Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Den Internationale Vegetardag 2012 i Kbh

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
Trine T
Forum-indlæg: 368
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 27/8 2012 10:59

Hvor er det dog ærgerligt, at det er en mandag i det tidsrum i år, som gør at jeg må melde fra pga arbejde. Særligt når man tænker på at int. vegetardag kommer til at ligge på hverdage de næste mange år frem også og jeg dermed så nok heller ikke kommer til at deltage der.

Har det været på tale at rykke tidspunktet til senere på dagen/aftenen?
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Dato: 27/8 2012 20:01 | Indlæg redigeret den: 27/8 2012 20:02

Så har vi afholdt en hyggeligt og konstruktivt møde i dag på BioMio for at planlægge Vegetardagen.

Vi var Asta, Debbie, Helle, Jacob, Tobias, Marcus og mig selv.

Lidt om hvad vi talte om:

Vi har fået Firefly til at sponsorere et gavekort til Firefly, som man kan deltage i ved at melde sig til vores nyhedsbrev.

Go Vegan deltager med deres stand

Vi vil gerne opfordre alle til at medbringe diverse veganske og vegetariske kogebøger, som folk kan stå og bladre i. Vi skal nok få nogle til at holde øje med at der ikke er nogen der løber med jeres bøger, så medbring hvad I har derhjemme:)

Asta vil være smagsprøvekoordinator og vi skal have MASSER af smagsprøver i år. Så vi håber at så mange af jer har lyst til at lave noget vegansk mad til dagen. Allerhelst med en opskrift til uddeling og et tydeligt pænt skilt der viser hvad retten er.

Vi forsøger at kontakte nogle leverandører og høre om de vil sponsorere diverse veganske og vegetariske produkter så folk kan smage det og se produktet.

Vi trykker/printer nogle flyers baseret på den artikel fra berlingske tidende om "Verdens befolkning bør være vegetarer", som en masse af jer har syntes godt om inde på Dansk Vegetarforenings facebookside. Og har DU ikke liked denne artikel, så se at komme igang :)

Til alle jer som stadig skulle have lyst til at være med til planlægningen så skriv her på tråden med dine gode idéer eller hvad du har lyst til at hjælpe med eller mød op på vores næste møde på Firefly den 17. september kl 19.00.

Dejligt at du kommer Andrea, vi glæder os til at se Green'n'Teen standen. Du kan sagtens få bordplads hos os. :)
AidaAidaAida
Forum-indlæg: 101
Dato: 27/8 2012 20:15

Jeg har været megasyg så kunne desværre ikke .æv :(

Regner dog med at komme 1.oktober!
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/8 2012 16:41

jeg tilslutter mig trine og stiller spørgsmålstegn ved den dag man holder det.
vh lu
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 28/8 2012 17:00

Datoen er baseret her på: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Vegetarian_Day
Jeg ved dog ikke hvorfor tidspunktet ikke er senere, men det ved DVF vel nok? Tak for et godt møde, i øvrigt! :)
Mette-
Dato: 28/8 2012 17:55

Det er et fint spørgsmål både Trine og Lucifer.

Vi fik ikke lige vendt det i går på mødet, men synes det er værd at overveje til næste års Vegetardag, og vil bestemt tage det op i vores aktivitetsudvalg i DVF.
Mette-
Dato: 29/8 2012 18:00

Jubii, nu har vi 2 sponsorer af gavekort til Vegetardagen. Både fra 42Raw og fra Firefly, der stiller gavekort på højkant til dem der henholdvis melder sig ind i DVF på dagen eller tilmelder sig nyhedsbrevet :)
Trine T
Dato: 29/8 2012 18:28

Ja, det er jo lidt svært, når dagen er fastlagt på forhånd, men håber, at tidspunktet så i det mindste bliver rykket frem til kl. 19, så.

Alt afhængig af hvordan det hele passer sammen, kunne jeg sagtens finde på at dukke op med nogle smagsprøver på et eller andet lækkert som rosinen i...øhhhmmm...vegetarpølseenden.

Orv, hvilket minder mig om. Er der nogen, der har fat i DØP og hans veganske hotdogs? Måske han kunne lave en "kun vegge-pølser i dag"? Ville da være lidt stort :)
Asta
Forum-indlæg: 715
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 30/8 2012 12:13

Tidspunktet er rykket frem til kl 19:00
Så kom trygt og vær med selvom du lige skal gøre arbejdet/skolen færdig.

Der er også brug for smagsprøver kl 16... kl 17... kl 18... og sikkert også kl 18:30...
Erfaringen fra de tidligere år viser at FOLKET elsker den vegetariske mad og den bliver spist MEGET hurtigt!!
Asta
Forum-indlæg: 715
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 30/8 2012 12:18

Tak til Firfly og 42Raw for gavekortene! :):):)

Vi skal have flere frivillige til at lave smagsprøver!

Så spørg din familie, dine venner, dine naboer, dine kollegaer og hvem som helst, om de har lyst til at deltage på denne vigtige dag for udbredelsen af det Grønne Budskab.

Man behøver overhovedet ikke være vegetar for at deltage, blot være interesseret i alt det GRØNNE fordi det gavner vores jord at tænke GRØNT !!!
Trine T
Dato: 30/8 2012 13:13

Hej venner

Har lige sendt denne mail til DØP - så må vi se om/hvad han svarer :)

Hej Claus

Først og fremmest en stor tak for at give os vegetarer et superfedt alternativ til den traditionelle hotdog. Jeg har været forbi din bod ved Rundetårn adskillige gange (og Torvehallerne indtil den lukkede) og har bestemt ikke tænkt mig at stoppe, så længe der er lækre veganske pølser på menuen.

Som du måske ved, står International Vegetardag lige for døren - nemlig d. 1. oktober. Den dag vil Dansk Vegetarforening naturligvis lave en masse festivitas på Højbro Plads med folderuddeling og smagsprøver, hvor også en del forskellige vegetariske restauranter i København deltager, bl.a. Firefly. Alt sammen for at sætte fokus på vegetarisk kost og livsstil.

Derfor vil jeg høre om du ville overveje at sætte fokus på det også? Jeg tænker noget i stil med et særligt tilbud på de vegetariske hotdogs i anledning af dagen? Jeg er sikker på, at din popularitet og brede appel vil kunne være med til at få sat positivt fokus på de vegetariske alternativer til traditionelle (danske) retter. Og personligt ville jeg helt sikkert selv afsætte et par hotdogs hos dig :)

Jeg glæder mig til at høre din respons.

Med venlig hilsen

Trine Thorup

- En glad vegetarisk kunde.
Herbi
Forum-indlæg: 293
Dato: 30/8 2012 13:25

Jeg vil gerne være med til at dele flyers osv. ud, og snakke med nysgerrige :-)
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 30/8 2012 17:02

Jeg kommer, dog nok lidt senere (har fri kl 12, men skal lige nå hjem og lufte hunde - Medmindre kæresten kan lokkes til at tage dem den dag!)

Jeg florerer nok mellem at hjælpe Anima/Dyrenes Alliance/Go vegan :o)
Trine T
Dato: 2/9 2012 22:01 | Indlæg redigeret den: 2/9 2012 22:04

Så kom der svar fra DØP og han er skisme med på et godt tilbud på vegge-dogs d. 1. oktober!

Mette/Asta - kan han sende logo til vegetarforeningen, så tilbuddet kan komme med på materialet for dagen? Jeg svarer gerne DØP, men vil gerne lige høre hvad planerne for materiale etc er? Jeg tænker lidt, at hvis vi sender kunder hans vej med lidt reklame på foreningens materiale for det gode tilbud, kunne han sende nysgerrige vores vej med lidt skiltning for aktiviteterne på Højbro Plads i hans pølsevogne.

Mail fra DØP:

Kære Trine,

Tak for din mail og dine rosende ord om mit vegetariske/veganske tiltag. Hos DØP skal alle nemlig kunne være med - også vegetarer.

Jeg vil godt lave et særligt godt tilbud på en vegetarisk hotdog, som gælder den 1. oktober. Laver I selv noget markedsføringsmateriale op til Int. vegetardag? Så kunne jeg sende jer døp-logo og et godt tilbud, som I kunne reklamere for, f.eks. 50 % rabat..:)

Tilbuddet vil gælde i pølsevognen ved Rundetårn og også på Strøget ved Helligåndskirken, som netop åbner den 1. oktober - hvis alt går som planlagt. DØP genåbner muligvis også ved Torvehallerne igen til foråret..

Med venlig hilsen

Claus Christensen

døp - den økologiske pølsemand

Telefon: 30 20 40 25
www.døp.dk

Find os ved Rundetårn eller lej døp til dit arrangement.
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 3/9 2012 02:02

laika du skal da tage dine hunde med! :D
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 3/9 2012 08:07

fedt Trine <3
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 3/9 2012 08:21 | Indlæg redigeret den: 3/9 2012 08:29

Jeg kan huske, at jeg foreslog at nogen skulle kontakte Veganic, så hvis nogen har lyst til at gøre dét, er hendes profil (og opskriftsbog) her: http://vegetarkontakt.dk/?-vegansk-opskriftsbog-gratis-=118635
Det var ift. at få nogle gratis smagsprøver til uddeling, hvor vi (Vegetarforeningen) så samtidig promoverer hendes veganske webbutik og udprinter og giver hendes opskriftsbog væk.

Taabis og jeg skulle gerne tage forbi Is a Bella en af de kommende dage og få spurgt dem.
Julle
Forum-indlæg: 29
Dato: 3/9 2012 08:27

Jeg prøver gerne at kontakte Veganic - jeg er alligevel i Fredericia for tiden, hvor hun jo bor :) Så hvis hun er med på ideen og evt. har noget hun vil supplere til dagen, kan jeg jo tage det med til kbh!
DVF
Forum-indlæg: 243
Område: Ikke oplyst
Dato: 3/9 2012 10:20

Jeg har lige snakket med Ánima og de kommer sammen med DA.

De vil have en stand, hvor de vil sælge T-shirts, kogebøger og uddele smagsprøver.

YeaY!
Trine T
Dato: 4/9 2012 15:26

*BUMP*

Mette/Asta - kan DØP sende logo til vegetarforeningen, så tilbuddet kan komme med på materialet for dagen? Jeg svarer gerne DØP, men vil gerne lige høre hvad planerne for materiale etc er? Jeg tænker lidt, at hvis vi sender kunder hans vej med lidt reklame på foreningens materiale for det gode tilbud, kunne han sende nysgerrige vores vej med lidt skiltning for aktiviteterne på Højbro Plads i hans pølsevogne.

Se evt. indlæg ovenfor.
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>