Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Demo mod ACTA d. 25 Februar fra israels plads!

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 26/2 2012 10:39

Ja, der var godt proppet med mennesker :b Men alligevel gik vi 3 mennesker og råbte kampråb, uden andre gad være med... Blah!
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 26/2 2012 10:53 | Indlæg redigeret den: 26/2 2012 15:16

Her er en den bedste video for demoen i København, jeg har set, og som giver et godt overblik:

:)

Men alligevel gik vi 3 mennesker og råbte kampråb, uden andre gad være med... Blah!
Ja, blah! :)

Ret:
Video fra Århus, hvor man bl.a. kan se og høre Bieber-demoen som Plante taler om gå forbi og overdøve det hele:

Jeg har lavet en playliste med videoerne fra demoerne i Danmark, men der er dog pt. ingen fra Odense:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLCC64435A1ABF5CC7&feature=g-playlist
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 26/2 2012 14:28

Jeg er ked af at sige det, men jeg kom desværre ikke til demoen mod ACTA alligevel, da jeg uheldigvis har fået en revne på min ene hæl, som er ret smertefuld :( til trods for at jeg tager fodbad og plejer mine fødder.

Men i følge Fyens Stiftidende(har weekend abonnement på) står der i dagens avis, søndag:
Kun 20-30 unge var mødt op på Flakhaven i Odense, da demonstrationen havde været i gang i en 1/2 time ved 15.30 tiden. Der var ellers ventet omkring 350 deltagere.
Ikke desto mindre, blev der brugt megafon til at råbe forsamlingen op om Acta-aftalens farlighed.

Jeg vil lige tilføje, at jeg ikke havde meldt mig til på Facebook, men bare havde tænkt mig at møde op.

Det gør desværre bare for ondt på hælen til at gå for meget rundt.:(
Marcus
Administrator
Dato: 26/2 2012 15:03

Av, det lyder ikke rart! :( Det kan jeg godt forstå du valgte - god bedring! :)
Marianne48
Dato: 26/2 2012 16:14

Tak Marcus :)

Men j eg synes det er ret ærgeligt, at der ikke var flere, som mødte op, når der ellers var helt op til 15.000 tilmeldte på Facebook....det stod også i avisen.
Jeg så i øvrigt i tv-avisen(tror det var i fredags), at alt det omkring ACTA nu skal undersøges nærmere af EU domstolen(mener jeg, det var), og derfor kan der gå op til flere år, før en evt. Acta aftale kan blive godkendt og vedtaget......så det bliver i hvert fald ikke foreløbig, den kommer til at træde i kraft hvis overhovedet.;)
Marcus
Administrator
Dato: 26/2 2012 16:49

Bestemt, men jeg tror også estimaterne var lidt lavt sat af pressen/politiet, men vi var jo ikke 5.5 mio. til demoerne, så der er noget at arbejde på endnu! :)

Ja, i København gjorde de også opmærksom på at folk skulle være beredte på at protestere igen fremover, mod fremtidige forsøg på at gennemføre ACTA såvel som andre forsøg på at indskrænke vores frihed, og prioritere ophavsret og penge over menneskerettighederne. I København var der dog rigtig mange førstegangsgængere ift. demoen, og det er da et godt tegn!
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1599
Dato: 26/2 2012 17:16 | Indlæg redigeret den: 26/2 2012 17:17

Jeg var ikke i Århus Lørdag, men det var nok held i uheld for jeg var helt sikkert forduftet få sekunder efter at idioten med megafonen begyndte at lege gentag-efter-mig. Dem der vrælede med til enden var helt sikkert dem der var på vej ned på Lille Torv :D
Marcus
Administrator
Dato: 26/2 2012 21:46

Nogle andre, der var på vej til demoen i Aarhus, blev åbenbart ovefaldet af 4 nazister, hvoraf tilsyneladende kun den ene blev fanget/anholdt:
http://projektantifa.dk/nyheder/article/nazister-overfalder
PlanteædendePlante
Forum-indlæg: 1188
Område: Århus
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 27/2 2012 00:18

@ KeepTexasBeutiful

Synes egentlig idéen med at få publikum til at deltage i en tale er fint, men samtidig finder jeg "gentag-alt"-metoden problematisk for hvis man går med på den for da kan et øjebliks uopmærksomhed gøre at man kommer til at gentage noget man ikke kan gå ind for. Så ja, dem der bare ukritisk skrålede med kunne helt sikkert være lette ofre for flokmentalitet...

@ Marcus

Det forklarer måske hvorfor der kom flere politibiler med udrykning forbi demoen....
Turtley
Forum-indlæg: 211
Dato: 27/2 2012 07:34 | Indlæg redigeret den: 27/2 2012 07:43

Jeg var der også i KBH. Det var en fed demo :D

@Marcus
Hvordan ser man på nogen om de er førstegangsgængere?

Edit: Jeg mener... Er det ikke lidt generaliserende?
Marcus
Administrator
Dato: 27/2 2012 15:12 | Indlæg redigeret den: 27/2 2012 15:37

Turtley: Taleren fra demovognen spurgte om det, inden demoen begyndte at gå. "Alle jer der ikke har været til demo før råb nu!", eller noget i den stil, og bagefter råbte så dem der havde været til demo før. Og det er jo netop positivt at nye bliver involverede og mere aktive politisk end at sætte et kryds på en stemmeseddel,"like" noget på Facebook eller deltage i en underskriftsindsamling! :)

Mht. vurderingen på antallet i København var den på 15-20000 som kan høres her:

(Ikke at det gør vurderingen sand, det er bare mit grundlag for at jeg satte tallet højere)
Turtley
Dato: 28/2 2012 10:47

Ahh.. Det husker jeg godt nu :)

Og ja, det gør sgu også mig glad. Jeg har på det sidste følt at Danmark og de danske gymnasier (hvor jeg befinder mig nu) er et ødeland for idealister. Det giver det indtryk at danskerne og de unge er ligeglade med sine omgivelser, hvilket måske også er en forholdsvist nøjagtig antagelse, hæhæ.
Marianne48
Dato: 28/2 2012 15:10

Det kan godt være jeg tager fejl, men jeg har ligesom bare indtryk af, at de fleste unge mest går op i diverse dyre mærkevare ting og tøj samt andre materielle luksus goder og shopping, .....foruden den der mere eller mindre overfladiske livsstil, som der f. eks. afspejles i Paradise Hotel og For Lækker til Love.

Mens det som der rør sig i samfundet i og udenfor Danmark, at passe på miljøet/dyrene og naturen ikke rigtig er noget, de gider at beskæftige sig med.
Turtley
Dato: 29/2 2012 08:19

For ikke at nævne at kunne sætte den verden vi lever i i perspektiv, og se hvor ækel og undertrykkende nogle af vores kulturelle tendenser er. Øv!

Sådan her har jeg det med menneskeheden:

Sider: << < 1 2