Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Den Internationale Vegetardag 2012 i Kbh

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>
Malene1984
Forum-indlæg: 59
Område: Midtjylland
Dato: 11/9 2012 08:10

Jeg er med på at dele brochurer, holde banner osv.
Jeg er lidt i tvivl om hvornår det starter - et sted stod der kl.13(?), men så blev der nævnt noget med at tidspunktet var blevet rykket? Går ud fra at vi skal være der lidt før?:)
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Område: KBH
Dato: 11/9 2012 16:45

Malene: det plejer at fungerer sådan lidt åbent hus agtigt, man kommer og går som man har lyst og lejlighed :-)
Malene1984
Forum-indlæg: 59
Område: Midtjylland
Dato: 11/9 2012 18:06

Jamen, så kan det jo ikke være nemmere:-)
-Lucinda-
Forum-indlæg: 341
Dato: 11/9 2012 18:15

Jeg skal skifte studie og kommer til at gå ledig resten af september. Jeg stiller gerne op til noget kreativt på vegetardagen ("tegne portrætter af folk som en grøntsag" eller lignende) JacobK har skrevet til mig i den forbindelse. Send mig en PM eller fang mig her http://www.facebook.com/#!/julielea.nielsen
Kirstine
Forum-indlæg: 212
Område: Sjælland
Dato: 11/9 2012 21:05

jamen så ses vi jo bare 1. oktober :)
tifhest
Forum-indlæg: 183
Dato: 12/9 2012 10:38

Jeg kommer også og hjælper:-)
Kan lave smagsprøver eller noget...
Alt efter hvor i mangler hjælp.
Vil bare ikke stå for underholdning og snakke om kogebøger;-)
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 12/9 2012 10:53

Hvor er det bare dejligt med alle de tilmeldinger!! :):):)
Det bliver helt sikkert et rigtig hyggeligt arrangement!
Jeg glæder mig!

Kirstine - Sætter du dig sammen med nogen og laver noget mad som I kan ta' med? Det ku' være SÅ fedt! :)

EcoEgo - Har I smagsprøver med?

tifhest - jeg vil MEGET gerne sætte dig på smagsprøver. Måske du kan sætte dig sammen med Kirstine og finde på noget sammen..?

Men vi skal ha' mange flere med til at lave smagsprøver!
Så sig det videre og videre og videre...

:):):)
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 12/9 2012 14:48 | Indlæg redigeret den: 12/9 2012 19:01

@Kirstine:
Jeg overvejer lidt om Tobias og jeg ikke enten skal lave kager hos ham eller hos mig, og om du så ikke vil bage med os, Kirstine? :)

Ret: Tobias er klar på det, så lav kage med os! :)
Butchu
Forum-indlæg: 69
Område: Sjælland
Dato: 12/9 2012 18:08

Jeg har hertil aften lavet brochure (indeholdende Berlingske Tidende artikel). Jeg har lavet den sammen med min veninde, der er designstuderende, så synes, at den er blevet ret god. Den er endnu ikke færdig, men på mandag den 17. er den helt sikkert klar til at blive vist frem. Der er flere sider i brochuren på grund af nogle opskrifter. Jeg håber, at det er fino.

Men jeg mailer den, når den er færdig, for kan desværre ikke komme alligevel til mødet på Firefly den 17. september - der er lige kommet en biograftur op med den velkendte Pierce Brosnan. :-)
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Dato: 12/9 2012 18:21

Julie Lea: fedt at du vil komme og male ungerne i ansigtet :)

Tifhest: fedt du vil komme og deltage

Butchu: Jubiii, jeg glæder mig til at se din brochure :)
-Lucinda-
Dato: 12/9 2012 18:33

@Mette- både du og JacobK har desværre misforstået: Det var ikke mig, der malede børn i ansigtet, men en anden kunstner, der var tilknyttet zoo. Men at tegne portrætter af folk o. l. stiller jeg gerne op til:)
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 12/9 2012 19:12 | Indlæg redigeret den: 14/9 2012 12:12

Windamor* ansigtsmalede børn i ansigtet til mad med medfølelse, så man kunne også prøve at lokke hende til København (Jeg ved, at det er lykkes før. :) ), så der er flere forskellige kreative aktiviteter.
Det er dog upraktisk, især ift. langvejsrejsende, at det er på en hverdag. Jeg ville overveje at rykke den frem til nærmeste weekenddag næste år, og så stadig sige det er en fejring af international vegetardag // 1. oktober, ligesom når man fejrer sin fødselsdag i weekenden, selvom den rigtige dag er en anden.

* http://vegetarkontakt.dk/?vegetar=visprofil&id=1757
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 12/9 2012 23:07

Jeg tænker ligesom Marcus, at det er dumt at holde veg-dag på en hverdag. Det bør helt klart være i weekenden. Luna og jeg havde samme overvejelser, og ville egentlig også hellere holde det tidligere på året, så der var større chance for godt vejr og flere mennesker på gaden :)

En fordel ved at holde fast i 1. oktober kunne være, hvis man samtidig holdt fast i samme location, for så ville folk vide, at den årligt tilbagevendende begivenhed fandt sted der på det tidspunkt. Tror dog bare, de færreste ville huske på det, hvis de ikke allerede var grønne.

Fordelene ved at holde det i en weekend er flere, og der er måske endnu flere fordele i at holde den årlige fejring tidligere på året, hvor vejret er bedre til at stå ude (omend man selvsagt ikke kan sikre sig mod regn).
Mette-
Dato: 13/9 2012 20:34

@Julie, portrætter af folk lyder også bare som en super idé. Måske du ligefrem kan lave dem til en grøntsag :-)

@Thomas: Det er også tidligere nævnt af Trine længere op i tråden, og jeg synes det lyder som en rigtig god idé at arrangere vegetardagen på en weekenddag fremadrettet. Vi har bestyrelses-koloni-weekend i DVF i morgen og jeg vil tage det op med de andre der.
-Lucinda-
Dato: 13/9 2012 20:46

@Mette: tak:) Havde noget lignende i tankerne;)
Asta
Dato: 14/9 2012 11:38

Butchu - fremragende!

Ja, det er da helt sikkert en god idé, at Danmark finder sin egen "Internationale Vegetardag" da vi må ta' hensyn til vores klima her oppe i det kolde nord!

Er I ellers ved at være klar til vores fest på Højbro Plads?
Har I fortalt Jeres venner, at de skal lave nogle vege-deller og møde glade op og dele det grønne budskab ud til folket?

Hmm... Hvad skal jeg selv lave af mad?
Mine rødbede-deller med masser af hvidløg, chili, sesamfrø og kokos skabte succes sidste år, måske skal jeg bare lave dem igen..?
Asta
Dato: 14/9 2012 11:54

Trine T - ved ikke om du selv har opdaget det, men du har skrevet Helligsåndskirken på den der flyers.
Men mig bekendt hedder den Helligåndskirken..?!? Eller er det mig der tager fejl?

Men hvis den har været i trykken, så går det nok endda..! :)
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 14/9 2012 17:27

Ja det ville naturligtvist være fedt at det var en weekend og at DVF lavede et lille hæfte med lidt info div. www adresser og en masse opkrifter og os, der laver mad til arrangementet kunne så lave nogle af disse opskrifter.

Men nu gør vi det en mandag i år og vi må bare sørge for at det ikke går ubemærket hen at vi er I byen :-)

Jeg har planer om at bage en kage og bikse noget pålæg sammen (noget a la streich) med rugbrød under (som jeg nok køber)

Hvad tager I andre med?

Knus
Trine T
Forum-indlæg: 368
Dato: 14/9 2012 17:34 | Indlæg redigeret den: 14/9 2012 17:36

Hej Asta

Det er helt bevidst med Helligåndskirken, da han muligvis åbner en vogn der d. 1. oktober. Skal lige have det afklaret med ham og så ryger den i trykken :)

EDIT: Hov, opdagede slet ikke at du hentydede til en stavefejl...Jeg retter til - tak for tippet! :)
Mette-
Dato: 16/9 2012 20:22

Halløj..

Husk, at vi mødes i morgen mandag på Firefly kl 19.00 og taler om det praktiske til Vegetardagen den 1. oktober.
Alle er velkomne, vi har brug for masser af hænder og ildsjæle.

For de sultne, så mødes vi allerede kl 17.30 og spiser sammen.

Vi ses :)
Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>