Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

"Ung uden alkohol?" - debatoplæg i Odense d. 25. apr.

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2
Huniche
Forum-indlæg: 60
Område: Midtjylland
Dato: 20/4 2012 14:21

Sikke mange fordomme.

De associationer, som ordet "afholdsbevægelse" giver, kender jeg godt til. Hvorfra disse associationer stammer, ved jeg ikke, da bevægelsen ikke har formået at markere sig udadtil i vor levetid (knapt nok i Leif Varmarks levetid). Af samme grund bruger jeg betegnelsen for at bryde med mange af de fordomme, der er bundet til den (og som kun sjældent har rod i virkeligheden), så ordets både folkelige og nutidige betydning kan blive omvurderet og redefineret.

I denne sammenhæng ønsker jeg ikke at stille mig klart imod religion eller noget som helst andet, der ikke har med selve afholdssagen at gøre. Afholdsbevægelsen er, selvom den er lille, en bred bevægelse, og derfor ønsker jeg ikke på forhånd at udelukke nogen, fordi de tilfældigvis skulle bekende sig til et eller andet, som jeg ikke er enig. Kunne afholdsbevægelsen forblive og videreudvikle sig som et sted, hvor folk kunne komme, som de er - ædru, uanset religiøs, politisk, seksuel, filosofisk o.a. observans - da ville der være grobund for noget uforudsigeligt og måske fantastisk.

Så alle skal være velkomne - både asketiske flagellanter og hedonistiske coladrankere!
Så kan man altid om nødvendigt senere hen bygge mure, sætte skel, grave grøfter og kaste sten.
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 26/4 2012 08:52 | Indlæg redigeret den: 26/4 2012 08:53

Klart. Hvordan gik arrangementet? :)
Sider: << < 1 2