Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Håret tilbage

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: 1 2 3 4 > >>
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 25/5 2012 07:43

Overvejer en "happening" for alle kvinder: AFSKAF HÅRFJERNELSE!!!
Hvad siger I, piger? Lad os få håret tilbage i armhulerne og på benene - vi er for fanden FØDT med dem og bruger $$$ på "projektet". Who's in? (fyre - I må også gerne sige jeres mening) :D
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 25/5 2012 08:02 | Indlæg redigeret den: 25/5 2012 08:15

Gør det!*

* altså lad det gro.
ER
Forum-indlæg: 397
Opskrifter: 6
Dato: 25/5 2012 08:04 | Indlæg redigeret den: 25/5 2012 08:04

Hvorfor i alverden vil du blande dig i, hvad andre voksne og myndige kvinder gør med deres armhuler, ben eller kønsdele?

Og nej, kønsbehåring er man jo netop ikke født med. Det kommer i puberteten.

Men hvis du søger opbakning til selv at droppe hårfjernelsen på din egen krop: Du har min fulde sympati.
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 25/5 2012 08:20

Shit, jeg har lige barberet mig.
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 25/5 2012 08:29

Håber ikke min kæreste ser denne tråd : /
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Dato: 25/5 2012 08:51

Personligt fjerner jeg hår for min egen skyld. Jeg har ingen partner.
Jeg synes det er pænest og føler mig bedst tilpas. (:
Desuden synes jeg at hårerne klør, og jeg ville ikke stoppe med at fjerne dem, så det begyndte at klø, bare fordi det er mere 'naturligt'.
Jeg farver også hår, bruger ansigtscremer, hårshampoo og andet for min egen skyld - det er også langt fra 'naturligt'. Og så har jeg tøj på - det er jeg ikke født med (;
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 25/5 2012 09:16

Sorry, tror jeg forsætter med at barbere kropsbehåring væk, ligesom jeg fjerner håret fra mit sidecut. Jeg er ikke født med mine piercinger eller blå hår, men det har jeg nu heller ikke tænkt mig at ændre på :D Jeg kan sagtens gå uden at barbere mig, hvis jeg ikke lige føler for det, men det er nu rart med et par nybarberet ben :)
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 25/5 2012 09:52

ennasuS - jeg må også protestere over, at du kun tænker på kvinder i forbindelse med sådan et emne. Du - og mange andre kvinder - glemmer, at vi mænd fjerner jo mindst lige så meget hår på kroppen.

Jeg er lige blevet barberet. Mit hår er maskinklippet og når jeg gør det, så lader jeg også lige klipperen tage en tur under armene, så det ikke er en hel urskov. Og så er der trimming og barbering som jeg ikke vil afsløre for meget om her........ ;)

Men jeg gør det af samme grund som Sara; Jeg har ingen partner og jeg duer bare ikke til sådan noget tilfældig sex. Derfor har jeg med garanti verdens kedeligste sexliv. Men jeg gør det for min egen skyld. :D
rag mig
Forum-indlæg: 18
Dato: 25/5 2012 10:03

Har fået en del positive kommentarer om hvordan jeg lugter, siden at jeg er begyndt at barberer mine armhuler.

Jens -> Tror ikke der er den store fare for at folk bakker ud ved tilfældig sex bare fordi at man har hår forskellige steder ;)
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Opskrifter: 2
Område: Sønderjylland
Dato: 25/5 2012 10:34

Jeg har hår under armene og er glad for det. Jeg valgte her i år at lagde det gro ud af to årsager:

1. Jeg blev nød til at bevise overfor mig selv at jeg fjernede det for min skyld, og ikke andres
2. Jeg ville se om det virkelig passede at folk behandler én anderledes.

Min konklusion er at det er der ikke. Mænd behandler mig ikke anderledes. Kvinder behandler mig ikke anderledes. Folk flirter lige så meget/lidt med mig som før. Jeg har ingen bemærkninger fået på det overhovedet. Hverken postive eller negative. Jeg har ikke meget hår, men lidt og der ser stadig feminimt ud, synes jeg. Jeg er så glad for resultatet at jeg har beholdt det. Men jeg plukker stadig øjenbryn og barberer ben når de trænger. Jeg ser det ikke om en protest imod sexisme, men blot et valg.

Min holdning er dog at enhver må bestemme hvad de vil. De fleste mænd synes det er mest attraktivt at kvinder ikke har hår under armene og det er blot helt naturligt at man vil som kvinde vil tiltrække mænd (hvis kvinden altså er til mænd). Alt andet vil være unaturligt. Jeg går jo stadig i kvindetøj, fordi jeg gerne vil tiltrække mænd.... jeg er jo fundamentalt ikke ændret i mit udtryk/indstilling.

JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 25/5 2012 11:42

Rag mig - du har sikkert ret, men det var netop også min pointe; jeg klipper, trimmer eller barberer mig for min egen skyld; ikke for at glæde hverken en kæreste eller en tilfældig sexpartner. Jeg har nemlig ingen af delene. Jeg gør det, fordi jeg føler mig veltilpas på den måde........... :D
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 25/5 2012 13:08

Kan ikke se pointen i at lade være... Og hvad så med os der ikke er benådet med hårvækst under armene, og med kun en meget sølle og næsten ikke synlig en på benene? Er vi født sexistiske? ;o)
ennasuS
Dato: 25/5 2012 15:53

Jeg er fra tiden FØR det blev "moderne" at kvinder barberede sig "her&der". Husker ikke hvorfor jeg begyndte eller om det var armhulerne eller benene først - men jeg husker at min egen mor først begyndte på det EFTER jeg var begyndt på det.

Ergo - min mor var omkring 50 før hun begyndte at "låne" min fars skraber (og fik skæld ud for det fordi den blev ødelagt af det). Siden købte vi "mande-skraber" - for det var før Veet, Gilette Woman og voks og brugte min fars barberskum.

Jeg er vokset op i "naturlige" omgivelser, hvor "skønhedsprodukter" bestod af shampoo, nivea og håndsæbe. Min far brugte aldrig andet end håndsæbe.

Deo brugte vi heller ikke før jeg blev teenager - 15-16 år tror jeg. Det var mest fordi jeg blev "introduceret" til det af veninderne/skolekammerater. Så "smittede" jeg min mor - min far var 60 før han fik sin første "after-shave" ("Peter Gardin/Pierre Cardin") men brugte den vist 2 gange i sit liv.

Min dejlige, naturlige far fattede det ikke. Han mente at det var sgu da naturligt at svede - hvorfor "forhindre" det nogle steder?

I dag er det "det naturligste i verden" at kvinder barbere ben, armhuler og "andre steder" (mere eller mindre ;) ) - men det er jo IKKE naturligt. Ikke som JEG husker det ihvertfald.

Ja, jeg ved godt at I mænd OGSÅ har bøvl med skægpest o.lign. - men jeg siger jer - hvis I OGSÅ begynder at barbere ben og røvhul - så får I fandme smæk!!!! Men tag selv kampen! Jeg er kvinde og gider ikke "shave" mere! Slut! Join me or not - men jeg vil "tilbage til naturen". Det er fråds, overforbrug, ligegyldigt, dyrt og et "kunstigt skabt behov" på lige fod med skyllemiddel, cilit bang og plastik poser.

Ps. Overdrivelse fremmer forståelsen. ;)
rag mig
Forum-indlæg: 18
Dato: 25/5 2012 16:12

Hvis jeg barberer mit røvhul så giver du smæk? Kinky ;)

Jeg bruger ikke deo da det ikke er nødvendigt når jeg barberer mine armhuler. Vasker mig dog også hver dag. Har ikke brugt shampoo siden januar.
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Dato: 25/5 2012 17:05 | Indlæg redigeret den: 25/5 2012 17:06

I dag er det "det naturligste i verden" at kvinder barbere ben, armhuler og "andre steder"

Og gudskelov for det! :D

Edit: Barbering er ikke nødvendigt. Vi lever i det 21'ende århundrede hvor laseren er blevet opfundet.
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 25/5 2012 17:20

Hvis jeg barberer mit røvhul så giver du smæk? Kinky ;)

^like
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Dato: 25/5 2012 19:03

Jeg synes at det er ærgerligt at vi behåringsmæssigt alle skal ligne piger/drenge på 12 - så thumbs up til projektet Ennasu!
ennasuS
Dato: 25/5 2012 19:30

Ja I kan tro I får smæk! Og bliver jeg træt i hænderne (kan både bruge højre og venstre hånd!) - så har jeg en palet jeg kan svinge med!

God pinse, røvhuller og alle jer andre! Jeg dukker op til Rundbold med flettet hår under armhulerne og pels på skinnebenene!

:D
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 25/5 2012 19:32

Haha, der skal da også være plads til det hele :D - flettet armhuler eller ej!
pigen charles
Forum-indlæg: 52
Opskrifter: 6
Område: Fyn
Dato: 25/5 2012 23:17

uha nej nej nej gør det også for min egen skyld , efter min mening skal ingen have behåring andet end på hovedet også fyre , efter ikke at være renlig er hår det sygeste turnoff for mig puha siger jeg bare personligt ...smag og behag bare jeg jeg ikke skal se det ! eller have noget med det af gøre .....
Sider: 1 2 3 4 > >>