Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

syg brystkonkurrence - lidt fb aktivisme

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: 1 2 3 4 > >>
lyra
Forum-indlæg: 1310
Område: KBH
Dato: 6/3 2012 13:51

hejsa,

KOSTBAR, en bar i Gothersgade KBH, har lavet en (usmagelig, ulækker) konkurrence hvor man kan vinde en brystoperation.
i et dickmove af dimensioner har de så valgt at slette billed-entryen for transkønnede Michele.

politiken artikel her: http://ibyen.dk/natteliv/ECE1561528/tra … s-bryster/

jeg synes vi skal gå ind på deres facebook side og fortælle dem hvorfor det ikke er ok :)

hvis nogen skulle vinde den konkurrence var det Michele, eller nogle af de andre modige transkønnede der efterfølgende har postet deres billeder derinde.

her er deres side: https://www.facebook.com/kostbar.dk

ind med sure kommentarer og likes til de transkønnede!
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Opskrifter: 2
Område: Sønderjylland
Dato: 6/3 2012 14:04

Fuck hvor usmageligt!! Ville gerne deltage, men har facebook-pause.

Øv, hvor er det altså bare tarveligt! (mildt sagt)
Barnabas
Forum-indlæg: 146
Område: Bornholm
Dato: 6/3 2012 14:46

Problemet er da ikke at transsexuelle er udelukket, problemet er at, der findses sådanne konkurrencer! Føj for den lede!
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Administrator
Dato: 6/3 2012 14:50 | Indlæg redigeret den: 6/3 2012 14:51

Ja, jeg er også enig :(, men har ikke nogen FB-profil.
Mannequin
Forum-indlæg: 24
Område: Østjylland
Dato: 6/3 2012 15:03

:S

Ja, uretfærdighed er der nok af..
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 6/3 2012 15:04

Kan ikke se det forkerte i den slags konkurrencer... Men ja, det er forkert når transseksuelle er udelukket, for det er netop den slags personer der bør deltage og vinde =) Dem og så folk der har mistet et eller to bryster til brystkræft.
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 6/3 2012 15:57 | Indlæg redigeret den: 6/3 2012 15:57

Jeg kan ikke se noget problem i denne konkurrence........ jeg synes faktisk det er herre-morsomt....... :D

Hvis man ikke vil vinde et par nye bryster kan man jo bare lade være med at deltage.
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Dato: 6/3 2012 21:04

JensD: Det er nok mere det kvindesyn, konkurrencen giver udtryk for der er problemet...
JensD2
Dato: 6/3 2012 22:18

Julie Lea - jeg kan ikke se noget problem med kvindesynet.

Hvis man fx ser Paradise Hotel eller Big Brother, så ved man, at der er ret mange unge kvinder som gerne vil have store nye bryster. Og nu er der åbenbart også en bar som gerne vil betale for dem.......

Nej, jeg kan ikke se problemet.

Til gengæld kan jeg se et kæmpestort problem når nogen folk forsøger at bestemme over andre mennesker og andre menneskers værdier. Det bryder jeg mig ikke om. Personligt har jeg nok lidt svært ved at forstå hvorfor nogen vil have silikonepatter..... men det er bare ikke okay, at vi alle skal bestemme over hinanden.

Jeg går ind for frihed og tolerance - også overfor dem som er vilde med silikonepatter, både M/K.
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 6/3 2012 22:36

Jens - Like!
Barnabas
Dato: 6/3 2012 23:02 | Indlæg redigeret den: 7/3 2012 08:56

--Læs længere nede om grund for sletning--

Barnabas.
JensD2
Dato: 6/3 2012 23:27 | Indlæg redigeret den: 7/3 2012 00:07

Barnabas - jeg synes dit kvindesyn er krænkende, da du omtaler kvinder som individer der er så dumme at de ikke kan tænke selvstændigt.

Dernæst synes jeg, at din kommentar var både spydig, sarkastisk og nedladende overfor mig. Måske skulle du overveje om du generelt har et problem med folk som mener noget andet end dig.

Jeg beklager, men det ændrer ikke min holdning. Jeg synes vi skal lære piger at de er gode nok som de er - både dem med silikonepatter og dem uden silikonepatter.

Hvis man mener at unge piger får silikonepatter på grund af dårligt selvværd, så har jeg svært ved at forstå hvordan det skulle hjælpe dem, at træde på dem eller nedgøre deres beslutning bagefter.......... jeg synes det er en umyndiggørelse og manglende respekt for andre mennesker. Jeg tror først og fremmest at folk får større selvværd når man respekterer deres frihed og deres valg, selv om man måske ikke selv er enige med dem.
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 7/3 2012 01:05

Enig med Jens, selvom jeg godt kan forstå at nogen er imod konkurrencen.
Jeg er personligt ikke den store fan af falske bryster, men folk må selv bestemme hvad de gør med deres krop. Der er jo heller ingen der siger, at vinderen af konkurrencen skal have "nogle ordenlige plastik patter". Vi kan jo forsøge at gøre vores til, at det bliver en transseksuel, der vinder konkurrencen, og dermed får mulighed for at gå et skridt på vejen mod at få en krop, som svarer til personens egen kønsidentitet.
Det er nok ikke det, dem der har lavet konkurrencen har haft i tankerne, da de fik idéen, men det kunne være så fedt hvis det lykkedes!

P.S. Konkurrencen er blevet flyttet fra Facebook-siden til deres egen hjemmeside: http://www.kostbar.dk
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 7/3 2012 01:22

Hmm. Pt. er der, så vidt jeg kan se, ikke en eneste transseksuel på konkurrencesiden. Det kan være de allesammen er kommet til at slette deres indlæg, ligesom Michele :S
Her er i øvrigt endnu en artikel om konkurrencen, hvor en person der udtalte sig kritisk om den også er kommet til at slette sit indlæg: http://ibyen.dk/natteliv/ECE1561370/folk-raser-mod-konkurrence-med-gratis-silikonebryster/
Utroligt så klodsede transseksuelle og personer der er kritiske overfor konkurrencen er.
Man kan selvfølgelig lade tvivlen komme Kostbar til gode, men det virker nu lidt mærkeligt, synes jeg.
Buch
Forum-indlæg: 324
Dato: 7/3 2012 05:00

Jeg synes kvinde bryster udstilles som sex objekter i den her konkurrence, hvilket jeg finder rimelig usmageligt når det tilmed sponsoreres af et druksted. I min optik er de en kropsdel på linje med en arm - no more, no less! Jeg har større "respekt" for de markante og berømte kvinder der beholder de små størrelser. At den så oven i hatten lader til at diskrimere transseksuelle gør mig trist. derudover føler jeg at denne konkurrence fodrer til at man ikke kan være på stranden og nyde "barhed" fordi hvis man smider overparten så sendes der signaler og al mulig pis. Jeg drømmer om en dag bryster ikke betragtes på linje som en kønsdel (!) Hilsen Woodstock ;)
Warzywo
Dato: 7/3 2012 08:06

Altså... at det ikke lidt sexistisk at sige at kvinder må ikke få lavet større bryster for de skal bare lære at respektere deres krop, mens mænd - blot fordi de gerne vil være kvinder - gerne må. Skal mændene så ikke også bare lære at respektere deres krop som mænd? :D

Jeg er enig med Silkehale at det er smadder irriterende at bryster skal ose sådan af sex. Og det bliver da et problem når kvinder ikke længere kan amme i offentligheden længere. Dog kan jeg ikke rigtig se hvad løsningen på problemet skulle være. Og selvom vi ser bryster som en legemesdel, skal vi huske på at rigtig mange kvinder jo gerne vil have pænere arme og mave også. Ikke kun bryster.

Når det så er sagt så lever vi i en samfund der er meget fokuseret på udseende. Det er selvfølgelig en negativ indstilling, da ingen bliver lykkelige på udseendet alene. Selvfølgelig skal vi lære vores unge at udseende ikke er alt. Men hvis det kan give dem et bedre liv at få "pænere" bryster, ligesom det kan give mig et bedre liv ved f.eks at få en tatovering, så ingen alarm fra mig. Jeg sætter pænere i gåsetegn da det ikke skal betyde at almindelige bryster ikke er pæne. Det synes jeg nemlig de er.

Barnabas
Dato: 7/3 2012 08:54 | Indlæg redigeret den: 7/3 2012 09:07

Hej Jens, det har absolut ikke været min mening at være nedladende eller på anden måde ramme dig, for det undskyld.

Og af mangel på gode argumenter, eller bare en lyst til ikke at, blive misforstået, helt sikker min evner til at udtrykke mig :) sletter jeg oven stående indlæg.

Tata :)

Personligt ser jeg ikke bryster som et sex objekt, og må indrømme de på ingen måde ophidser mig sexuelt, har faktisk altid undret mig over, hvorfor mænd altid fokuserer så meget på dem?

Grunden til jeg, bliver lidt ophidset er, at vi bliver ved med at fortælle menesker de ikke er gode nok som de er, og den klub har jeg ingen lyst til at være med i.

Jeg er helt enig i at vi som menesker har eget ansvar for hvad vi gør, men hvis man bliver bombarderet dagligt med et eller andet, totalt umuligt skønheds ideal, så knækker filmen altså for mig, og alt den bombardering rammer specielt børn.

Nå, jeg kunne alligevel ikke lade være :)

Final Tata :)
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Dato: 7/3 2012 09:29

Fr. Woodstock silkehale, jeg er bare så enig ;)

Jeg er også i chok over at det er blevet mere normen en undtagelsen at kvinder får lavet silikonepatter, efter endt amning. På min mødregruppe på facebook er vi 29kvinder og ud af dem tror jeg at 5 har fået lavet det nu, og flere har overvejet det og vil gøre det når de er færdige med at få børn. Men hvorfor? Fordi de tror at deres kvindelighed sidder i brysterne. Stakkels dem siger jeg bare..

Maria - som glæder sig over sine er blevet små efter endt amning, og vil altid være stolt af mine små rynkede, strækmærkede-babser, som har givet liv til 3 små fantastiske mirakler.
Herbi
Forum-indlæg: 293
Dato: 7/3 2012 09:31

Jeg synes det er så irriterende at man ikke bare kan lade hinanden være i fred.

Nogle mennesker får lavet horn i panden, tatoveringer, fjernet strækmærker, fjernet hår, farvet hår...
Vi lever i en tid hvor alle kan ændre deres udseende og lege med det som de lyster.
Man behøver ikke være enig og synes at alting er pænt. Man har ingen ret til at svine andres valg ang. bodymod. til.

Jeg håber self. at Kostbar tager sig sammen og stopper med at undertrykke transkønnede.
Warzywo
Dato: 7/3 2012 09:57

Godt skrevet, Herbiwore!
Sider: 1 2 3 4 > >>