Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetariske franske hotdogs...

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Tanja
Forum-indlæg: 31
Område: Århus
Dato: 6/8 2012 18:56

Jeg har et par gange spurgt pølsemanden på Store Torv i Århus om han har vegetartariske franske hotdags... (Vel vidende at det har han ikke). Hans svar er at han kun får en forspørgsel hver tredje måned, så han kan se at det ikke vil sælge... Så kan vi ikke allesammen lige stikke hovedet ind når vi kommer forbi og spørge ham om han har fået vegetariske pølser ;-)

Trine T
Forum-indlæg: 368
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 6/8 2012 20:47

Sig til ham, at de går som varmt brød hos hans kollega DØP i København - og så er de endda veganske hos DØP med fuldkornbrød og hele moletjavsen :)
Tanja
Forum-indlæg: 31
Dato: 7/8 2012 06:39

Står DØP for noget eller er det bare det han kaldes...?
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/8 2012 07:33

Hver tredje måned er da ret ofte synes jeg. Men det er også fordi jeg ved hvor mange der ikke ville spørge, jeg selv inkluderet. Fordi, som du selv skriver, ville man allerede kende svaret. Jeg ville dog gerne spørge ham hvis jeg vidste vi var mange der gjorde det. Så ville der være en chance for at han ville prøve det af. Men det kræver samtidig at han er god til at promovere dem, også til ikke-veggies.

DØP står for "Den Økologiske Pølsemand".
http://www.døp.dk/

Han har desværre ikke fået opdateret sin hjemmeside så der står ikke at han sælger veganske hottere, men han har promoveret dem godt via sin Facebookside.

http://www.facebook.com/pages/d%C3%B8p-den-%C3%B8kologiske-p%C3%B8lsemand/321153710065

Men, pølsemanden på Store Torv? Er det ham der holder til i det runde skur ved siden af Magasin og H&M? For så er det Lille Torv du mener.

Trine T
Forum-indlæg: 368
Dato: 7/8 2012 18:52

Lille hotdog update fra det københavnske:

Jeg var rent faktisk forbi DØP ved rundetårn i dag, da lysten til en vegansk hotdog meldte sig, efter deltagelse i denne tråd. Og det var faktisk lige før, at jeg var gået tomhændet derfra, hvis det ikke havde været for et ualmindelig sødt par, der "godt kunne nøjes bare med 3 vegge-dogs, så jeg kunne få den fjerde og sidste for i dag" Rigtigt sødt af parret og veggedoggene går altså bare som varmt brød!

Yderligere serviceupdate fra DØP er, at de har taget pølserne ud af den der underlige varmehistregims, og nu har dem liggende _på sølvpapir_ på varmepladen. Helt sprød og ristet bliver en sojapølse dog nok aldrig, men med sennep, ketchup, ristede løg og lidt surt går det nok alt sammen. Mums! :)

Hilsen Trine,

der virkelig elsker vegge-hotdogs

ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 8/8 2012 07:23

Århhvaaaad - jeg skal da der forbi næste gang og ha mig en hotter *savle*

Jeg har aldrig spurgt en pølsemand om han har veggie-hottere... af den simple grund at det har han nok ikke. Men nu vil jeg da spørge fremover... bare for efterspørgelsens skyld hæhæ
Minky25
Forum-indlæg: 37
Dato: 9/8 2012 20:06

Nogen der ved hvornår han går hjem? En hotter ville være det bedste i verden efter en bytur næst efter falafler