Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Den Internationale Vegetardag 2012 i Kbh

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 2 3 4 5 6 7 8 > >>
tifhest
Forum-indlæg: 183
Område: KBH
Dato: 16/9 2012 20:28

Jeg tror den står på nøddesteg:-)
tifhest
Forum-indlæg: 183
Dato: 16/9 2012 20:32

Der kun måske jeg kan komme på firefly imorgen,er igang med at få rettet tænder,så skal måske ha nogle ud og bøjle på:-D
ved ikke helt hvordan man har det efter sådan en omgang;-)
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 17/9 2012 10:24

prøver lige at holde gang i tråden her :-)

:D
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/9 2012 11:08

Så er Naturli' også med!
Det vil sige, at deres produkter er med igen i år.
Tak for det! :):):)

Vi ses på Fireflygarden kl 19.
Eller for Jer der skal spise der: kl 17:30
Asta
Dato: 17/9 2012 11:29

Så fik vi også Årstiderne med! :)
Sanne Holden Venlov og Søren Ejlersen tænder op i bålgryden og laver suppe på kikærter og græskar, samt friskpresset grønsagssaft.

:):):)

Det bliver SÅ hyggeligt! :D
Taabis
Forum-indlæg: 491
Opskrifter: 2
Dato: 17/9 2012 15:40

Is á bella vil måske også deske op med rismælksis i en form for is-cykel, dog nok imod betaling, men tror godt vi kan lokke dem til at have et godt tilbud kørende, Marcus og jeg er på den, vi lovede ejeren at give mere præcis info over mail...
_Mia_
Forum-indlæg: 601
Område: Sjælland
Dato: 17/9 2012 16:16

Jeg vil meget gerne være med til Vegetardagen! Det var en fantastisk dag sidste år, ikke mindst pga. vejret :) Jeg ved dog ikke, om jeg kan have smagsprøver med, for jeg skal til undervisning indtil kl. 15, men jeg tænker lige over det.
Mrs Darling
Dato: 18/9 2012 13:06

hvad fandt I ud af igår? ;)
EcoEgo
Forum-indlæg: 2
Dato: 18/9 2012 16:42

Hej alle, Vi beklager meget at vi ikke kunne nå mødet i går. Håber det gik godt. Vi glæder os. - Bryan, EcoEgo
MarieM
Forum-indlæg: 12
Område: Sjælland
Dato: 18/9 2012 18:14

Fotografering vil jeg gerne på ;)
DVF
Forum-indlæg: 243
Område: Ikke oplyst
Dato: 18/9 2012 18:32 | Indlæg redigeret den: 18/9 2012 18:35

Så er der oprettet en facebook begivenhed.

http://www.facebook.com/events/106856019468324/

Gå ind og like den og DEL DEN MED VENNERNE :D

OBS.. vi har planlægning af praktiske ting i denne tråd på Vegetarkontakt - Facebook eventen er til alle gæsterne
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Dato: 18/9 2012 19:13 | Indlæg redigeret den: 18/9 2012 19:19

Dejligt at se så mange nysgerrige og hjælpende grønne mennesker til vores arrangement. :)

Det gik fint i går, vi havde et fint fremmøde af Erik, Debbie, Marie Louise, Tobias, Marcus, Isabelle, Jacob, Asta og Julie.

Vi blev enige om at alle der har lyst til at komme og hjælpe skal bare møde op i tidsrummet 12.30-18.30.

Klargøring
Officielt har vi åbent fra 13-18, men vi får brug for hjælpende hænder når Erik og varevognen ankommer kl 12.30 på Højbro Plads og aflæsser telte, borde, duge, bannere, skilte, brochure og andre praktiske ting. Vi skal også lige en tur rundt i nabolaget med vores reklame og en rulle tape.
Så er du ferm til at klappe borde op og slå pavilioner op og tape duge på borde, så mød op her.

Smagsprøver
Vi har stadig brug for rigtig mange der laver smagsprøver. De skal primært være veganske smagsprøver og vi ser gerne at I selv printer opskriften på jeres smagsprøve ud og lægger i en stak ved siden af. Gerne med et logo og link til hjemmeside fra Dansk Vegetarforening og Vegetarkontakt. Erfaringen siger at folk gerne vil hjem i køkkenet og prøve at lave det de har smagt.
Lav så vidt muligt noget man kan fingrehapse, da vi pt kun har indkøbt servietter - og husk selv fade.

Uddeling af brochure
Vi skal bruge nogle grønne mennesker til at fange folk og vifte dem hen i vores bod. Vi står cirka 30 meter fra Strøget, så vi har brug for en gruppe, der står ved Storkespringvandet og vifter folk hen til boden, samt måske også nede ad Købmagergade. Derudover skal der deles brochurer ud og tales med nysgerrige forbipasserende og der skal der løbende samles affald i tilfælde af at folk smider deres servietter og brochurer.

Kogebøger
Tag gerne dine bedste vegetar- eller veganerkogebøger med, således at folk kan bladre i dem og få inspiration. Der skal bruges en frivillig til at stå og passe på disse bøger.

Fotos og videoer
Minder fra dagen vil vi meget gerne have - upload det på vores Facebook-event i dagene efter.

Oprydning
Skal du på arbejde og ikke kan deltage i løbet af dagen? Fortvivl ej. Vi har brug for hænder i tidsrummet 18-19 til at klappe borde sammen, samle affald, pille telte ned og læsse på lastbilen.

Marcus
Forum-indlæg: 3075
Administrator
Dato: 18/9 2012 22:18 | Indlæg redigeret den: 19/9 2012 10:45

Tobias og jeg har lavet en lille flyer til ophængning rundt omkring til reklame før og på dagen, som vi besluttede at lave på mødet i går. Vi snakkede eks. om at den kunne sættes op i helsekoster og hos Spidsroden, DØP, Is à Bella osv., men også biblioteker og forsamlingshuse kunne være en idé.

Den kan downloades i .pdf her:
http://www.govegan.dk/filer/international_vegetardag.pdf *
...som i endelig må henvise andre til (linket), dele på facebook osv.
Den kunne evt. også lægges op på DVFs server.

Det var også en del af planen at man endelig selv kan printe den ud og sætte den op. :)
Er der nogen der vil sætte sig på det, og hvilke steder vil du i så fald tage?

Ret: Billedet og .png-filen opdateret med det korrekte tidspunkt.

.pdf-filen er ikke rigtig skarp, brug .png-filen:
http://i.imgur.com/oZ9Fe.png
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Dato: 19/9 2012 05:41

Den er SÅ flot - good work :)

Lige en detalje, vi er der fra 13-18, men mon ikke det går;)

Jeg sørger for at den kommer på DVF hjemmesiden + facebook i aften.

Jeg tænker at lægge nogle på mit lokale bibliotek på Islands Brygge + Kulturhuset.

Vi kunne printe en masse ud og tage med tidligt på dagen den 1. oktober, og således dele rundt i Strøgets nærbutikker, Helsemin, 42Raw, DØP osv.
Mrs Darling
Dato: 19/9 2012 06:23

jeg ville rigtigt gerne hænge den op rundt omkring, men jeg har ingen printer.

Den er super flot Marcus og Tobias, godt arbejde :)

Det gælder vel også om at skynde os at sende dem til alle dem der kommer af div. samarbejdspartnere :)
Asta
Dato: 19/9 2012 07:37

Marcus og Tobias - Hvor er den flot! :)

Mrs. Darling - Ja, den skal sendes ud til alle de restaurenter/firmaer/kogebogsforfattere med flere der deltager.

Bryan - Vi glæder os til at "feste" sammen med Jer!

Grønskollingen - Tak fordi du gerne vil fotografere!

Mia - Fedt at du kommer! Har du også dit kamera med? Smagsprøver kan jo laves dagen i forvejen..! ;)

Er vi ellers ved at være klar?
Har I fået vennerne med på at lave smagsprøver tuil dagen?
Vi skal bruge rigtig meget mad, fordi det bliver revet væk!!
Det smager nemlig så godt, så folk kan jo ikke holde fingrene væk.. :):):)
Mrs Darling
Dato: 19/9 2012 09:09

hvis man bor omkring NV og har mulighed for at printe flyers ud så send mig en pm, jeg gir gerne lidt til blæk :D
Kilroy
Forum-indlæg: 2928
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Dato: 19/9 2012 09:21

SÅ flot Marcus og Tobias !!!!
I Århus havde vi forrige lørdag en aldeles fremragende dag med Mad med Medfølelse, og ja Asta, smagsprøverne forsvinder lynhurtigt (jeg medslæbte selv 163 deller og 8 liter krydrede ris, og bordet var blankt efter en time xD), så jo flere jo bedre...
Må I få en fantastisk dag !!!
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Administrator
Dato: 19/9 2012 09:59 | Indlæg redigeret den: 19/9 2012 12:43

Tak! :) Jeg har opdateret tidspunktet både i billedet herinde og i .pdf-filen*, jeg henviser til.

Jeg tænker i øvrigt man kan bruge den til at sende ud til andre organisationer og firmaer, man forsøger at overtale, og man måske kan prøve at lave noget lignende tidligere næste år, selvom det selvfølgelig først kræver at nogle stykker har accepteret invitationen, som man så kan sætte på listen, for at lokke flere til.

Ret: * .pdf-filens viste sig at være ret uskarp, så prøv at printe den ud fra den anden fil (PNG) i stedet.
Asta
Dato: 19/9 2012 12:18

God ide, Marcus!

Kilroy - Tak! Og hold da op hvor har du været flittig til at lave deller og ris!! :)
Sider: << < 2 3 4 5 6 7 8 > >>