Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Den Internationale Vegetardag 2012 i Kbh

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 5/9 2012 06:31

Det lyder sejt, Julle! Nogle andre man kunne prøve at kontakte var Solhjulet, som sponsorerer dem i Århus. (Ja, med Å.):
http://www.solhjulet.dk/

Næste år kan vi måske ligefrem koordinere aftalerne med de nationale firmaer som Naturli' og Solhjulet, ift. hvis de "bare" giver gratis smagsprøver, som lige så let (vel) kan sendes til København, som de kan sendes til Århus? (eller Odense, eller Aalborg, eller Kolding osv.) Så kunne man lave en fælles standard 'sponsorér international vegetardag'-e-mail, der beskriver de forskellige arrangementer i landet og hvad vi ønsker, og derefter kan man så tage den individuelle videre snak med sin lokale afdeling heraf, hvis nødvendigt. Bare en tanke.
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Dato: 5/9 2012 06:46 | Indlæg redigeret den: 5/9 2012 06:49

Hej Trine,

Dejligt at DØP bakker op om vores arrangement.:)

Vi har allerede trykt materiale, men jeg tænker, at hvis han sender sit logo til mig, så kunne vi selv udprinte nogle flyers hvor vi skriver 50% på kødfri pølser ved Rundetårn. Det bliver ikke mega-fancy brochurer men noget udprint af én eller anden art.

Hvis han selv kan trykke noget med med sit logo og reklame vil det også være fint.

Hvis der sidder nogle her, som er gode til at lave en fin flyer eller reklame for DØP med hans tilbud, så må I gerne sige til.

Han kan sende det til mette@vegetarforening.dk
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 6/9 2012 14:04

Hvor er det dejligt med al den aktivitet! :)

Jeg håber, at jeg har fået sat Jer på de rigtige hold og at jeg har fået Jer alle sammen med.
Ellers råb lige op!

Jeg har startet tre andre tråde med et opråb om hjælp til at lave smagsprøver.

FOR DET ER JO DET VI GERNE VIL FORTÆLLE FOLK IKK'..?

AT VEGETARMAD ER LÆKKER !

AT DER IKKE ER NOGEN GRUND TIL AT SLÅ DYRENE IHJEL MERE FOR AT OVERLEVE !

Så hjælp til med at lave noget mad - det er ikke svært - der er masser af opskrifter og hjælp at hente herinde i Veg.Kon.
Man kan jo også sætte sig sammen søndagen inden og lave noget mad sammen.. Det er både nemmere og hyggeligt!

Og sig det endelig videre til alle du kan komme i tanke om.

TAK !!! :)

Husk mødet på Firefly den 17. september kl 19.
Eller 17:30 hvis du vil spise derinde inden mødet.
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 6/9 2012 16:39

op op op og meld jer til at komme med smagsprøver det behøver slet ikke være noget indviklet, vegedeller pålæg (evt på rugbrød), kage eller lign. er helt fino :D

Jeg tror jeg tager kage med.

Jeg vil gerne anbefale alle der kommer derind at tage en termokande med kaffe eller te med, da man hurtigt kommer til at trænge til den slags når man står derude. Eller måske kan man lave en aftale med et sted i nærheden om at vi må hente kogende vand derfra og så have snabb kaffe og te ude ved boden. Bare et forslag. :-)
Mette-
Dato: 6/9 2012 18:04

@Anja: God idé med noget varmt - gode råd fra erfarne folk fra sidste år modtages altid gerne :)

@Asta: Godt med en ny tråd til smagsprøverne. Men har du ikke lavet 3 ens tråde i blot hver sit forum?
Mette-
Dato: 6/9 2012 18:04

@Anja: God idé med noget varmt - gode råd fra erfarne folk fra sidste år modtages altid gerne :)

@Asta: Godt med en ny tråd til smagsprøverne. Men har du ikke lavet 3 ens tråde i blot hver sit forum?
Trine T
Forum-indlæg: 368
Opskrifter: 1
Dato: 6/9 2012 22:40

Hej igen

Har fået lavet en udkast til en flyer i A6-format (dvs. 4 stk på en A4-side) og sendt den til kommentarer hos DØP - så må vi se hvad han siger. Hvis I har nogen kommentarer, så del dem gerne.

Mette - du er CC på mailen til DØP og vi må lige finde ud af, hvad vi gør med trykning, når vi når så langt.

Her er flyeren - vers. 1:

PS: jeg er ikke grafiker!
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 7/9 2012 00:34

seeeeejt!
Kirstine
Forum-indlæg: 212
Område: Sjælland
Dato: 7/9 2012 09:52

Jeg vil gerne hjælpe med noget - satser ikke på at have et køkken inden 1. oktober - så er der nogen der vil have en køkkenassistent ?

Jeg ved intet om foreningen, så det kan blive svært at reklamere for den :)
Mrs Darling
Dato: 7/9 2012 19:17

ej hvor er den flot Trine :-)
Malene1984
Forum-indlæg: 59
Dato: 8/9 2012 12:06

Hej

Hvis der stadig er brug for frivillige vil jeg da gerne give en hånd med:) Jeg bor godt nok i Århus, men kunne rigtig godt tænke med at være med til den Internationale vegetar dag. Jeg er ikke den store kok, men hjælper gerne til hvor det er nødvendigt:)

Mrs Darling
Dato: 8/9 2012 15:53

Malene: jeg er 100% sikker på at du er mere en velkommen til at give et nap med og jeg er sikker på at hvad end du laver bliver det utroligt lækkert :)

T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 9/9 2012 16:33 | Indlæg redigeret den: 9/9 2012 16:35

Hej søde københavnerfolk :)

Vi har netop med stor succes afholdt "Mad Med Medfølelse - vegansk sommerfest 2012" i Århus, og jeg vil gerne dele et par idéer/tanker med jer, som I måske kan lade jer inspirere af.

Først og fremmest var vi i år så heldige et kunne servere de fleste af vores smagsprøver med service af bæredygtigt materiale, som vi havde fået lidt rabat på til gengæld for at vi reklamerede for produkterne. Det kommer fra et lille nordjysk firma. I kan jo læse lidt om det, og overveje, om ikke det er bedre end en kæmpe bunke plastiskaffald.
/http://www.greenway-denmark.dk/

Dernæst havde vi stor succes med at dele opskrifter og bloghenvisninger ud. Vores tanke er, at det er der, vi har størst indflydelse. Folk kommer og smager, de elsker det og så sker der ikke mere... Med mindre de får en opskrift i hånden, for så kan de se, hvor let det er, og lade sig inspirere til at bringe det ind i deres eget køkken. Vi havde kun printet et begrænset (30-ish) antal opskriftshæfter til de særligt interesserede og dem, der ikke kan navigere så let på nettet (fortrinsvist ældre), for at undgå et kæmpe papirsvineri og den mængde arbejde, der følger med at lave hæfterne. Vi havde til gengæld masser af bloghenvisninger (et enkelt ark papir med et billede fra hver blog, et citat og en hjemmesideadresse), som alle besøgende fik, og vi kan allerede se på besøgstallene, at det virker. Jeg sender gerne bloghenvisningen til jer, hvis I vil? Der er selvfølgelig også københavnerblogs på ;)

Vi havde også stor succes med at bruge soy4you-produktet i vores chili zen carne. Jeg serverede for et par drenge, som blev meget overraskede, da jeg fortalte, at smulderet i sovsen ikke var ko-kød men sojagranulat. De elskede det. Vi fik både soja til vores chili sponsoreret og en god bunke vareprøver samt foldere :)
/http://www.soy4you.dk/

Hvad vil jeg ellers dele med jer..? Hmm.. jeg kommer nok i tanke om noget, men ellers skal I være så velkomne til at spørge, så vi kan hjælpe hinanden med at blive endnu bedre!

Det ser ud som om, det bliver rigtig fedt i kbh, og jeg overvejer at komme over og lege med jer på dagen, hvis jeg har plads i kalender og budget :)
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/9 2012 18:54

Yeah. Fedt hvis vi kan hjælpe hinanden. :) Har I kontaktet Fødevarefællesskabet? Vi havde Aarhus Økologiske Fødevarefællesskab med om bord. De bidrog med to stk. gavekort til frugt og grønt poser.
EcoEgo
Forum-indlæg: 2
Dato: 10/9 2012 13:40

Kære allesammen,

EcoEgo - Green Living Made Easy - vil hermed gerne tilmelde os festlighederne på Højbro Plads. Vi mener, at vi muligvis allerede har sagt ja til at deltage, men nu er det i hvert fald officielt :)

Eco Egos indehaver, Bryan Traum, kommer til planlægningsmødet på Firefly den 17.9. Hvis nogen af jer har spørgsmål til os forinden, bedes I kontakte ham på tlf. 32120612 eller info@ecoeco.dk .

Grønne hilsener
EcoEgo
Nørre Farimagsgade 82
1364 København K
Malene1984
Dato: 10/9 2012 14:48

Hvem skal jeg henvende mig til?:)
Mrs Darling
Dato: 10/9 2012 15:05

Tror bare du kan skrive her i tråde :D
Malene1984
Dato: 10/9 2012 15:13

Jamen, det er bare super:) Jeg er i hvert fald med!
Mette-
Dato: 10/9 2012 18:58

Hvor er det fantastisk med alt den positive interesse:)

@Trine: Den flyer er fantastisk, jeg synes den er fin som den er. Mht trykning så finder vi en løsning, hvis altså almindelig udprintning er fint nok. Har du ikke lyst til at komme den 17/9 på Firefly og berette lidt om din flyer? :)

@Kirstine og Malene1984: Det ville være dejligt hvis I ville komme den 1. oktober og hjælpe til. Bare så længe I orker og har lyst. Hvis du ikke har noget køkken Kirstine, så kan et par poser veganske vingummier også fungere :) Og ellers er det fin hjælp hvis I blot dukker op og deler brochurer ud, taler med folk, holder banneret eller andet. Man behøver ikke vide noget om vegetarforeningen for at være med, I ved sikkert rigeligt om vegetar/veganerlivet som I kan fortælle om.

@Thomas: Tak for dine gode råd og dejligt at høre at I havde en god dag i lørdags. Jeg havde selv tænkt at hive fat I jer, så godt at du kommer mig i forkøbet. Det lyder som en rigtig god idé med blog-reklame uddelingen. Kunne du ikke tænke dig at sende det min mail på mette@vegetarforening.dk
Hvem fik I ellers til at sponsorere gratis mad ud over dem vi har stående foroven?

@Luna: Jeg har kontakte Københavns Fødevareselskab, men de havde ikke resourcer til at møde op - desværre, det ville ellers have været en oplagt målgruppe for dem.

@EcoEgo: Fantastisk, at I har lyst til være med:) I skal være velkomne, både til mødet på Firefly den 17/9 og på selve Vegetardagen.
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Dato: 10/9 2012 19:55

Jeg har sendt dig en mail, Mette :)

Vores sponsorer var:
Dyrenes Alliance
Anima
Veganic
Aarhus Økologiske Fødevarefællesskab
Dansk Vegetarforening