Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Mejlgade For Mangfoldighed 12. maj 2012

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: 1 2 > >>
PlanteædendePlante
Forum-indlæg: 1188
Område: Århus
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 3/5 2012 12:03

Den 12. maj hylder Aarhus mangfoldigheden med den årlige gadefest Mejlgade For Mangfoldighed. Der er musik og andet godt og det plejer at være rigtig hyggeligt.

Læs selv mere om gadefesten her: http://mejlgadeformangfoldighed.dk/

Til en begivenhed som denne skal vegetarismen selvfølgelig også være repræsenteret! Derfor har vi i Dyrenes Alliance bedt om at få lov at have en infobod og det har vi fået lov til.

Ville glæde os meget hvis nogen havde lyst til at kigge forbi.

Og ville glæde os endnu mere hvis nogen havde lyst til at stå i boden sammen med os og sprede det glade budskab :D

Vi regner med at boden skal stå i tidsrummet 12-16, og vi er allerede en del til at stå, så vi deler det op i nogle intervaller hvis længde afhænger af hvor mange vi bliver. Men egentlig tror jeg at det bliver så hyggeligt at man får lyst til at hænge ud der hele tiden ;)

Vi har et grisekostume og et kyllingekostume som de frivillige kan klæde sig ud i, hvilket plejer at være til stor glæde for det yngre publikum.

Ud over at uddele informationsmateriale om vegetarisme har vi også tænkt at det ville være en god idé at uddele smagsprøver og vi har derfor spurgt Naturli\' om de vil donere nogle af deres produkter.

Derudover har vi tænkt os at uddele kage! Men vi kunne godt bruge flere som var leveringsvillige da folks hunger efter kage ifølge erfaringen er nærmest umættelig.

Og lige til at pifte arrangementet endnu mere op vil vi også sælge merchandise og kogebogen Grøn Glæde! :D

Skriv her hvis du har lyst til at være med, så finder vi ud af det
Peberman
Forum-indlæg: 62
Område: Sydjylland
Dato: 4/5 2012 18:18

Vi kommer et par stykker fra Kolding, det bliver en fest!
Venus
Forum-indlæg: 71
Dato: 4/5 2012 20:08

Såfremt jeg ikke får en eller anden helt vanvittigt god idé om at forlade Århus for at tage på vildmarkstur inden pågældende dato, så vil jeg gerne bidrage ved at bage et par veganske kager (også gerne andet handy, "to-go" mad, hvis I ønsker). Jeg vil komme og give dem til jer, men jeg er ikke sikker på, at jeg har modet til at stå i boden... ;S

- Kh Venus
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Dato: 5/5 2012 16:41

T-rex kigger forbi, hvis han kan nå det. :D
Og hvis jeg føler mig endnu mere sej, tager jeg kage med!
Christina Victoria
Forum-indlæg: 31
Område: Andet
Dato: 5/5 2012 18:33

Iiiiiiih, desværre for langt væk for mig ;) God vind til Jer alle!
PlanteædendePlante
Dato: 6/5 2012 21:13

Det lyder rigtig godt venner!!

6000DIY Thomas: Jamen genialt, vi ses!

Venus: Det lyder sejt at du gerne vil bidrage! Bare kom med hvad du har mest lyst til at lave, det bliver taget imod med kyshånd! Helt fair at du ikke har lyst til at stå i boden :)

T-rex: Håber du får tid til at komme!

Smilla Smil: Mange tak!
Pernille
Forum-indlæg: 283
Opskrifter: 8
Dato: 7/5 2012 06:27

Yes! Jeg skal godt nok arbejde backstage, ved ikke lige hva kl. endnu, men vil rigtig gerne kigge forbi eller hjælpe med at stå i bod, hvis det skulle være (:
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/5 2012 14:46

Vi kommer da helt sikkert forbi gaden d. 12. :) Jeg ville gerne medbringe kage, men jeg ved ikke hvor meget overskud jeg har til at bage da vi også skal til fællesspisning med overnatning hos Mama Sus dagen før. Men, hvis der tilfældigvis er noget kage til overs fra den, kan vi jo tage det med! :D

Ved du hvor I kommer til at stå med boden?

Fugleskraemslet
Forum-indlæg: 160
Opskrifter: 3
Dato: 7/5 2012 14:52

Jeg håber på at komme forbi og hilse på lørdag :)
Ved ikke rigtig hvor stor hjælp jeg kan være.
Pernille
Forum-indlæg: 283
Opskrifter: 8
Dato: 8/5 2012 10:44

jeg skal først arbejde kl. 17 så vil gerne hjælpe med noget inden da (:
Wallaby
Forum-indlæg: 5
Dato: 9/5 2012 00:31

Det lyder skægt med dyrekostumer, men hvor i gaden skal man kigge efter jer? Hvis der kommer lige så mange som sidste år, bliver det sikkert svært at nå rundt over det hele.
Venus
Dato: 11/5 2012 14:05

Så er kagerne færdige!

Men ja, jeg vil som Wallaby også gerne vide, hvor på gaden man egentlig kan finde jer? (ellers bliver jeg jo nødt til at spise al kagen selv!)
organika_was_here
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 11/5 2012 14:43

Jeg regner med at komme forbi med nogle cookies, og lige for at få en snak med jer der kommer :)
Men jeg kan ikke sige noget med sikkerhed, det kommer an på om jeg skal have hunden med, eller om hun kan blive passet - jeg hælder mest til at tage hende med!
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Dato: 11/5 2012 17:15

god tur

vh lu

ps venus jeg kan godt lide dit profil billede
Venus
Dato: 11/5 2012 19:21

lu:
tak (;
Det er jo Storm P., som du måske ved.
Og det er nok også sådan scenariet kommer til at se ud i morgen: en forbandet masse mennesker i lille Mejlgade, så jeg til sidst får benene på nakken og daffer af ;)

Endelig sker der noget i provinsen!
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Dato: 12/5 2012 12:16

:)
nej jeg var ikke lige klar over at det var storm p, men kender da til storm p hans humar tegninger http://www.google.dk/search?q=storm+p&hl=da&rlz=1R2PRFB_daDK451&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=EVOuT_2wNefP4QTa7-yPCQ&sqi=2&ved=0CHcQsAQ&biw=1366&bih=612
jeg synes det kan symbolisere mange ting men i hver fald en som ikke følger flokken ligesom en vegetar :)
vh lu
PlanteædendePlante
Dato: 13/5 2012 19:41

Tak til alle der hjalp til i går, til hvad jeg synes blev en super god dag! Kagen var jo yderst populær og tiltrak manges opmærksomhed hehehe
organika_was_here
Dato: 13/5 2012 19:59

Jeg takker også for en helt fantastisk hyggelig dag, det var fedt med så mange positive vibes - både fra forbi passerende og DA Aarhus frivillige.
Næste gang kan det dog anbefales at tage meget mere kage med ;)
Venus
Dato: 13/5 2012 20:01

Plante, ja det var en meget populær bod :) Men sikke en vind, det var hundekoldt. Kunne I holde varmen, alle jer der stod der hele dagen?
organika_was_here
Dato: 13/5 2012 20:13 | Indlæg redigeret den: 14/5 2012 17:17

Det gik faktisk meget fint. Men det var dejligt at komme hen til min veninde på Jorden, hvor der var varme og lækre cocktails - det trængte jeg til efter sådan en lang dag.

MEN, jeg stiller helt sikkert gerne op en anden gang!
Sider: 1 2 > >>