Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Ny started dyre RETS organisation

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: 1 2 > >>
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Område: Sjælland
Dato: 6/7 2012 06:58 | Indlæg redigeret den: 6/7 2012 14:22

http://www.govegan.dk/stoet-os Så nu der 2 dyre rets orginationer i dk go vegan og Anima. Resten er dyre værns organisationer. Link er til den nye. Go vegan hedder den. Den vil prøve at ramme hele dk på sigt ikke kun århus odense og kbh. Vil prøve iverfald. Se mere i link.
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 7/7 2012 09:12

Jeg må lige høre, er govegan da også startet op i Odense?
Veganicdk
Forum-indlæg: 11
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 9/7 2012 14:03

Jeg stødte på Go Vegan for første gang i sidste uge og vil rigtig gerne være en aktiv del af det. Jeg bor i Fredericia og vil kunne deltage i Odense - er der mere info om Odense?
Er der mulighed/basis for alf-aktioner? I'm in.

Kh Lone
dgj
Forum-indlæg: 352
Område: KBH
Dato: 9/7 2012 14:28 | Indlæg redigeret den: 9/7 2012 14:28

Jeg forstår ikke designet på den side. Det roder vildt designmæssigt. Skrifttype valgene og størrelser synes jeg slet ikke virker sammen. Og så er sidens elementer sat op så det ser ud som om siden er ved at vælte pga. der sker så meget på den ene side af skærmen (venstre) mens det ikke ligevægtes på den anden side. Det er specielt den øverste frame med menu og logo der er et problem. Jeg forstår heller ikke farvevalget? Er initiativet Go Vegan relateret til "black bloc"* eller ønsker man bare ikke at være imødekommene med farvevalget?

*http://en.wikipedia.org/wiki/Black_bloc

Marianne48
Dato: 9/7 2012 17:21

Hvis det ikke er begrænset af aldersgrænse, eftersom jeg er 40+, vil jeg også gerne være med i Go' vegan Odense.
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Dato: 9/7 2012 18:22

de ved at få noget så småt op at køre i odense men gået lidt i stå vist. Skriv til dem på siden vis det er i vil hvide det helt precis
Taabis
Forum-indlæg: 491
Opskrifter: 2
Dato: 9/7 2012 19:55 | Indlæg redigeret den: 9/7 2012 20:44

Altså, GoVegan består pt af en håndfuld frivillige i Københavnsområdet. Det er endnu i opstartsfasen, vi arbejder pt. med bl.a. selve formalia vedrørende dannelse af en forening, trykning af plakater, t-shirts, flyers, klistermærker, vegansk ost på pizzaria mv. Der er (desværre endnu) ikke taget initiativ til noget i hverken Århus eller Odense (da fokus pt. er på at få foreningen op at køre i København) - men det ville da være fantastisk om I ville opstarte noget?

Under alle omstændigheder er ideer og hjælp til eksempelvis tekster på hjemmeside/flyer kærkommen, også hvis man bor i Odense, I kan eventuelt starte ud med at registrere jer på det interne forum på hjemmesiden og følge med i udviklingen, refereater fra de første møder, status på nuværende aktiviteter mv.

http://govegan.dk/forum/

GoVegan vil desuden have en stand til International Vegetardag i København d. 1/10 på Højbro Plads, besøg os. Bor man med let transport til København er man selvfølgelig også velkommen til at dukke op til et møde (det holdes som regel i forbindelse med et af byens folkekøkkener, location skifter fra gang til gang) - det annonceres på hjemmesiden (næste dato er pt. ikke bestemt, da sommerferien har ramt os) og på denne tråd:
http://www.vegetarkontakt.dk/?-naeste-moede-i-go-vegan-d-6-6-i-bumzen-kl-19=110795

dgj: Nej til begge tilbudte svarmuligheder.

Mere om GoVegan opstart mv:
http://www.vegetarkontakt.dk/?-go-vegan-ny-smuk-hjemmeside-facebook-og-twitter=111488
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Administrator
Dato: 10/7 2012 14:00 | Indlæg redigeret den: 10/7 2012 14:01

Marianne: Det er ingen adgangsgrænse. :)

dgj: Jeg forstår ikke designet på den side. Det roder vildt designmæssigt. Skrifttype valgene og størrelser synes jeg slet ikke virker sammen.
Hvis du vil lave et mockup med et alternativt valg af skrifttyper kunne det være fedt, så kunne vi sammenligne og vælge. Jeg har det fint nok med det nuværende, men det kunne da sagtens være, det kunne blive bedre!

Og så er sidens elementer sat op så det ser ud som om siden er ved at vælte pga. der sker så meget på den ene side af skærmen (venstre) mens det ikke ligevægtes på den anden side. Det er specielt den øverste frame med menu og logo der er et problem.
Det er du den første der har kommenteret på, og jeg kan ikke rigtig se, hvad du mener. Siden er opbygget i 2 kolonner på forsiden og 3 på de resterende sider, og den venstre er så oftest undermenu og variabel hvor højre er mere statisk. Indholdet i centerkolonnen vil så oftest fylde langt mere end de andre på undersiden, mens vi forsøger at balancere dem på forsiden. Der er desuden en idé omkring at forsiden også skal have en slags blog.

Jeg forstår heller ikke farvevalget? Er initiativet Go Vegan relateret til "black bloc"* eller ønsker man bare ikke at være imødekommene med farvevalget?
Farvevalget er den grønne farve og så ellers sort/hvid, lidt indikerende at emnet er seriøst og med fokus på tekst fremfor billeder/grafik, men det kan godt være farverne er lidt for tilbagetrædende alligevel, ift. eks. http://www.abolitionistapproach.com/ og http://djurrattsalliansen.se/ eks. Jeg tror egentlig, jeg er enig.
Den er ikke relateret til black bloc, men farven sort i black bloc er relateret til anarkisme: http://en.wikipedia.org/wiki/Portal:Anarchism ...og der er da en del anarkister involveret, arbejdsmetoderne er baserede på bl.a. anarkistiske principper (eks. konsensus, flad struktur), og en del af målgruppen er anarkister, ud over unge generelt.
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 10/7 2012 14:31

Jeg er absolut ikke enig med dgj - tværtimod. Jeg oplever i stedet siden som meget rolig - dermed bliver den både overskuelig og meget brugervenlig. Jeg synes der er en god balance i både farvevalget og opsætningen; det er helt bestemt et design som virker både tiltrækkende og appellerende på mig.

Jeg glæder mig til der begynder at ske lidt mere på siden! :D
Marianne48
Dato: 10/7 2012 18:59

Tak.

Det vil jeg så prøve på om kan lykkes at få gang i her i Odense efter sommerferien ;)
PlanteædendePlante
Forum-indlæg: 1188
Område: Århus
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 10/7 2012 19:04

Veganic.dk sagde

Er der mulighed/basis for alf-aktioner? I'm in.

Åbenhed er en god ting :D
Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Område: Århus
Dato: 10/7 2012 21:51

Helt enig med Jens. Super side rent designmæssigt. Eneste problem er tælleren med døde dyr, der forstyrrer ens opmærksomhed.
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Administrator
Dato: 10/7 2012 22:21 | Indlæg redigeret den: 10/7 2012 22:22

Tak for feedback! :)

Jeg er enig mht. tælleren (især ift. teksttunge undersider), Anderkisten, og det er også meningen, den skal rykkes til forsiden i stedet, så snart vi har mere indhold at sætte ind på forsiden i indholdskolonnen.

Det lyder godt, Marianne! :)
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 10/7 2012 22:26

Det kunne være cool at få gang i det i Odense - melder mig i hvert fald på banen som interesseret :)
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 11/7 2012 06:57

Anderkisten - jeg er også helt enig med dig i tælleren. Den er så irriterende, at jeg allerede for nogen tid siden har skrevet en pm til Marcus for at kritisere den!
Marianne48
Dato: 11/7 2012 07:29

Det lyder godt Luvox og Veganic.dk :)

Jeg savner virkelig at kunne være mere aktiv for dyrene igen, som i de "gamle" Anima dage, hvor det ikke gjorde noget, om man var ældre end gennemsnittet for at være med til møder for at planlægge aktiviteter og dernæst gå på gaden for dyrene.

På det punkt er jeg ret enig med Steve Best med, at man må gå og ud vise det og gøre noget, hvis man går ind for dyrerettigheder og betragter sig som dyreretsforkæmper, så må man også være aktiv på dyrenes vegne.
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 14/7 2012 16:00

Jeg kan godt lide designet.
noreply
Forum-indlæg: 137
Opskrifter: 1
Område: Fyn
Dato: 15/7 2012 20:27

Jeg kunne også godt være interesseret i noget i Odense. Har bare ikke pt. tiden til at tage initiativet, men jeg vil meget gerne være med.
Marianne48
Dato: 16/7 2012 06:46

Det lyder godt Noreply ;) :)

Det må kunne lykkes, at få noget op at stå i her i Odense måske sammen med DA Odense, men nu skal sommerferien lige overståes først.
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 16/7 2012 06:50

Jeg tænkte, at man da måske godt kunne holde et lille interessemøde netop her i sommerferien, hvor folk har fri fra skole og arbejde? Selvfølgelig er sandsynligheden for, at folk er på rejse eller ferie, men ja.. Vi kunne måske finde ud af noget i fællesskab herinde :P Bare sådan som blid opstart.
Sider: 1 2 > >>