Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Fællesbestilling VeganWonderland.de

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Taabis
Forum-indlæg: 491
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 21/5 2012 12:35 | Indlæg redigeret den: 21/5 2012 14:11

Hulløj Vegkon

GoVegan laver i forbindelse med et outreach projekt til anskaffelse af veganske fastfoodalternativer (eksempelvis vegansk ost på udvalgte pizzariaer, med forbillede i Malmøske erfaringer) en stor bestilling til VeganWonderland. Hvis nogen i Københavnsområdet mener deres beholdninger af pizzaost og chorizo-pølser er ved at være tomme, og kunne tænke sig at slå pjalterne sammen og på solidarisk vis deles lidt om forsendelsen, så er i velkomne til at kontakte mig på tråden her, eller sende mig en privatbesked for at få mit nummer. Ideen er at få tilsendt varer så det passer til det næste møde, dvs. onsdag d. 6/6 (som i øvrigt holdes ifm. Folkekøkken i BumZen, Baldersgade 20 kl. 19), hvor vi fordeler bestilte ekstravarer imellem os.

Så kom frisk, også folk der ikke har deltaget før, og benyt lejligheden til samtidigt at få et lækkert måltid mad i fellow-veganeres lag samt snuse lidt til GoVegans projekt.

Indtil videre står vi til at skulle bestille 14poser pizzaschmeltz:
http://www.vegan-wonderland.de/catalog/-Wilmersburger-Pizzaschmelz-500g-p-2773.html

Er der i øvrigt nogen der har erfaringer med levering - hvor længe går der fra bestilling og til hvilken pris (jf. min egen lille midlertidige overslagsregning kommer vi over bestilling på 100euro)? Jeg har surfet lidt på hjemmesiden, og at tyske språk er volapyk pour moi er vidst lidt en underdrivelse :-).
http://www.vegan-wonderland.de/catalog/index.php

Deadline er sidste dag det er muligt at bestille og samtidigt få varene tilsendt pr. 6/6. Hvis nogen tyskkyndige kan snuse sig frem til datoen, så giv lige et prej her i tråden :-).
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Dato: 21/5 2012 14:17

Tror godt, at jeg kunne tænke mig, at være med ;)
- Du vil høre nærmere, når jeg har mere tid.
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/5 2012 14:32

Sådan GoVegan! Fedt initiativ. :D

Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 21/5 2012 20:28

Normalt tager det en uge at få varerne, men det kan varierer. Har engang ventet en hel måned på en pakke!!!
Taabis
Dato: 21/5 2012 20:46 | Indlæg redigeret den: 21/5 2012 20:56

Sara(: :
Skriv hvad du har lyst til at få med i bestillingen, så skriver jeg det på bestillingslisten. Hvis Laika har ret, og der mindst går en uge, så tror jeg vi bestiller tirsdag d.29, så passer det ca. med mødet d.6, så må vi se om ordren når frem (og ellers må mit køleskab stramme livremmen ind). Under alle omstændigheder synes jeg du skulle overveje at komme til mødet uanset hvad, vi har også andre projekter end fastfood-fremme i idé-gryden, og der er rigelig brug for flere kræfter og indput :-).
VeganDread
Forum-indlæg: 34
Opskrifter: 1
Dato: 27/5 2012 08:06

Hej

Er det herinde man skal skrive sin bestillinger? Jeg vil gerne have noget med nemlig? :)
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 27/5 2012 08:26

Kan "vi" ikke gøre det igen en anden gang?

Har først set tråden nu og kigget på linket og sidder ligenu og stor-savler over alt det billige tofu.

Har en veninde fra Svejts som kan oversætte - og så vil jeg gerne bestille, hvis/når der kommer en næste gang :D

Jeg er ligeså "god" til tysk som dig, Taabis ;)
GreenEnergy
Forum-indlæg: 944
Dato: 27/5 2012 14:07

ennasuS : det er først den 29 de bestiller, så du kan godt nå det,
ennasuS
Dato: 27/5 2012 14:10

Super! Jeg skal være sammen med min veninde imorgen - så skal der bestilles :D
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 27/5 2012 18:08

..... og jeg vil lige bemærke, at portoen er jo ikke så dyr. Jeg bestiller altid til mig selv, for jeg synes det er en frygtelig masse besvær for at spare ikke så mange penge!
Taabis
Dato: 28/5 2012 20:43 | Indlæg redigeret den: 28/5 2012 20:43

JensD:
Hvad er portoen? Vi kan nemmerlig ikke helt finde ud af det... Og hvor længe tager det før det kommer frem?
Dette var også mest tænkt som et tilbud til de folk der ikke til dagligt har et forbrug af specialvarer (eller råd) til at det kan svare sig at lave den store bestilling.

Jeg er nødt til at bestille i morgen, så vi kan få gang i projektet så hurtigt som muligt. Jeg har været i Berlin i weekenden, pendlet fra den ene lækre fastfood restaurant til den næste, det var sinfully wunderbart! Mit liv bliver max nemmere og dejligere hvis vi kunne få bare nogen af de samme muligheder her. Glæd jer, peeps, glæd jer! Om jeg så skal droppe ud af studiet og starte min egen fuckin' fastfood restaurant med burgers og pizza og andre fedtdryppende snacks! :-P

ennasuS, Sara(:, VeganDread og andre interesserede: Hvis i stadig vil være med, så skriv en pm inden i morgen, tirsdag, kl. 18, så lægger jeg ud for det i vil have, og så kan vi afregne onsdag 6/6 i BumZen?
ennasuS
Dato: 29/5 2012 05:28 | Indlæg redigeret den: 29/5 2012 05:29

Hej Taabis

Talte med min halv-tysker-veninde og vi blev enige om, at vi selv vil bestille da vi ikke havde tid til at kigge ordentlig.

Mht. portoen - så læste vi os frem til, at det er individuelt alt efter hvilket land vi bestiller fra. Der var ikke nogen specifik lande-liste med priser - man skulle - så vidt vi forstod - bestille og så ville man få en mail/ordrebekræftigelse med pris. Men vi læste herinde et sted, at en havde bestilt for 2.000 kr og betalte omkring 127 kr i fragt. Så kommer der "køleelementer" oveni - alt efter hvor mange (1-3). Og kg. er også en faktor.

Leveringstiden strækker sig fra 3 dage til ca. 1 uge.

Men det er godtnok billigt!!!

og sikke et udvalg!!!! *savler udover det hele*
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 29/5 2012 06:20

Fragten er vægtafhængig... Så jo mere det du bestiller, vejer, jo dyrerer er fragten =)