Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

VIGTIGT! Close Green Hill Lab Beagle Breeders

Aktivisme, Happenings & Organisationer

nicholai
Forum-indlæg: 87
Opskrifter: 1
Område: Sønderjylland
Dato: 5/5 2012 18:35

Hej Danmark! På tirsdag bliver der holdt en demonstration foran den italienske ambassade.
Det bliver der gjort i kraft af protest imod Green Hill Lab som avler Beagles til forsøgshunde.
Samtidigt bliver der d. 9 maj stemt om et forslag i det italienske senat, som skal blive sendt til et EU direktiv, hvis formål er at banlyse forsøg på katte, hunde og primater, samt at ulovlig-gøre enhver form for forsøg uden bedøvelse. Det er naturligtvis ikke "perfekt", men intet bliver skabt på en dag, og det er et ret stort skridt.
Verden over er der planlagt protester, og arrangøren af protesten i Danmark kommer helt fra Finland.
Kom og vis din støtte for dette forslag, så det kan blive vedtaget!

Læs mere og tilmeld dig på facebook:
http://www.facebook.com/events/423374347682485/
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 5/5 2012 19:56

Cool - Jeg kommer =)
Dampii
Forum-indlæg: 206
Område: KBH
Dato: 5/5 2012 20:54

Jeg kommer! Og sendte videre til folk på facebook.
nicholai
Forum-indlæg: 87
Opskrifter: 1
Område: Sønderjylland
Dato: 6/5 2012 08:40

Feeeeeeedt!!
Dampii
Forum-indlæg: 206
Dato: 9/5 2012 23:51

Skide god demo! Vi stod tre personer og ventede i 20 min. og der kom ikke nogen!
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 10/5 2012 00:27

Jeg synes det kunne være meget interessant med en tilbagemelding fra arrangørerne af eventen, mht. hvad der gik galt. Jeg kan godt forstå, hvis de fremmødte er lidt irriterede.
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 10/5 2012 11:04 | Indlæg redigeret den: 10/5 2012 11:15

Jeg var selv løst involveret og jeg har det sådan set på samme måde, men jeg tror ikke, det er særlig sandsynligt at der faktisk kommer en tilbagemelding, selvom jeg netop har sagt det samme videre til arrangøren: at jeg mener, det er vigtigt! Men der var sådan set ikke nogen undskyldning, andet end dårlig planlægning og at tiden blev overvurderet ift. at arrangere det alene på 5 dage eller hvor mange dage der var, før det blev planlagt til selve dagen. Jeg mener også, det er dårlig stil!

Vi - arrangøren, jeg og Rebekka - endte med at gå ned forbi ambasaden og ganske enkelt lægge plakaterne i deres postkasse...

Jeg kunne sige "beklager", men jeg mener ikke, jeg faktisk havde noget medansvar eller var medarrangør. Jeg hjalp kun lidt til med det praktiske, fordi arrangøren faktisk boede hos mig i de dage. (Som i øvrigt er et sympatisk menneske, men dette projekt slog så fejl.)
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 10/5 2012 11:30

Tak for svaret Marcus. Jeg havde selv tænkt mig at møde op, men blev forhindret af mit arbejde. Jeg håber i det mindste, at hun har lært noget af det, så hendes næste event kan blive en større succes :)
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 10/5 2012 20:57

Havde glemt alt om det... Jeg fik også en i-sidste-øjebliks dispentation den dag, så havde pludselig meget travlt...

Så behøves jeg ikke have helt så dårlig samvittighed over at have glemt det :D