Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Den Internationale Vegetardag 2012 i Kbh

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: 1 2 3 4 > >>
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/8 2012 10:46 | Indlæg redigeret den: 28/9 2012 07:53

Kære alle.

Nu er det tid til at arrangere dette års Internationale vegetardag som i år er en mandag.

Mandag den 1. oktober på Højbro Plads klokken 13:00-19:00.

At det er en mandag betyder selvfølgelig, at det kan være svært for nogle at deltage pga. arbejde, skole, mm.

DVF håber alligevel, at kunne få så mange frivillige med som muligt, da det er en vigtig dag for vegetarismen i DK.

Vi vil på denne dag uddele lækre vegetariske/veganske smagsprøver, uddele materialer/opskrifter, stå til rådighed for en snak med gode tips for dem der har brug for det, skiftes til at holde to bannere og vi vil hygge os sammen. :)

Udover DVF deltager også en række vegetariske restauranter/foreninger/firmaer/private.

Man kan tilmelde sig arrangementet her i tråden ved at skrive i hvilken gruppe man ønsker sit navn sat på.

1. Lave smagsprøver til uddeling ved DVF-stand. Husk skilt med vegetarisk/vegansk og opskriften i X antal eksemplarer.

Asta
GreenEnergy
Røsle
Maj
Mrs Darling med nuttet baby
Karina Schramm
Kirsten Skaarup
Butchu
Andrea
Marie-Louise
Julle
tifhest
Julie Lea
Tine Silke
Trine

2. Uddele materialer/tilmelding af nye medlemmer/salg- og snak om kogebøger

Asta
GreenEnergy
Røsle
Maj
Mette
Karina Schramm
Kirsten Skaarup
Butchu
Andrea
Marie-Louise
Herbiwhore
Malene

3. Holde bannere.

Asta
GreenEnergy
Karina Schramm
Butchu
Malene
Perfect Circle

4. Restaurant/firma/forening/private:

Dansk Vegetarforening
Vegetarkontakt
Ambrosias Have
Fireflygarden - Betina
Kirsten Skaarup (Kogebogsforfatter)
Karina Schramm (kogebogsforfatter)
Go'Vegan - Tobias, Marcus, Laika
Anima
Dyrenes Aliance
"Green'N'Teen" (Andrea)
EcoEgo - Bryan Traum
DØP - Står ved Rundetårn og Helligåndskirken og giver i dagens anledning 50% rabat på vegetariske hotdogs.
Naturli' - Sponsorerer deres gode produkter til os, til smagsprøver.
Årstiderne - Sanne Holden Venlov + Søren Ejlersen
Govinda

5. Fotografering/film af dagen til senere optagelse i vores blad mm.

Røsle
Grønskollingen

6. Underholdning i form af sang/musik/teater, mm.

Røsle
Julie Lea - Tegne portrætter

7. Konkurrence - Deltagelse ved tilmelding af vores Nyhedsbrev og indmeldelse i foreningen.

Fireflygarden donerer et gavekort. TAK! (Tilmeld dig nyhedsbrevet og deltag i konkurrencen!)
42Raw donerer et gavekort. TAK! (Meld dig ind i foreningen på dagen og deltag i konkurrencen!)

NB! Er du en restaurant/firma/forening må du selv medbringe parasol/pavillon og bord.

Siden her vil blive opdateret jævnligt, så klik ind og følg med!

Vejret kan vi ikke vide noget om, men uanset hvad, så står vi på Højbro Plads og holder en total hyggelig "veggie-fest"..!
:) :) :)

OBS:
Der er aktivitetsudvalgsmøde for alle der gerne vil deltage på denne dag, på FireFly mandag den 17. september kl. 19:00
(kl 17:30 for Jer der gerne vil spise sammen før mødet)

Grønne hilsner,

Asta Pernille
Dansk Vegetarforening
GreenEnergy
Forum-indlæg: 944
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 15/8 2012 21:17

nice vil også meget gerne hjælpe selvom jeg nok skal i skole det, men det er jo næsten en lovlig pjækkedag :)
jeg er på nr. 1, 2, 3

ved at anima også deltager, er i gang med at overtale "the world peace diet", "http://transitiondenmark.ning.com/(http://transitiondenmark.ning.com/)" og nogle andre
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 15/8 2012 21:44 | Indlæg redigeret den: 30/8 2012 12:56

yeeees ser frem til en lækker dag med sprøde veggies! er med på 1, 2, 5 og måske 6.
Maj :)
Forum-indlæg: 722
Opskrifter: 27
Område: Andet
Dato: 16/8 2012 05:16

Glæder mig. Er på arbejde indtil 15:30, men kan så i hvert fald hjælpe et par timer :) Ved ikke lige hvad jeg hopper på endnu, men nok noget mad og folderuddeling :)
KiraDechau
Forum-indlæg: 160
Dato: 16/8 2012 08:50

Hvor er det ærgeligt det er en mandag ):
Jeg er desværre på arbejde til kl. 17.. Men vil prøve at se om jeg kan nå forbi inden kl. 18! ;)
Dharmafreak
Forum-indlæg: 187
Dato: 16/8 2012 14:21

7. Oprette et event på facebook, så budskabet når ud til flere :)

Sidste år lavede jeg en fb-side (International Vegetardag - København) + event , som er oplagt til at benytte hvert år.

Hvem har lyst til at overtage admin rollen på denne side?

Det indebærer at lave et event, invitere folk, poste relevante updates, like og svare på folks comments, slette veg-hadende posts og spam, og sidst, men ikke mindst, uploade billeder fra dagen og sige tak for i år :)
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Dato: 16/8 2012 16:16 | Indlæg redigeret den: 16/8 2012 16:16

Bare skriv mig på noget flyersuddeling/tilmelding af nye medlemmer :-)

Marna, god idé med facebook, men foreslår at vi holder dialogen på vegetarkontakt. Primært for at holde diskussionen til ét sted og sekundært for at støtte brugen af Vegetarkontakt, der har fået sine hårde slag den sidste stykke tid:)

Jeg går ud fra at de fleste med vegetarisk interesse læser med herinde.

Grønne hilsner
Mette
Dansk Vegetarforening
Dharmafreak
Forum-indlæg: 187
Dato: 16/8 2012 19:13

Nåå ja, helt enig! Men det er slet ikke en fb-side til planlægning af dagen, men til at reklamere for dagen :) Siden kan ses her: https://www.facebook.com/pages/International-Vegetardag-K%C3%B8benhavn/213376668722691 og eventet 2011 her: https://www.facebook.com/events/207604722637583/
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 16/8 2012 21:14

jeg kommer, jeg har noget guf med, men har ingen printer.

Jeg har sikkert nuttet blikfang baby med.

:)
Asta
Dato: 20/8 2012 17:43

OBS: Der er møde på BioMio mandag den 27 august kl. 19:00 for Jer der gerne vil deltage og ønsker at drøfte det med aktivitetsudvalget.

Er vejret så godt i øjeblikket, at I ikke orker at klikke ind på vegetarkontakt og tilmelde Jer den meget vigtige dag på året???

:):):)

Taabis
Forum-indlæg: 491
Dato: 20/8 2012 22:43 | Indlæg redigeret den: 20/8 2012 22:44

Jeg kommer på biomio d. 27, så tager vi den der :-).

Og såklart også på dagen, det biver en festdag uden lige!
AidaAidaAida
Forum-indlæg: 101
Dato: 21/8 2012 06:40

Jeg kommer også på Biomio!! :)
Asta
Dato: 21/8 2012 06:45

Yes!
Så ses vi der og planlægger det videre forløb.. :)
Mette-
Dato: 21/8 2012 08:12

Jeg kommer også den 27. august :D
Schramm
Forum-indlæg: 41
Dato: 22/8 2012 19:14

Hey

Superdejligt, at så mange bakker op om arrangementet - kom glad!

Jeg har tænkt mig at komme forbi med noget kage og et par kogebøger og har vistnok fået lovning på at få et hjørne af Dansk Vegetarforenings bord, jeg kan stille sagerne på ;o)

Og så holder jeg gerne bannere eller deler materialer ud, hvis der er brug for det - tror også, at kæresten kommer med, og han vil sikkert også gerne hjælpe!

Jeg kan nok først være der ved 15.30-tiden.

Hej fra Karina ;o)
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Administrator
Dato: 22/8 2012 22:52

Jeg regner med at komme på mødet d. 27. også. :) Jeg kommer nok mest af alt til at stå i Go Vegan-boden på dagen, og har rimelig travlt pt. (bl.a. netop ift. dét.)
Butchu
Forum-indlæg: 69
Dato: 23/8 2012 05:33

Jeg vil meget gerne hjælpe til med at lave smagsprøver, uddele flyers og holder banner. :-) Jeg glæder mig. Jeg kommer evt. også den 27. til mødet :-) Da jeg ikke har fået skema for det nye semester endnu er jeg ikke sikker på, om jeg skal i skole den 1. oktober. Krydser fingre . . ellers må det også blive en "pjække"dag for min side :-)
Mette-
Dato: 27/8 2012 08:03

Husk at det er i aften, at vi mødes og taler om gode idéer og påfund til Den Internationale Vegetardag 1. oktober i København.

Så har du gode idéer eller bare ønsker at hjælpe os lidt med det praktiske så kig forbi på:

BioMio på Halmtorvet kl 19.00 i aften den 27. august :)

Vi finder et bord inde på caféen og skal nok forsøge at se lidt synlige ud.

Alle er velkomne og vi vil meget gerne have mange hænder til at hjælpe os :D

AndreaMD
Forum-indlæg: 866
Dato: 27/8 2012 08:26

Jeg kommer som sædvanligt gerne og står for en "Green'N'Teen"-bod. Dog har jeg på ingen måde mulighed for at medbringe bord eller lignende. Lidt foldere, noget mad og sådan skal jeg dog nok se på! :-)

Kan ikke komme i aften.
AndreaMD
Forum-indlæg: 866
Dato: 27/8 2012 08:26

Jeg kommer som sædvanligt gerne og står for en "Green'N'Teen"-bod. Dog har jeg på ingen måde mulighed for at medbringe bord eller lignende. Lidt foldere, noget mad og sådan skal jeg dog nok se på! :-)

Kan ikke komme i aften.
Sider: 1 2 3 4 > >>