Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

syg brystkonkurrence - lidt fb aktivisme

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 4
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Område: KBH
Dato: 13/3 2012 13:05

Julie Lea
Jeg har ikke så meget forstand på hvilke træk der generelt betragtes som feminine men jeg tror at det generelt betragtes som mere feminint at have en lille kæbe. Cindy Jackson syntes at hendes kæbe var for stor så hun fik et stykke af den savet af.
longevitynow
Dato: 13/3 2012 20:46 | Indlæg redigeret den: 13/3 2012 20:59

Julie Lea
Det var vist denne type læsning der inspirerede hende.
http://www.entcenter.net/id217.htm
Christel Janine
Forum-indlæg: 61
Opskrifter: 7
Område: Fyn
Dato: 13/3 2012 21:55

Er bare så meget enig i bl.a. dette, som lyra skriver: det der er endnu mere ærgeligt, er, at for hver kvinde der får implantaterne, øges presset for alle kvinder omkring hende til også at bruge "snydekoder"...

Vi påvirkes nemlig alle sammen, i gensidige indbyrdes relationer, af alle andre omkring os! Og det har jo en betydning for, hvordan vi opfatter os selv; samfundet; vores virke i hverdagen osv.
Mange tanker / værdier / idealer m.v. om "skønhed" & / eller "feminitet" (her-&-nu! & i samfund p.t) udspringer pudsigt nok synkronistisk af magtfulde påfund om hvilken definition der nu skal gælde og tages for gode varer.
Men det er sgu da ikke ret gennem-ræsonneret.-.
longevitynow
Dato: 13/3 2012 22:13

Christel Janine
Mht. idealer om skønhed har samfundet måske en lille indflydelse men det er nok ikke et tilfælde at små babyer som ikke er blevet påvirket af samfundet foretrækker at se på de samme mennesker som voksne mennesker synes er smukke. http://ing.dk/artikel/58475-babyer-foretraekker-smukke-mennesker

Mht. alt det du har skrevet om hvordan det påvirker andre mennesker at man får en skønhedsoperation så har du sikkert ret men det er irrelevant for det enkelte individ som ikke føler sig tilpas i sin egen krop.
Christel Janine
Forum-indlæg: 61
Opskrifter: 7
Område: Fyn
Dato: 13/3 2012 22:31

Arh "Barbie-billed" / *hva du nu hedder* - det er jo netop ikke spor irrelevant; fordi svar fx lige på, hvordan dette enkelte individ så evt. føler sig tilpas i egen krop? - hvis nu vedkommende pludselig ikke levede i et samfund / en verden / kultur, hvor andre individer spejler sig i & præger hinandens livs-opfattelser? Det enkelte individ har "brug for at føle sig tilpas i sin egen krop" - på en øde ø?? Nej, vel! Lige så fjoget som dét du skriver selv, måske.
Jeg mener mere at det hele handler (desværre?) om dén kontekst og dé (samarbejds-)relationer som vi indgår i hinanden med i. Der finder vi også kimen til de mere specifikke idealer m.v. som i dag præger store dele af samfundets borgere..
longevitynow
Dato: 13/3 2012 22:50 | Indlæg redigeret den: 13/3 2012 22:51

Christel Janine
Jeg har selv tænkt mig at få minimum en skønhedsoperation. Måske flere. Hvordan det påvirker andre at jeg bliver opereret er da irrelevant for mig. Det er jeg 100 % ligeglad med. Hvis andre kommer til at føle sig presset til at blive opereret så er det ikke mit problem. Jeg har det ikke godt i min nuværende tilstand og det er det eneste der er relevant for mig ligesom det er det eneste der er relevant for andre der ikke har det godt med deres krop. Hvordan vil jeg så komme til at føle mig tilpas i min egen krop? Ved at ændre det jeg er utilfreds med.
Taabis
Forum-indlæg: 491
Opskrifter: 2
Dato: 14/3 2012 07:24

Mest henvendt til modstanderne: Må man få brystimplantat, hvis man eksempelvis har gennemgået et brystcancer forløb og har fået det ene fjernet (el)?
longevitynow
Dato: 14/3 2012 10:26

Taabis
Det kan jeg garantere at du ikke finder mange mennesker der er imod.
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Dato: 14/3 2012 15:27 | Indlæg redigeret den: 14/3 2012 19:46

Speaking of cancer and silicone... :(

http://www.dailymail.co.uk/health/article-8373/Breast-implants-recalled.html

http://www.massdevice.com/news/breast-implant-recall-indicative-wider-problems-say-ce-mark-challengers
Taabis
Forum-indlæg: 491
Dato: 14/3 2012 18:20

Jimmi: Det tænker jeg heller ikke. Ligeledes mht. Transkønnede. Men de er måske ikke underlagt at skulle elske sig selv som de nu ser ud...

Det værende sagt synes jeg brystkonkurrencen er klam, diskriminationen ligeså. Men det skyldes motivet bag, ikke konceptet brystimplantion for 'normale' kvinder.
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Dato: 15/3 2012 09:02

Så vidt jeg ved får cancerpatienter, der har fået fjernet det ene bryst automatisk tilbudt et implantat. Det er en anden diskussion: Ligesom folk, der har fået bortoperet det ene øje, som oftest får et glasøje: for at folk ikke skal fokusere mere på sygdommen/hvad de har fejlet end på dem som person...?
longevitynow
Dato: 15/3 2012 13:05

Taabis
Nej fordi ved transkønnede er problemet jo ikke et psykisk problem men i stedet et fysisk problem. De skal bare have et par silikonebryster og have skåret pikken af så er de raske :D

Ovenstående er ikke et udtryk for min egen holdning men et eksempel på hvad andre mener. Problemet sidder i hovedet men det kan fjernes ved at få en operation. Du har ret i at det er lidt mærkeligt at nogen siger at kvinder bare skal lære at elske sig selv som de er men at det ikke gælder for transkønnede.
Julie Lea
Dato: 15/3 2012 13:13 | Indlæg redigeret den: 15/3 2012 13:40

Jeg synes lidt, du sammenligner æbler og pærer, Jimmi...
Apropos brystkonkurrence: http://www.marvelousmanboobs.com :)!
longevitynow
Dato: 15/3 2012 13:46

Julie Lea
Overhovedet ikke. transkønnede er utilfredse med deres krop. Nogle kvinder er utilfredse med deres bryster. Nogle mænd er utilfredse med størrelsen på deres pik. Nogle mennesker har for meget overskydende hud efter et stort vægttab. Fælles for dem alle er at der er noget de er utilfredse med og at en operation kan gøre dem gladere, så selvfølgelig skal de da have lov til at blive opereret. Hvis den ene af ovenstående grupper ikke bare skal lære at elske sig selv som de er så skal de andre da heller ikke. Det er altså ikke kun transkønnede der føler at de er blevet født med en forkert krop!
Julie Lea
Dato: 15/3 2012 13:48

Okay: så siger vi det! Du får ret og jeg får fred...X(!
longevitynow
Dato: 15/3 2012 14:16

Julie Lea
Jamen så er vi jo enige :D
Julie Lea
Dato: 15/3 2012 14:21

;) :D!
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Område: Sønderjylland
Dato: 15/3 2012 16:02

Jeg tillader mig lige at stille det samme spørgsmål igen:

Altså... at det ikke lidt sexistisk at sige at kvinder må ikke få lavet større bryster for de skal bare lære at respektere deres krop, mens mænd - blot fordi de gerne vil være kvinder - gerne må. Skal mændene så ikke også bare lære at respektere deres krop som mænd? :D

Jimmi stiller det samme spørgsmål og jeg er meget enig med ham. At kvinderne så måske gerne vil have større bryster fordi de vil please mænd er en anden sag. Men hvem prøver ikke at tiltrække dem, de er tiltrukket af?
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 15/3 2012 16:51

Warzywo - gode tanker! Jeg er helt enig med dig.........

Der er masser af M/K som er imod plastikbryster - jeg synes det er helt okay. Bare de ville lade være med at fordømme dem som har en anden mening. :D
Sider: << < 1 2 3 4