Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

VEGAN GRAFFITI aktivisme/street art

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
~ZenBambi~
Forum-indlæg: 205
Område: KBH
Dato: 25/12 2011 07:23 | Indlæg redigeret den: 25/12 2011 07:46

@VenstreVampyr

Hvad er kødhovedernes værk så???

(dyreplageri, forurening, gylle, regnskovfældning, sygdomme, kriminalitet, krige osv osv osv...)

- Kan du høre kødædernes hærværk SKRIGE???

- Er det hjernedød ROBOT-EFFEKTIVISERING fra helvede???

:P
~ZenBambi~
Dato: 25/12 2011 07:28

VenstreLyseslukker :P
DenBlaaKat
Forum-indlæg: 765
Opskrifter: 8
Dato: 25/12 2011 10:31

Graffiti er hærværk, medmindre der er et sted, hvor der bare er en hel grå og kedelig væg. Dog er det sjældent det er pænt at se på inde i byen. Hvis det er smukt lavet, med nuancer og uden "huller" osv, synes jeg det er flot.

Jeg tror godt nok ikke, at der er kommet en eneste vegetar ud af graffiti med budskaber. Slet ikke når de er så uinteressante og halvfærdige som disse eksempler. Selvom koen er sød og kunne være rigtig fin hvis der var gjort noget mere ud af den.
Blomme
Forum-indlæg: 65
Dato: 25/12 2011 11:27

Når Arla må bringe graffiti ved alle busstoppesteder i København, så kan jeg ikke se noget galt i vegansk street art. Men lav hellere nogle plakater,som du kan hænge op. Så bliver det ikke noget halvfærdigt lort, som man ikke kan tyde.

Og tag gerne billeder af de ophængte plakater, måske er der nogen der bliver inspireret til at følge op i andre byer.

"Hærværk" er et ord defineret af myndighederne, men "hærværk" kan være mange ting. Det kan være frihedskamp, sabotage you naime it fucker...

Kh
WhiteHorse
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 25/12 2011 11:52 | Indlæg redigeret den: 25/12 2011 13:37

Wow, jeg forstår ikke, at i er så konforme! Jeg kunne godt tænke mig en definition på hvad i mener med hærværk, og nærmere bestemt hvordan det skader? Miljøsvineri er rigtigt, men det gælder eks. også reklamerne, der kræver at regnskove fældes og derefter den kemiske behandling af papiret og dertil kommer produktionen af trykkemaskiner, blækken mm.

Reklamer er manipulerende hærværk der opfordrer til grådighed, destruktion af planeten (gennem forbrug) og som ofte presser kønsroller og seksualitet (sexisme og heteronormativitet) ned over folk. Jeg kunne godt tænke mig at begynde at lave flere veganer-propaganda-klistermærker at sætte op, der opfordrer til empati fremfor at købe mere (reklamer). Jeg kunne også godt tænke mig at der blev mere fokus på destruktion af reklamer.

Taabis: Yep, mere grim grafitti overalt! Jeg har nemlig ikke noget imod de millioner og atter millioner af statens penge der hvert år går til at fjerne det igen fra DSB-vogne og kirker ol. Det er jo alligevel ikke sådan, at de penge kunne være brugt på noget andet og bedre... Eller vent...
Problemet er at de fjerner graffitien, ikke graffitien i sig selv.

Taabis: brostenskastende forkælede møgunger.
Hvad er der i vejen med at kaste brosten? Forkælet møgunge er selvindlysende negativt, men det ved jeg sgu ikke om jeg ville sige folk der laver graffiti er. Mennesker generaliserer, og det er generaliseringen, der er problemet.

RET: Rettet.
Facon
Forum-indlæg: 138
Opskrifter: 1
Dato: 25/12 2011 14:29

Jeg tilslutter mig Marcus indlæg!
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 25/12 2011 14:43

der er en eller anden idé om at banksy laver eddersejt street art og han er bare for cool, hvis han laver noget på dit hus, stiger prisen på alle husene i nabolaget. Men hvis jeg går ud og laver, hvad jeg syntes er kunst på et hus så er det hærværk og puh bad...

Hvem bestemmer, hvad der er street art og hvad der er hærværk?

Kh Anja
~ZenBambi~
Dato: 25/12 2011 15:15 | Indlæg redigeret den: 25/12 2011 15:25

@ Marcus <3

Kan man få lavet store klistermærker???

- for så vil jeg forære kødæderne 1000stk - HELT GRATIS - inklusiv Vegansk BambiGraffiti :P
~ZenBambi~
Dato: 25/12 2011 15:36 | Indlæg redigeret den: 25/12 2011 15:40

Hvad med citater med GRØN neonfarvet tusch + glimmer spray ;)

DenBlaaKat
Forum-indlæg: 765
Opskrifter: 8
Dato: 25/12 2011 18:23

Marcus siger:
"Miljøsvineri er rigtigt, men det gælder eks. også reklamerne, der kræver at regnskove fældes og derefter den kemiske behandling af papiret og dertil kommer produktionen af trykkemaskiner, blækken mm.

Reklamer er manipulerende hærværk der opfordrer til grådighed, destruktion af planeten (gennem forbrug) og som ofte presser kønsroller og seksualitet (sexisme og heteronormativitet) ned over folk. Jeg kunne godt tænke mig at begynde at lave flere veganer-propaganda-klistermærker at sætte op, der opfordrer til empati fremfor at købe mere (reklamer). Jeg kunne også godt tænke mig at der blev mere fokus på destruktion af reklamer. "

Hvorfor skal vi så være ligeså dårlige som dem?
Jeg holder sku heller ikke af reklamer, det er noget forbandet kapitalistisk lort som får os til at købe mere, ofte ting vi slet ikke havde tænkt på, før vi så det i en reklame. (Ligesom nutidens jul også er materialistisk og kapitalistisk. Medmindre man selvfølgelig er kristen, og går i kirke i stedet for at æde og pakke gaver op).

Men derfor behøver vi da ikke være ligesom dem? At lave graffiti om og sætte klistermærker op omkring veganisme er da også hærværk?
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 25/12 2011 18:34

"De andre gør det jo også" er da det dårligste argument nogensinde! Seriøst... Kun lige overgået af "fordi".
Buch
Forum-indlæg: 324
Dato: 25/12 2011 18:46

Jeg skal glo på det grimmeste meterlange graffiti hver dag fra mit køkken vindue - tankeløst og random tekst der ikke har indhold, eller kunstnerisk kreativitet er griseri, som statens bruger mange penge på at fjerne igen (penge der kunne være brugt meget fornuftigere.) Jeg selv er tegner, men jeg tegner da ikke på andre menneskers bygninger og slet ikke uden tilladelse af dem.
F:C:A:RMOR
Forum-indlæg: 153
Dato: 25/12 2011 19:50

"Men jeg tegner da ikke på andre menneskers bygning"?

SVJV kommer alt hvad disse bygninger er bygget af fra jorden - vi ejer alle jorden. Hvad giver 2+2?
ChiZhai
Administrator
Dato: 25/12 2011 20:22

Come on, F:C:A:RMOR. Alt hvad du ejer kommer vel også fra jorden på den ene eller den anden måde. Har du så ikke noget imod at folk tager "dine" ting, fordi de ejer dem lige så meget som dig? Hvis ikke, så har du min dybeste respekt, men ellers er det da lidt dobbeltmoralsk, selvom du måske ikke umiddelbart kan mærke de millioner der bruges til fjernelse af graffiti på din skatteprocent.
Hvad regnestykket 2+2 har med noget at gøre, kan jeg til gengæld ikke helt gennemskue.
~ZenBambi~
Dato: 25/12 2011 21:30

Offentligt forbrug på sundhed: 124,5 mia. kr. i 2008 mod 100,9 mia. kr i 2001
(1mia. = 1000mio.)

= Graffiti fjerning er MEGET værre :P

Kødædere er IKKE de værste samfundsnassere...

Skatten kunne IKKE halveres...

Planeten kan IKKE reddes...
ChiZhai
Administrator
Dato: 25/12 2011 21:47

Igen: "de andre gør noget dumt, så må vi også". Den holdning skal du selvfølgelig have lov til at have, jeg synes bare det er dybt latterligt. Og nu er "Offentligt forbrug på sundhed" vel heller ikke kun lig med kødspisningsrelaterede sygdomme?
No offense, selvfølgelig. Jeg har ikke andet end love for the ZenBambi :D
~ZenBambi~
Dato: 25/12 2011 21:57 | Indlæg redigeret den: 25/12 2011 22:10

Ego fikserede fjolser - kommer aldrig videre - skider på det hele ;)

... Eller er du bare pervers? :(

Hils Janteloven menneskehoveder :P
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 26/12 2011 00:02 | Indlæg redigeret den: 26/12 2011 00:22

[ChiZhai skrev: "De andre gør det jo også" er da det dårligste argument nogensinde! Seriøst... Kun lige overgået af "fordi".

Enig! Det var fordi jeg antog at de, der har sagt, de er imod grafitti, er konforme nok til at være FOR reklamer, eller mere generelt ukritiske over for lovgivningen [med vegetarisme som eneste afvigelse fra normen]. Min pointe var derfor at skabe en debat omkring at det er irrelevant om noget er lovligt eller ej, eller nærmere specifikt at lovgivningen skal være baseret på hvad der er rigtigt og forkert, og ikke omvendt! Jeg fik dog et mere intelligent svar fra DenBlaaKat ind til videre, som så skaber grundlag for en debat på et lidt højere plan. :)

Siden du dog udpeger det argument specifikt, forstår jeg dog ikke at du tilsyneladende mener det er grafittikunstnerens ansvar at det offentlige vælger at bruge en masse penge på at fjerne den, i stedet for at bruge pengene på flere ungdomsboliger, ældrepleje, uddannelsesstøtte eller noget andet fornuftigt. At det offentlige prioriterer deres ressourcer dårligt - og eks. erstatter en grafittimalet assistenskirkegård med diverse politiske budskaber og ego-tags med en kedelig, steril og ensfarvet facade som heller ikke er besluttet af Nørrebros beboere på nogen overskuelig folkelig facon - er næppe grafittimalerens problem, til trods for at hxn kunne have forudsagt konsekvenserne.
ChiZhai
Administrator
Dato: 26/12 2011 00:44

Marcus, min kommetar var rettet mod ZenBambi. Det burde jeg selvfølgelig have gjort tydeligere.

Siden du dog udpeger det argument specifikt, forstår jeg dog ikke at du tilsyneladende mener det er grafittikunstnerens ansvar at det offentlige vælger at bruge en masse penge på at fjerne den, i stedet for at bruge pengene på flere ungdomsboliger, ældrepleje, uddannelsesstøtte eller noget andet fornuftigt.

Det var noget af en påstand du fik fabrikeret. Hvis du vil høre min mening, i stedet for selv at finde på den, så er den som følger: Jeg mener ikke, at det er graffitimalernes ansvar, hvordan det offentlige bruger pengene. Men det kan vel næppe komme bag på dem, at der bruges penge på at fjerne den graffiti de maler. Penge som kunne være brugt på nogle af de ting, som du selv synes er mere fornuftige. Hvordan er det ikke deres problem? De vælger at foretage en handling, som de ved kommer til at koste det offentlige penge (uanset om de er enige i at pengene skal bruges på det eller ej).
Men lad os dog male noget mere graffiti og så brokke os over at der bliver endnu færre penge til de ting som vi godt kan lide, fordi det offentlige har forskruede prioriteter!
Rovdyr
Forum-indlæg: 585
Dato: 26/12 2011 07:34

Hærværk er klart en rimelig måde at kommunikere på. Er der noget der overbeviser folk om at de skal forandre sig er det at ødelægge deres eller andres ejendom og stå med en løftet pegefinger der fortæller hvorfor det er dem der er slemme. God vind. Gå endeligt i gang. Slå et slag for veganismen, danskerne vil elske det og konvertere på stedet. jeg støtter det 100% som det gennemtænkte og dybe debat indslag som hærværk naturligvis er.
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>