Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Idé til happening

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: 1 2 3 > >>
DenBlaaKat
Forum-indlæg: 765
Opskrifter: 8
Område: KBH
Dato: 16/2 2012 16:26

http://www.thelookingspoon.com/tlsimages/blog/2011/vegetarians_taste_better.jpg
Skulle vi ikke gøre noget lign. til sommer på strøget? :D

Det ville klart tiltrække folk, og der ville nok blive kigget..
Mannequin
Forum-indlæg: 24
Opskrifter: 2
Område: Østjylland
Dato: 16/2 2012 16:46

Hahaha, ideen er ret cool. Ville det ikke nærmere bare provokere folk? Eller er det bare mig der mangler tiltro i andre mennesker? Ellers ville jeg sgu godt være med :p
Buch
Forum-indlæg: 324
Dato: 16/2 2012 16:58 | Indlæg redigeret den: 16/2 2012 17:13

Nice! jeg er game i så fald, haha :)

Edit: Det skal altså gennemføres! Gid der var en slags kalender i det her forum så man kunne planlægge det om nogle måneder når varmegraderne stiger.
JacobK
Forum-indlæg: 193
Dato: 16/2 2012 17:03 | Indlæg redigeret den: 16/2 2012 17:42

Nice. Jeg sponsorerer et salathoved!
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 16/2 2012 17:07

Jeg kommer og kigger på!
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 16/2 2012 17:23

Jeg kan godt lide brug af humor til formidling af det grønne budskab, men jeg bryder mig slet ikke om at budskabet skal seksualiseres som det så ofte bliver af f.eks PETA. ...oftest med kvinder som aktører.

Det er ikke fordi jeg vil starte en lang debat om emnet, der er allerede flere tråde der handler om netop denne problematik herinde. Jeg synes bare det er en kedelig tendens - og jeg kunne godt tænke mig selv at deltage i happenings der kunne tiltrække lige så mange mennesker (hvis ikke flere?) uden at skulle bruge mit køn som middel.

Buch
Forum-indlæg: 324
Dato: 16/2 2012 17:35

Jeg synes det er humor, hvis hanevæsnerne også er på er det vel heller ikke diskriminerende overfor kønnene. Jeg har slet ikke tænkt som du, men jeg kan sagtens se din pointe Luna, som jeg egentlig også deler - men samtidig er det også 'bare' en morsom harmløs happening for dyrene.
JacobK
Dato: 16/2 2012 17:46 | Indlæg redigeret den: 16/2 2012 17:52

Altså, jeg kan ikke se, at det skulle være diskriminerende overfor kvinder, for mænd kan vel også deltage?! - eller smager vegetariske mænd ikke bedre end ditto kødædere?

En ældre "respektabel" mand som mig, der skal bevare en vis troværdighed pga arbejde, bliver nød til at takke nej. Men hvis jeg var en ung studerende, ville jeg da være fresh.

Sponsorerer dog stadigvæk et salathoved eller to!
Veo
Forum-indlæg: 162
Dato: 16/2 2012 18:04

Sjov idé :D
Men det er i hvert fald en god idé at vente til sommer, det er så frygtelig koldt at smide tøjet her om vinteren ;)
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Dato: 16/2 2012 18:19

Fed ide hvis dem der gør det ser godt ud :D
Luna_Månebarn
Dato: 16/2 2012 18:58

Altså, jeg kan ikke se, at det skulle være diskriminerende overfor kvinder, for mænd kan vel også deltage?! - eller smager vegetariske mænd ikke bedre end ditto kødædere?

God pointe... Jeg har dog samme holdning hvis "salatbuffeten" er af hankøn.

Marcus
Forum-indlæg: 3075
Administrator
Dato: 16/2 2012 19:09 | Indlæg redigeret den: 16/2 2012 19:10

Fin idé hvis dem der gør det ser "normale" (dvs. ikke giver folk mindreværdskomplekser, men samtidig viser forskellighed) ud og er af begge køn og af alle aldre og hudfarver inkl. "de respektable", hvad end det skal betyde. Alligevel har jeg ikke tænkt mig selv at deltage. ;)

Jeg er enig med Luna. :)
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Dato: 16/2 2012 19:15 | Indlæg redigeret den: 16/2 2012 19:22

Fint med forskellighed men målet er ikke at få tyksakker(er selv en af dem) til at få det bedre med deres grimme kroppe. Målet er at promovere den grønne livsstil og det er kønne mennesker bedst til.
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Administrator
Dato: 16/2 2012 19:29 | Indlæg redigeret den: 16/2 2012 19:33

Det er bare knap så fedt hvis man i et forsøg på at skabe en bedre verden selv bidrager til problemerne med den, som jeg ser det. Det kan til gengæld være det ikke ville virke så effektivt længere ift. andre dyrearter, og at en anden aktionsform ville være bedre (som både er effektiv ift. andre dyrearter og ikke selv er en del af problemet, hvilket jeg sagtens mener kan lade sig gøre).
Taabis
Forum-indlæg: 491
Dato: 16/2 2012 20:58 | Indlæg redigeret den: 16/2 2012 20:59

Jeg stiller gerne min grimme, lidt tykke krop til rådighed, hvis jeg får et (nok nærmere to, hvis de skal nå hele vejen rundt om mausie ;-) ) af Jacobs kålhoveder. Synes det er en sjov idé, og jeg har ikke noget imod at seksualiserende taktikker benyttes - så længe det gøres med et glimt i øjet. Tror helt sikkert selv jeg ville være mere draget til at læse en flyer (hvordan ser det i øvrigt ud med dansk vegetarforenings udformning af en sådan?) hvis den blev serveret til mig af en frisk m/k der skilte sig ud fra mængden, om det så var fordi personen var iklædt et salatblad, et kyllinge-kostume eller smurt ind i teater-blod eller whatever...
JacobK
Dato: 17/2 2012 09:47 | Indlæg redigeret den: 17/2 2012 09:50

hvordan ser det i øvrigt ud med dansk vegetarforenings udformning af en sådan?

Det går fremad! Vi håber at kunne få den klar en gang i foråret, så vi kan indlede en pedant til det arabiske forår, nemlig det "veganske forår".
I øvrigt er jeg helt enig med dig, Tobias, folk eeelsker spas og gøgl, så klart man hellere vil modtage en brochure fra en kål-klædt m/k'er eller en nuttet ko.

Jeg har også tænkt en del over Markus og Lunas betænkeligheder, og så var det, at jeg kom i tanke om, at jeg har nål og tråd! så jeg vil gerne lave en helkrops kostume i kål til Markus og evt. Luna, hvis hun kommer til hovedstaden, så de ikke går glip af det veganske forår. ;)

Vi kan også lave kål-burka til dem, som er meget generte eller ikke vil genkendes. Så.. måske skal jeg også sy en til mig selv :D
JacobK
Dato: 17/2 2012 10:03

Det kunne være den til højre:

Hvis den altså ikke er for afslørende
DenBlaaKat
Forum-indlæg: 765
Opskrifter: 8
Dato: 17/2 2012 11:29

Fedt med opbakning! :D
Vi er vist 3 piger og 1-2(?) drenge som gerne vil smide det konventionelle tøj for en dag og iklæde sig lidt salat for dyrene!
Hvis du kan sy fine "dragter" Jacobk må du meget gerne det! :P
Og vi kan da sagtens bruge mange flere deltagere i alle størrelser og i alle regnbuens farver! (Marcus ;) )

Men som sagt skal vi vel helt hen i maj/juni/juli før nogen kan gå rundt sådan i mere end 10 min.. Men det giver bare tid til planlægning osv!

Vi skal bare have flyers med, men med hvilket budskab? Pels, vegetarisme i almindelighed?...

Kan godt se hvad du mener Luna, men det får folk til at kigge og grine og måske endda blive lidt nysgerrige. Hvis jeg ser en på gaden med en flyer i hånden, uanset hvad det er for, løber jeg min vej. Men det her vil måske få folk til at komme og spørge indtil hvad det er vi laver.
Luna_Månebarn
Dato: 17/2 2012 14:16

JakobK: Ha ha! :D Jeg vil eeeelske at iføre mig et kålkostume. Husk at lav god plads til vommen! ;) Jeg er super enig med både dig og Taabis/Tobias i at spas og gøgl er vejen frem! Jeg ønsker blot ikke at bruge mit køn/seksualitet som middel til at promovere den grønne livsstil. Jeg er ikke hverken blufærdig eller genert over min krop - tvært imod. ...og det handler ikke om graden af nøgenhed. Hvis jeg iførte mig en kålburka og stod med et papskilt hvor der stod "spis mig" - ville det ikke ændre noget.

...gad vide hvad der i øvrigt står på kålkvindens papskilt?

Paddylicious
Forum-indlæg: 44
Område: Sønderjylland
Dato: 17/2 2012 14:32

Orv, jeg kunne bestemt også lokkes med. Dog senest primo juni.

Luna, hvis din nysgerrighed bliver ustyrlig, så leg lidt med den her http://www.nciku.com/

God weekend.
Sider: 1 2 3 > >>