Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

lad os lige stoppe en sexslave-restaurant

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2
Bubble
Forum-indlæg: 49
Område: KBH
Dato: 20/3 2012 08:52

Hvor kommer den til at ligge? Lad os lave en demo udenfor!
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 20/3 2012 09:23

Jeg sad faktisk i skolen idag og kom i tanke om Honneths Teori om Anerkendelse og krænkelse. F.eks. hvis man som barn har oplevet sexuel krænkelse i familien, så vil det bl.a. medføre lav selv følelse. Hvilket kan komme til udtryk bl.a. ved at man har behov for at vise sin krop frem, eller at man ikke tillægger den nogen værdi. Denne teori er accepteret og anerkendt på Universiteter i Hele danmark. Hvis Axel Honneth har ret, så vil det jo være det samme som at vi udnytter disse pigers dårlige selvfølelse/selvtillid. - Dette er et problem!

Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Dato: 20/3 2012 09:56 | Indlæg redigeret den: 20/3 2012 10:03

Hvis det virkelig var kvindernes frie valg, hvorfor arbejder der så ikke 80årige kvinder på Hooters?

RET: Jeg anerkender, at der er kvinder, som arbejder sådan et sted, fordi de synes det er sjovt - men seksuelt udfordrende påklædning/optræden og kvindefrigørelse hænger ikke nødvendigvis sammen: det handler ikke om personlig frigørelse, men om nogen meget bestemte krav, de kvindelige ansatte skal leve op til.
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Dato: 20/3 2012 13:44 | Indlæg redigeret den: 20/3 2012 13:52

Acai-Maria
Og det er selvfølgelig kun kvinder som er blevet seksuelt misbrugt der kunne finde på at arbejde sådan et sted? Det er helt utænkeligt at mange smukke kvinder har det godt med deres krop og nyder at vise den frem til glæde for dem selv og andre?
Julie Lea
Dato: 20/3 2012 13:58 | Indlæg redigeret den: 20/3 2012 14:04

Sådan som jeg læser Acai-Marias indlæg er det ikke det hun mener: Kun at arbejdspladsen kan virke som en magnet på psykisk skrøbelige, ikke at alle ansatte er det. Som alle brancher, hvor folk lever af at udstille sig selv: Det mandlige modstykke er Joe and the juice, hvor det er en ganske bestemt type unge mænd, der serverer.

RET: tilføjelse
Vegesmølf
Forum-indlæg: 157
Opskrifter: 1
Område: Midtjylland
Dato: 20/3 2012 16:06 | Indlæg redigeret den: 20/3 2012 16:10

Hvem kan forarges over dette? Sålænge ingen presses til noget, de ikke selv har valgt/skrevet under på.

Jeg bryder mig ikke personligt om konceptet, og da jeg var ung, for mange mange år siden, var det da heller ikke et job jeg kunne overveje at søge, men det skal da ikke forhindre andre, med anderledes kriterier end jeg for et godt liv, at udleve deres drømme....

Det eneste der kunne støde mig, ville være personale under 18 år, eftersom ikke alle (som nævnt af anden/andre brugere) har tilstrækkeligt godt udviklet psyke/modenhed + forældre-opbakning, til at passe på sig selv i de usikre teenageår. Ja, det er der jo altså også mennesker over 18, der har svært ved, men der betragtes folk jo som juridisk myndige, hvor selvbestemmelsesretten(paragraf 71) blandt andet træder i kraft.

Nedenstående videoer taler for sig selv, synes jeg :D LOl lol lol....

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=X25ukRo7h9g
src="//www.youtube.com/embed/-TCeiv2J62k" allowfullscreen>

Go' dag....
longevitynow
Dato: 20/3 2012 16:58

Hvis bare de serverede veganske burgere så ville alt ved den type restauranter være perfekt. Fuck dem der har ondt i røven over at de kun vil have storbarmede kvinder ansat. Kvinderne er ikke nogle stakler der har brug for hjælp og den slags reatauranter gør ikke at mænd kommer til at tænke på kvinder på en anden måde. De tanker som i tror at den slags restaurenter sætter gang i har vi allerede :D
20marts2012
Forum-indlæg: 28
Dato: 20/3 2012 17:57

Ja, lav en demo med lækre muskuløse mænd i små stramme shorts ;)
longevitynow
Dato: 20/3 2012 18:01

20marts2012
Tror du at folk vil kunne se hvad budskabet er?
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Administrator
Dato: 20/3 2012 18:39 | Indlæg redigeret den: 20/3 2012 18:46

Fucking deprimerende at høre. For helvede, menneskehed!

Molotove: [..]ligesom jeg heller ikke bliver forarget hvis en flok anti-sexister vælger at smadre lortet hver weekend.
Det ville jeg absolut heller ikke blive forarget over.

Bubble: Hvor kommer den til at ligge? Lad os lave en demo udenfor!
Ud fra artiklen har de heldigvis ikke fundet et sted endnu, så der er håb endnu for at det aldrig bliver realiseret.

Tyrax: Nu er jeg jo så også den type der synes prostitution burde være lovligt, så tjah.
Det er jeg enig med dig i.
Louisa
Forum-indlæg: 62
Dato: 20/3 2012 19:07

Jeg må tilslutte mig Acai-Maria, og synes Honneths teori om anerkendelse og krænkelse er helt på sin plads i denne sammenhæng. Honneth hævder videre at sociale patologier som depressioner, angstneuroser, anoreksi, bulimi og selvmord, som bliver mere og mere udbredte i vores samfund, naturligvis er sygdomme som rammer den enkelte, men samtidig er det sygdomme, som peger tilbage på de billeder vores samfund har. Med andre ord kan man sige, at de \\\"nye\\\" sygdomme, som rammer flere og flere individer i vores samfund, peger tilbage på sygdomsforhold i samfundet.
Bourdieu ville nok kalde det symbolsk vold.

Når det er sagt er så baserer hele konceptet sig, juridisk set, på en hårfin grænse. Enhver diskrimination på grundlag af køn, race, seksuel orientering, religion, alder osv. er forbudt i Danmark. Det er således ulovligt at diskriminere mellem mænd og kvinder. Man må gerne gøre forskel, hvis man eksempelvis søger en kvindelig skuespiller til at medvirke i en film, man må ikke foretrække eksempelvis en smuk, storbarmet kvindelig tjener. Positiv diskrimination er også forbudt, hvis man for eksempel gerne vil have flere kvindelige leder i organisationen. I praksis bliver der naturligvis diskrimineret hele tiden, men hvis det sker på skrift eller bliver synligt, kan en virksomhed komme i kæmpe problemer. Så jeg ved ikke om vi skal forvente at hver anden tjener bliver en muskuløs, solbrun mand i bar overkrop...
20marts2012
Forum-indlæg: 28
Dato: 20/3 2012 19:33 | Indlæg redigeret den: 20/3 2012 19:34

Longevitynow
Ja da, mændene beskytter kvinderne mod at blive undertrykt for når begge deres arbejde er ovre går de hjem og hygger sig.
Louisa
Dato: 20/3 2012 20:19

...og by the way - FUCK et klamt koncept!!!
longevitynow
Dato: 20/3 2012 20:24

Louisa
Enig! De burde servere vegetarmad i stedet :D
Louisa
Dato: 20/3 2012 22:12

longevitynow
Vegetarmad ville klart være et plus. Men det der koncept med iscenesættelsen af kvinder som sexobjekter, og dermed en reduktion af mænd til savlende chauvinister, passer nok ikke så godt sammen med vegetarmad. Rigtige mænd spiser altså kød!!
Julie Lea
Dato: 20/3 2012 22:51 | Indlæg redigeret den: 20/3 2012 22:56

Rart, der er andre end mig, der kan se problemet...
RET: Omformulering
Rovdyr
Forum-indlæg: 585
Dato: 21/3 2012 06:38 | Indlæg redigeret den: 21/3 2012 06:58

Ja, lav en demo med lækre muskuløse mænd i små stramme shorts

Copenhagen pride? De ser ikke ud til at have et problem med at være sex objekter for en dag.

Fuck mand, se lige ham her, han har næsten ikke noget tøj på, hvilket mandesyn er han ikke med til at skabe???

Åh ...jeg holder aldrig med at grine igen. Han er da det sejeste jeg har set længe! Mærkeligt nok ser de kæmpe store testikler han må have ikke så store ud i badebukserne, men det er nok vinklen.
TheGreenFairy
Forum-indlæg: 3
Dato: 21/3 2012 07:44

Både mænd og kvinder er sexobjekter.
Nogle tænder på tynde, storbarmede bimbo-lignende kvinder, mens andre tænder på noget andet.
De piger, der arbejder hos Hooters er er godt klar over, at de udstråler sex (ifølge nogen, ihvertfald), og det er dét de får penge for. De bliver ikke tvunget til noget - de kan læse på Hooters-kæden krav og dermed tage stilling til, om det er noget de har lyst til eller ej.
Jeg forstår ikke de piger, der har lyst til at arbejde der. Og jeg synes det er en meget vulgær og usexet idé. Dette er dog mest pga. de orange kostumer, indretningen og de ulækkert store bøffer.
Jeg ville nemlig ikke sige nej tak til at spise på en stilet vegetarrestaurant, hvor lækre mænd i bare overkrop serverede maden.
Jeg ser ikke problemet i at bruge sex som et salgsmiddel. Sex sælger, og sådan har det altid været.
- Jeg er dog ret uforstående overfor hvordan nogen kan finde Hooter girls og denne "restaurant" sexet. Jeg finder det ret kikset og frastødende.

lucifer
Forum-indlæg: 1609
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/3 2012 16:47

VeganerVampyr
reeeeeeeeespekt til den herre, det kan ikke blive meget bedere. sol glade mennesker og underholdning
ps jeg synes han har nogen fede moves.

pps man for helt lyst at feste

vh lu
shmuel
Forum-indlæg: 130
Dato: 27/5 2012 19:37

"Ja, lav en demo med lækre muskuløse mænd i små stramme shorts"

- tror jeg får det dårligt, hahah

men amerikanere får jeg det nok dårligt af sådan generelt . . . vent nej ik altid !
Sider: << < 1 2