Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Idé til happening

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 > >>
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Område: KBH
Administrator
Dato: 17/2 2012 15:13 | Indlæg redigeret den: 17/2 2012 15:14

@Luna. Der står 素由心生 ;)
P.S. Hvis du ikke har en kinesisk font på din computer vil du bare se fire firkanter eller lignende.
Rovdyr
Forum-indlæg: 585
Dato: 17/2 2012 15:56

Fantastisk og original idé som kapitalismen vil ærge sig over at de ikke fandt på først. Leflen for laveste fællesnævner og at gøre kvinder til objekter holder max. Fuld støtte herfra!
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 17/2 2012 16:08

Jeg er frisk! Har lavet den happening før i Næstved, den var en ok succes :D
Laika
Dato: 17/2 2012 16:10

Og jeg er også frisk om vinteren ;o) Jeg har rendt rundt i mindre tøj end det der i sne, for at lave en "hellere nøgen end pels" event :b Det var koldt, men sindssyg nice og hygge :D Og SÅ slemt var det altså heller ikke :o)
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/2 2012 16:23

ChiZhai: Jo, kan godt se tegnene. Tak! :)

Google Translate oversætter dem til "Elements from the Heart". Se DET er jo lige et papskilt efter mit hoved! (hjerte;))

EnigmaDium
Forum-indlæg: 85
Dato: 17/2 2012 17:31

Jeg stiller gerne op!! I siger bare hvor og hvornår :)
DenBlaaKat
Forum-indlæg: 765
Dato: 17/2 2012 18:48

Super Laika! Så kan du måske også hjælpe lidt med påklædningen? Aner slet ikke hvordan det skal gøres?

Fedt med Egnima og Paddy!

Når det bliver lidt varmere må vi lige tage det op igen og lave en liste over folk, et sted at mødes osv.
Buch
Forum-indlæg: 324
Dato: 17/2 2012 19:35

Ang. påklædning tager man noget bikini eller undertøj lignende på og vikler spidsfindigt salat eller kål rundt om og sætter det fast med sikkersheds nåle måske? Det er mit bedste gæt :) I alt hvis dit linkede foto er referencen.
Laika
Dato: 17/2 2012 22:19

Vores kostumer var knap så flotte ;o) De var lidt sidste øjeblik lavet. Silkehales foreslag lyder godt, det skal bare laves lige inden, ellers bliver bladene jo slatne... Man kan købe fake salatblade af plastic, hvis man bestiller dem, kan man jo lave nogle fine nogen der kan bruges igen og igen =) Men ellers er Silkehales foreslag super.

Jeg stemmer altså for vinter! Det er meget mere opsigtsvækkende i vinterkulden! :D
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 18/2 2012 01:30

@Luna. Man kan ikke altid stole på Google Translate - slet ikke mht. kinesisk! På kinesisk synes man at sætninger, der består af 4 tegn er særligt smukke. Det betyder dog ofte at man er nødt til at udelade visse tegn og dermed overlade en del til fortolkning, hvis der skal blive plads til hele budskabet.
I lige netop dette tilfælde ville en mere korrekt oversættelse derfor være: "Lad vegetarisme vokse på dig" ("lad det vokse på dig" har her samme betydning som på engelsk; f.eks. "it will grow on you", altså du vil med tiden kunne lide det bedre). Der er samtidig en dobbeltbetydning da man i stedet for "vegetarisme" kunne oversætte 素 med "grøntsager", hvilket ville give en mere bogstavelig reference til hendes tøj, som er lavet af grøntsager.
Der er flere niveauer i fortolkningen, men jeg har vist allerede kapret tråden nok :)
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 18/2 2012 06:38

ChiZhai: Det giver ret god mening med den oversættelse. Tusind tak! ...se det var jo bestemt en idé til happening jeg kunne være meget interesseret i. :) Jeg ved at Klidkokken har planer om at arrangere noget her i Århus, så idéen skal i hvert fald tages med.

Taabis
Forum-indlæg: 491
Opskrifter: 2
Dato: 18/2 2012 21:35 | Indlæg redigeret den: 18/2 2012 21:36

Rovdyr: hvordan synes du at en gruppe unge (og gamle, hvis vi får Jacob til at hoppe i en burka ;-) ) mennesker der deler flyers ud klædt i grøntsagstøj er med til objektgørelse af kvinder?

Og forslag til højere fællesnævner modtages gerne, det er meget bedre end når folk blot giver tommelfingeren ned. Sidstnævnte er så nemt :-)
Linse
Forum-indlæg: 605
Dato: 18/2 2012 22:21 | Indlæg redigeret den: 18/2 2012 22:22

smager vegetarer virkelig bedre? ellers er det jo falsk reklame haha :D

kål-burka = det nye sort
An eye for an eye  meat is murder
Forum-indlæg: 38
Dato: 19/2 2012 00:14

Linse; det tror jeg nok vi gør, ellers kan de få lov at smage, deler gerne smagsprøver ud :)

JacobK
Forum-indlæg: 193
Dato: 19/2 2012 12:28

Du har jo et point der Linse.
Jeg mener dog at have læst at vegs har bedre ånde end kød- og fiskespisere.

Og så er der jo lige den med mælk. I bogen "dit helbred i dine hænder" af forskeren Jane Plant, refererer hun fra en samtale, som hun har med nogle kinesiske kolleger, der siger at europæere lugter af sur mælk. Nam nam. Og så er det jo, at både omni'er og en del vegetarer drikker mælk, så jeg tror faktisk det er tvivlsomt, at vegetarer smager bedre....
Taabis
Forum-indlæg: 491
Dato: 19/2 2012 12:50 | Indlæg redigeret den: 19/2 2012 13:04

Altså sådan som jeg forstod forslaget, så var ideen bare at vi skulle klæde os ud i grøntsager og uddele flyers. Altså at vi skulle bruge billederne fra den anden happening som inspiration, ikke at vi skulle kopiere deres budskab. Det med "smager bedre" synes jeg ikke er specielt interessant (selvom jeg faktisk har hørt at nordisk veganersæd skulle være en delikatesse der serveres på Noma?).

Kød får eftersigende sæd til at smage grimt, men det samme kan man jo sige om cigaretter, karry etc., så den holder nok ikke helt. Vegetarisk kost kunne dog måske spille ind ift. det sure miljø hos en kvinde, men desværre slet ikke noget jeg har forstand på (andet end jeg ved fra mine bøger, at vegetarisk kost medfører mere basisk urin, hvis man er til den slags?)

Mht. skiltene kunne der jo stå: "Pels er IKKE hipt" eller sådan noget lignende, der må være nogle humaniora gutter/gutinder der har go' forstand på sådan noget, og sikkert også nogle kreative hoveder der kan kreere det.

Eller måske til Jacob i sin kål-burka: "vegetar - også for os hemmeligt respektable!" ;-P.

Psst. Øko: hvor stiller man sig i kø? :-P
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Administrator
Dato: 19/2 2012 13:56

Jeg synes det er bedre at fokusere på vegetarisme end på pels.
DenBlaaKat
Forum-indlæg: 765
Dato: 19/2 2012 15:22

Ja det var ideen Taabis :) Men vi skulle finde ud af om vi skulle fokusere på pels eller vegetarisme.
Og Marcus stemmer så for vegetarisme.

Vegetarer smager forresten bedre. Et rovdyrs kød smager råddent, så vidt jeg ved. Har aldrig smagt det ^_^
Buch
Forum-indlæg: 324
Dato: 19/2 2012 20:57

Jeg stemmer også for vegetarisme. Jeg har oplevet en del protester/happenings mod pels, men ganske få for vegetarisme - de må på banen :)
Laika
Dato: 19/2 2012 21:07

Stemmer helt klart også for vegetarisme...

Har hørt at planteæderes kød skulle smage bedre end rovdyrs... Hvilket er grunden til at rovdyr foretrækker planteædere og ikke så gerne spiser andre rovdyr (medmindre der ikke er andet).

Men ok. Nogen spiser katte. Det er da et røvdyr så det vil noget...

Men et veganerkys smager klart bedst ;o) Veganerkys er dejlige... <3
Sider: << < 1 2 3 > >>