.
Ja HeleneMarie du har ret i det med kvaliteten, bananbladene var mugne da jeg kom hjem, så må hellere holde lidt bedre øje både med pris og kvalitet næste gang! Det plejer jeg ellers også, men blev helt forblindet af hun var så "venlig" og ivrig til at finde tingene frem :(
Black Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 20/3 2010 12:41

Jeg kan også anbefale Thai Supermarced i enden af Istedgade. De har et meget stort udvalg.
PAX


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 21/3 2010 19:23 | Indlæg redigeret den: 21/3 2010 19:24

Det er desværre bare ikke så godt mere, det der thai supermarkede.
Det blev for nogle år siden overtaget af pakistanere, men er fortsat Thai.
Der har de iøvrigt bananbladene i fin kvalitet.
Tror det er Tirsdag der er "fly-dag", men prøv at spørge.

Ang. kinesisk kvalitet:
Mange kinesiske produkter, er det værste svineri - Pas virkelig på -tænk også på de mange fødevarer skandaler i Kina.
Min veninde var i Thailand, hvor hun, i TV, konstant så om kinesisk fødevare svindel.
Eks. (og det syntes jeg var det klammeste) havde en producent af de der små dampede dejpakker med fyld, erstattet halvdelen af fyldet, med en masse af gamle papkasser, der var fundet på gaden og "hakket".

Umiddelbart er der jo ikke noget til hinder for at et sådan produkt, eller lignende, kunne snige sig ind i dansk butik og sælges billigt.



En gammel antagelse er, at kinesere er altædende - og
Kinerere spiser alt der har ben og vender ryggen mod himlen, altså lige med undtagelse af stole og borde.
Skipper Skræk


Indlæg i alt: 1232
Område: KBH
Dato: 21/3 2010 19:33 | Indlæg redigeret den: 21/3 2010 19:34

Pas på alt hvad HeleneMarie siger. Hun er påvirket.

EDIT: ALT!!!!!
Black Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 21/3 2010 20:26

Hun er påvirket.

Af hvad? - Lillebror ost?  :D

PAX


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 21/3 2010 20:57

Granatæble:
Forklaring udbedes !!!
Oy


Indlæg i alt: 489
Område: KBH
Dato: 21/3 2010 21:20

Haha Granat  :D Lær det - kinesere er onde! Kinsere, børn og dukker er opskriften på enhver gyserfilm. Så bør at få en dukke der forestiller et kineserbarn!!! Så er der dømt undergang!!!  :D
Skipper Skræk


Indlæg i alt: 1232
Område: KBH
Dato: 21/3 2010 21:25

Tror du har misforstået den cocktail. Det er børnene der er det onde!
Pawa

profilbillede
Indlæg i alt: 575
Område: KBH
Dato: 21/3 2010 22:14 | Indlæg redigeret den: 21/3 2010 22:16

HeleneMarie: du beder om en forklaring, ligesom du kom ind på chatten og udtrykte din utilfredshed med Granat's kommentar. Jeg forstår udmærket du vil have en forklaring hvis du ikke kan forstå det.
Jeg kan dog ikke tale på Granat's vegne, men jeg kan sige hvad jeg selv tænkte da jeg læste dit indlæg:

Dit indlæg er ganske simpelt dybt fordømmende og racistisk og det er mildest talt uvelkomment!

Jeg dømmer ikke dig som person på baggrund af dit indlæg, men det giver ikke et rart indtryk, håber at du efter forklaring kan se det er "lidt (for at være sød) upassende"..

Der er 1,3 milliarder kinesere hvis man går ud fra de officielle folketællinger, det er 260 gange Danmarks befolkning og Kina spænder over et geografisk areal der er ca. 58000 gange størrere end Danmark.. Og selv lille Danmark er størrere end at man kan favne hele landet i enkelte sætninger..

Det ville være langt mere sandsynligt man ramte lidt rigtigt hvis man begyndte at generalisere om kvinder der sidder og skriver racistiske kommentarer, men vil jeg undlade at begive mig ud i, vil nøjes med at oplyse om at dine kommentarer har stødt flere herinde og du skrev du har sendt PM til admin og spurgt om man må skrive sådan om dig, men måske skulle du feje for egen dør først..

Når det er sagt vil jeg gerne sige jeg egentligt håber du kan erkende det er nogle grove udtalelser så vi i stedet kan prise dig for at være stor nok til at indrømme en fejl  :D

Fordi vi begår alle fejl, ethundrede procent, det skal der også være plads til, såfremt de ikke gentager sig i det uendelige ;)

Jeg tror personligt på folks gode intentioner, sommetider skal de bare lige afstemmes med ens tale og handlinger, erkender jeg såvidt også gerne selv, well prøver da  :D
PAX


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 21/3 2010 22:58 | Indlæg redigeret den: 21/3 2010 23:16

Pawa-
Jeg kan også lave fejl, ja !
Men:
Jeg ser på ingen måde noget racistisk i at beskrive de fødevare skandaler der slår mange kinesere ihjel !!!
De varer der produceres under disse forhold, finder desværre også ud af Kina, blandt andet til Thailand, hvor der er den ene store kinesiske fødevareskandale efter den anden.
Derfor har jeg svært ved at forestille mig, at de varer ikke også skulle finde ned i de kinesiske butikker her !!!
Og når vi så taler om det, så har der jo, for ganske nyligt, været en fødevare kontrol, der fandt ud af at der blev dyrket bønnespirer til salg i butikker her i landet, hjemme i folks private badeværelser og udhuse... VELBEKOM

Jeg mener ikke på nogen måde at kunne være racistisk med disse udtalelser, det ville jeg være hvis jeg gik efter kineserne.
Men som du ser i overskriften på denne tråd, handler det om kinesiske fødevarer, og uanset hvad du mener om det, så er det ikke altid lige hygiejnisk...

Desværre er det en generel misforståelse, at man er racist, hvis man udtaler sig negativt om noget der ikke er dansk...
Pawa

profilbillede
Indlæg i alt: 575
Område: KBH
Dato: 22/3 2010 20:12

HeleneMarie skrev:

. kinesisk kvalitet:
Mange kinesiske produkter, er det værste svineri - Pas virkelig på -tænk også på de mange fødevarer skandaler i Kina.
Min veninde var i Thailand, hvor hun, i TV, konstant så om kinesisk fødevare svindel.
Eks. (og det syntes jeg var det klammeste) havde en producent af de der små dampede dejpakker med fyld, erstattet halvdelen af fyldet, med en masse af gamle papkasser, der var fundet på gaden og "hakket".

Umiddelbart er der jo ikke noget til hinder for at et sådan produkt, eller lignende, kunne snige sig ind i dansk butik og sælges billigt.


Du har helt klart ret i at mange kinesiske produkter er det værste svineri!

Mange er bare så relativt et ord, ikke mindst når vi snakker Kina..
Hvis mange kinesiske produkter er det værste svineri er ubeskriveligt nærmest uendeligt usandsynligt utælleligt mange produkter super gode af kvalitet og de leverer som du selv er inde på til store dele af verden som ikke er døde endnu..

Og det er den slags nuancer som er vigtige at medtage i en eller anden grad, for ikke at ens ord forvrider sandheden. Tiltænkt eller ej giver din formulering nemlig et indtryk af at du skærer alle 1,3 mia kinesere over en karm og det er jo lidt fjollet, ikke..

Du skriver også at:

gammel antagelse er, at kinesere er altædende - og
Kinerere spiser alt der har ben og vender ryggen mod himlen, altså lige med undtagelse af stole og borde


Du skrev i chatten i nat at kinesere selv siger det. Nej, det gør de ikke.
Nogle kinesere gør måske, men det er jo noget helt helt andet som man ikke kan forveksle..
Det er meget muligvis et kinesisk ordsprog og jeg var ikke bekendt med det. Derfor opfattede jeg netop denne sidste del ekstremt racistisk. Så kan man jo debatere om det er min eller din fejl.

Men jeg vil pointere at jeg ikke snakker kinesisk, det er bare mærkelige lyde for mig, først når nogen har fortalt mig hvad hver lyd betyder kan jeg forstå det korrekt. Sprog er simpelthen baseret på indforståede ting og i danmark er det mere indforstået ikke at udtale sig generaliserende om hele befolkninger (faktisk adskillelige, kina er jo en fascist stat der opsluger hvad den kan mener jeg, se blot tibet) end kinesiske ordsprog er, så evt. næste gang lav en note der forklarer det for os der ikke er helt med på bølgen..

Men du har givet udtryk for at du ikke er racist og det vil jeg igen sige jeg er glad for  :D

Friendship is the best! (ukendtk ordsprog, lol)
PAX


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 22/3 2010 21:19

Pawa-
Jeg er da glad for at du fik mig udpeget som racist inden du fik undersøgt sagerne !!!

Det må bare være et fakta, at jo billigere man køber kinesiske varer, jo større chance er der for at det et "fusk" produkt man har fat i.
Også selvom mange andre kinesiske varer MÅSKE er ok...
Pawa

profilbillede
Indlæg i alt: 575
Område: KBH
Dato: 23/3 2010 02:10

HeleneMarie, jeg ved det er voldsomt at skrive i en tråd :(

Men jeg gjorde det fordi at din formulering er grænseoverskridende for mig.. Jeg er på ingen måde dommer, men jeg har tilladt mig at (ud)pege noget der fremstår racistisk for mig at se. Jeg har simpelthen svært ved at sidde ting overhørigt generelt.. Jeg forstår på dig du umiddelbart ikke kan erkende min pointe, men at du fastholder du ikke er racist, dertil er der jo ikke så meget mere at sige eller gøre for mig. Jeg tror ikke du er racist hvis du siger det :)

Din formulering er/var bare tankeløs ;)

Jeg skelner normalt mellem mennesker og deres tale og handlinger. Kan forestille mig hvis jeg ikke er verdens mest populære hos dig lige nu, hehe, men jeg synes egentligt du selv har båret dig urimeligt an, f.eks. ved at sige jeg har sagt du er racist når jeg to gange før(nu 3-4) udtrykkeligt har sagt jeg ikke tror du er det, men skelner mellem folk og en ting de har sagt eller gjort. Jeg siger såmænd selv somme tider ting jeg ikke ville have hængende på mig, haha, men det er en del af en process som bl.a udvikler ens evne til at kommunikere, en af mine "hobbyer" hvorfor jeg er så ulideligt wannabe korrekt og gider at lægge så meget energi i det, men er dog min fejl at male dig op i et hjørne som om du var ond, du er velkommen til at træde ud af "mine vævede forestillinger om dig", ikke at jeg har lavet sådan nogle i mit perspektiv, men sådan har du opfattet det og det var ikke min hensigt selvom jeg nok kunne havet sagt mig selv det ville ske..

Den virker meget dramatisk den her tråd nu, men jeg opfatter det mere som et par prøvende ord ud i æteren og ikke et spejl til den absolutte sandhed/virkelighed, hverken for dit eller mit vedkommende..

God dag ;)

PAX


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 23/3 2010 12:10

At du måske forstår/ikke forstår hvad jeg mener, ændrer jo ikke så meget på, at du ret hurtigt forbandt min person, med racisme.......

Nu er du så meget hurtig med ordene tankeløs og urimelig......

Du siger selv at du er, "ulideligt wannabe korrekt", det fremgår da tydeligt, at det kun er "wannabe" ;) , men hvornår har du tænkt dig at analysere dine egne kommunikatoriske evner ?
Der skulle jo gerne komme noget ud af at være "wannabe", eks. handling !!!
PAX


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 23/3 2010 12:11 | Indlæg redigeret den: 23/3 2010 12:11

Og det var så mit sidste indlæg i den debat !
Skipper Skræk


Indlæg i alt: 1232
Område: KBH
Dato: 23/3 2010 12:30 | Indlæg redigeret den: 23/3 2010 12:32

Tralalala
Daniel


Indlæg i alt: 580
Område: KBH
Dato: 23/3 2010 12:49 | Indlæg redigeret den: 23/3 2010 12:50

Jeg har hørt om danske mennesker, der myrder og æder danske køer, grise, og høns.
Ildflue

profilbillede
Indlæg i alt: 252
Område: KBH
Dato: 23/3 2010 13:25

For lige at vende tilbage til emnet... (selv om det da er en ret så interessant debat det har udviklet sig til...;) )

Jeg har flere gange fået anbefalet en asiatisk butik på Enghave Plads. Må dog indrømme at jeg endnu ikke har været der, da jeg så sjældent kommer forbi Vesterbro, men når flere af hinanden uafhængige kilder anbefaler stedet, så er der nok noget om det. Det skulle efter sigende både være god kvalitet og gode priser :)


Skipper Skræk


Indlæg i alt: 1232
Område: KBH
Dato: 23/3 2010 13:34

@Ildflue
Jeg tror det er Thai Supermarked du mener. Og ja, den er ganske udemærket og har gode special varer og billig tofu (fx. ½ kilo firm til 16kr sidst jeg var der). Kender flere der handler ind der med stor glæde, og thai folk der anbefaler denne butik, selvom den er pakistansk ejet (som der blev nævnt. ved dog ikke hvad det har med noget at gøre?).
ProVeganSocieties Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.

profilbillede
Indlæg i alt: 673
Område: Andet
Dato: 23/3 2010 16:34

L O L  :D
ProVeganSocieties Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.

profilbillede
Indlæg i alt: 673
Område: Andet
Dato: 23/3 2010 16:37

Det kan jeg godt sige dig, Gæble!
Det er fandeme fordi at så snart en nationalitet begynder at handle med noget der ikke stammer fra dem så er man lizzom nødt til at være liiiidt (mere) skeptizk.

One more time for emphasis: L O L .


:D
Pawa

profilbillede
Indlæg i alt: 575
Område: KBH
Dato: 23/3 2010 20:13

HeleneMarie: Din formulering var utvetydig racistisk og det var dig der skrev det.

"En antagelse" forståes automatisk som din antagelse hvis du ikke skriver andet. Fejlen ligger måske i at du skrev det istedet for "Et kinesisk ordsprog" som straks havde sat det hele i et andet perspektiv, omend jeg til stadighed ikke ville kunne se relevansen for at nævne det i en tråd om en butik som handler med vegetariske fødevarer..

Mht. det andet du skrev gav Taweret et eksempel på hvordan man kan skrive noget uden at generalisere alle..

Jeg forsøger såvidt at analysere mine egne kommunikatoriske evner hele tiden, men jeg bruger mine medmenneskers respons som et slags spejl til den slags og det er en fortsat process at overkomme alle sine egne (kontinuerlige) fejl. Du er velkommen til at give mig forslag til hvordan jeg kunne havet grebet det anderledes an for at opnå det samme resultat..

Mht. handling ved jeg ikke hvad du helt konkret efterspørger, hvis vi snakker irl så ved du jo ikke hvorvidt jeg faktisk også handler.. Mht. udvikling af kommunikation er denne debat en handling.

Derudover mener jeg at jeg er mindst bare en lille smile ulidelig, hehe ;)

Jeg har anstrengt mig for at prøve at være sød reelt uden at undgå at tage debatten men du virker ikke som om at du anerkender dette eller ønsker at træde ud af din offerrolle, men det er jo så dit eget valg..

Men det er en fejl af mig at tage en sådan debat i en åben tråd, burde givetvis havet skrevet til dig i en PM og bedt dig om at omformulere dig, så havde det måske ikke set ud som om jeg prøver at gøre dig til den onde i dit perspektiv.. Det er jeg ked af, for var ikke min mening at det skulle udvikle sig sådan og jeg bærer en del af ansvaret for det..

Gider næsten ikke at gentage jeg faktisk ikke tror du er ond eller et dårligt menneske, men skelner mellem folk og deres handlinger/perspektiver, som for mig at se aldrig er absolut udtryk for hvad der gemmer sig bag..

Så istedet vil jeg sige held og lykke med martyrdommen, håber du kan bruge den til noget..

Og sry til OP for kapringen af tråden, skal nok lade jer få den tilbage nu ;)
mumitrold


Indlæg i alt: 1236
Område: KBH
Dato: 24/3 2010 10:51

Synes det er cool der bliver gjort opmærksom på det, hvis man kommer til at skrive noget generaliserende eller nedladende overfor andre grupper. Det være sig køn, sexualitet, nationalitet , race, religion osvosvosv.

Som du siger Paw kan det ske for os alle---verden er fuld af det, og det kræver opmærksomhed at rense sig selv for det. Det kan gemme sig i ordsprog, i "jokes", generaliseringer -som nemt virker uskadelige for den der siger det, men for dem det rammer kan det have stor betydning.

Derfor synes jeg også det er fuldt ud i orden at gøre hinanden opmærksom på det på en stille og rolig måde som her i tråden. Thumbs up herfra.

Taw---det har jeg også !! :O
Black Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 24/3 2010 11:22 | Indlæg redigeret den: 24/3 2010 11:24

Jeg er helt enig med Mummi. Jeg tror også det er vigtigt at huske på, at vi udtrykker os på skrift. Det er således svært at vide, om folk udtrykker sig med ironi eller fx. overdriver for sjov.

Det kan derfor være en mægtig god idé at spørge ind til en andens indlæg, hvis man er i tvivl om, hvad personen mener. Eksempelvis ville der i dette tilfælde måske have været gavnligt, hvis nogen havde skrevet til HeleneMarie:

"Er det sådan, at du mener at ALLE kinesere bevidst snyder med fødevarekvaliteten, eller er du bare generelt bekymret for den manglende kontrol af levnedsmidler, man ser i mange 3. verdens lande og i mange tilfælde også her i Danmark?"

Derudover synes jeg også, vi bør undgå berøringsangst overfor svære emner. Er det eksempelvis racistisk, hvis jeg skrev, at en stor del af hatecrimes, som begås mod homoseksuelle, begås af muslimske drenge. Er jeg så nød til først at bruge 10 minutter på at skrive, at det ikke er alle muslimer, der føler sådan, og at der også findes muslimske homo'er yada yada...

På den anden side, hvis jeg vælger at tie om hatecrimes, er jeg så heterosexist?

Summasummarum synes jeg, det er ok, at gøre opmærksom på svære problemstillinger. Eksempelvis, at der kan være problemer med fødevaresikkerheden mht kinesiske varer. Det skal dog gøres på en afbalanceret måde, hvor man prøver at være saglig og ikke-generaliserende. Der har jo også været store problemer med fødevaresikkerheden her i Danmark! Men hvis problemer skal kunne løses, så er vi også nød til at kunne snakke åbent om dem...

Håber ikke at jeg har fornærmet nogen med mit indlæg, i såfald beklager jeg.
Pawa

profilbillede
Indlæg i alt: 575
Område: KBH
Dato: 24/3 2010 13:14

Hey!

Tak for accepten af jeg måtte udtrykke hvordan jeg opfattede det mumi ;)

Og Black: God måde at gribe det an på med et spørgsmål!

Det er helt afgjort vigtigt at man godt må tage emner op som er svære, f.eks. hvis de omhandler en "kulturel gruppering", men det er vigtigt at man tænker over sin formulering!

Overvejede såmænd selv at lave en tråd om kinesisk fødevaresikkerhed for at understrege at det ikke var pointen og jeg har faktisk et spørgsmål som nogle måske kan afklare for mig.

Ofte i de butikker hvor de sælger tofu støder jeg på en rigtig mærkelig lugt som jeg lidt forbinder med fækalier ( ;) ), men som jeg tænker måske stammer fra noget der har med maden at gøre, synes bare lugten virker ret så frastødende sommetider, nogen der kan afklare hvad den stammer fra ??
lund Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.

profilbillede
Indlæg i alt: 1556
Område: KBH
Dato: 24/3 2010 15:21

Pawa du er nok bare uheldig at komme der lige efter en har møget sig  :D
PAX


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 26/3 2010 16:39

Lugten kan måske være "Durian", den hørmer !!!
Derfor er den heller ikke tilladt at importere frist, men derfor kan den godt købes i Danmark, alligevel...
Jeg var inde i en Thai idag, der lugtede lidt af elefant-høm, det var så deres bananblomster der var "overmodne"

Der er iøvrigt kommet en Afgansk grønthandler, som også har mange "østen-varer", i Reverdilsgade (sidegade til Rewentlovsgade)
Deres ting er så friske og ligger stablet meget flot, og det er en meget flot dame der ekspederer der inde.
Der er frugt og grønt, jeg aldrig har hørt om før, (r ellers velbevandret udi det grønne).
Derudover har de grøntsager som jeg kender, men som jeg ikke ville ane hvor jeg skulle skaffe, eks.
-Plantans, både modne og umodne.
-Flere forskellige slags "bittermelon".
-Mange forskellige slags chili og peberfrugter.
-Corms, som jeg ikke aner hvad hedder på dansk.
-Yams.
-Noget der ligner "luffa".
-Bok Choy.
-Longan.
Deres Okra, var usædvanlig flotte of friske.

Jeg købte en grøntsag der hedder: "chayote" (jeg kan se den hedder sådan, her i mit leksikon, damen sagde et andet navn)
må se hvad der kan blive ud af den.
Det var et meget overvældende og friskt sortiment, så i min glæde, fik jeg slet ikke set om der var andre små "perler" jeg skulle lægge mærke til, men det var der nok !!!


Skipper Skræk


Indlæg i alt: 1232
Område: KBH
Dato: 26/3 2010 16:45

Mon der er en chance for de har tørrede lime der også? Har jagtet rundt i byen efter dem. Og lyder ellers som en god butik. Den vil jeg da kigge nærmere på.
PAX


Indlæg i alt: -
Område: KBH
Dato: 26/3 2010 17:03

Tørret lime, hvor var det lige jeg så dem ?
Jeg så dem i Bazar-Vest, sådan i kilo-pakker, men mener også at have set dem her i København.
Men jeg vil da tro de også godt kunne være nede ved hende i den lille kælder.
Telefon: 33227185

Sider: 1