Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Den Internationale Vegetardag 2012 i Kbh

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 6 7 8 9 10 > >>
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 2/10 2012 14:14 | Indlæg redigeret den: 2/10 2012 16:14

Jeg er for en helt vegansk dag, og synes som sådan ikke det går imod navnet international vegetardag heller (ikke at jeg er imod et navneskift), og jeg tænker vel også at Mad med Medfølelse var helt vegansk, og var en succes? Jeg prøvede at overtale Hare Krishna til at sige, at de vil lave vegansk, men det kunne danda ikke love. Det kan selvfølgelig være, der er andre, man skal kontakte om dét?
Aarstiderne var helt vegansk, tror jeg? Firefly og Veganic var naturligvis, og Eco Ego havde vist også kun veganske produkter med?

Mht. billeder, synes jeg nogen skal oprette eks. en Flickr-gruppe, som andre kan lægge billeder op hos, så de let kan samles, ses for fremtiden og bruges som reklame for næste års arrangement? Jeg kan godt oprette gruppen(?), men jeg havde ikke selv noget kamera med. En Flickr-gruppe vil eks. se sådan ud: http://www.flickr.com/groups/589147@N22/ (men det kræver selvfølgelig, at alle, der har billeder har eller opretter en gratis konto hos Flickr)

@Mrs. Darling:
Dejligt! Sender dig lige en privatbesked, når vi har fundet ud af, hvordan vi gør. :)

@Veo:
Okay, det kan vi evt. lige tale om til dyreretscaféen? :)

@Asta:
Fedt, lad os gøre det så! :) Så kan jeg med det samme sige, at jeg gerne vil være med til forberedelses-møderne/-arbejdet igen.

T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 2/10 2012 15:45

Mad med Medfølelses sommerfest var helt vegansk og en stor succes! Folk elskede det. Derudover er MmM stadig i live, og vi vil være en forening, så det bliver vi inden længe :) En vegansk forening med fokus på udbredelse af kendskabet til vegansk mad. Altspisende uden kendskab til vegetar-/veganermad bliver langt mere imponerede og inspirerede af vegansk mad, så jeg kan kun opfordre til, at veg-arrangementer gøres veganske. Folk i almindelighed tror ikke, det kan lade sig gøre at lave mad uden animalsk, så vegansk har langt mere wow-faktor end lakto-ovo-vegetarisk ;)
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Dato: 2/10 2012 15:55 | Indlæg redigeret den: 2/10 2012 15:56

Tak for et vellykket arrangement i går og tak til alle jer der var frivillige:)

Vi havde rigtig mange besøgende, godt vejr og en central god placering.

Det lykkedes os at få boderne til at stå på 2 rækker, der gav en hyggelig markedstemning.

Dog var i underskud af frivillige, så vi løb tør for smagsprøver 2 timer før arrangementets slutning og vi havde stort set kun 5 folderuddelere og fik først hentet vores Naturli produkter 2 timer inde i arrangementet. Dette skyldes nok at vi havde lagt arrangementet i en hverdag i dagstimerne, så næste år bliver det forhåbenligvis en lørdag.

Det kunne være dejligt at høre nogle reflektioner fra dagen - både positive og negative :)
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 2/10 2012 18:39

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151168852106358.469851.662391357&type=1

Billeder fra dagen ;o)
-Lucinda-
Forum-indlæg: 341
Dato: 2/10 2012 19:16

De fanger stemningen rigtig godt:)
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Dato: 2/10 2012 19:31

Ser hyggeligt ud.. håber I havde en god dag trods at det var en travl hverdag.. Hvor ser det bare godt ud Trine, dine fredsfisk madder..
danda
Forum-indlæg: 113
Opskrifter: 3
Dato: 3/10 2012 09:42

Marcus - jeg var ikke klar over at dit spørgsmål var et forsøg på at overtale Hare Krishna til at lave vegansk; du skrev bare at du gerne ville smage en ret, hvis den var vegansk. To af retterne var veganske: kicharien (ris-linse-grønsagsretten) samt chutney'en, som tilsammen udgjorde hovedparten af måltidet. Resten var kage/dessert.

Men tak for en dejlig dag! Jeg tror vi delte omkring 500 tallerkener med smagsprøver ud. :)
Marcus
Administrator
Dato: 3/10 2012 10:28 | Indlæg redigeret den: 3/10 2012 10:32

@danda:
Det var også bare noget, jeg bad jer om personligt, da jeg ikke var arrangør som sådan, og indkaldelsen var lakto-ovo-vegetarisk. :)

Ret: Men det kan være at beskeden, selv til dét formål, var for vagt formuleret.
Mette-
Dato: 3/10 2012 21:13

Er der mon flere der har billeder? :)
Marcus
Administrator
Dato: 3/10 2012 21:42 | Indlæg redigeret den: 3/10 2012 21:44

Havde i (DVF) ikke også en til at tage billeder? :) Der var en relativt høj mand kom over til os, hvor vi stillede os op for at tage et billede, og jeg tænkte at det nok var en Vegetarforeningen-person? Hvis ja, kan i så ikke lægge dem op, hvis nej, gad vide hvem det så var...?
Veganicdk
Forum-indlæg: 11
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 3/10 2012 23:20

Tusind tak for en SKØN International Vegetardag i mandags! :D
Det var første gang, at Veganic var med, men så absolut ikke den sidste gang! Det var en kæmpesucces, vejret var med os, og der var flere hundrede interessede besøgende! :)

Vi fandt ud af, at vi skal være mindst 2 mand mere i boden - så travlt var der! SUPERSKØNT, at folk er så interesserede i den veganske livsstil!!!! :D

Mht. en International Veganerdag, så er jeg MEGET interesseret og vil hellere end gerne kontaktes mhp. samarbejde der. Tiden er knap, hvis det skal blive til noget i år, og mon ikke det skal foregå indendørs..?
Kontakt mig på mail@veganic.dk eller tlf. 20 72 75 78, hvis vi skal finde ud af noget. :)

Jeg vil også meget gerne bidrage ifm. at få International Vegetardag op at stå fremover.

Jeg er i øvrigt også interesseret i at se flere billeder fra i mandags, så jer, der har nogen, kom endelig frit frem med dem! ;)
Amy
Forum-indlæg: 567
Dato: 4/10 2012 09:45

Jeg kan ikke se billederne, linket siger at det "ikke er tilgængeligt i øjeblikket" - kan det mon være fordi jeg ikke er på fb?
Marcus
Administrator
Dato: 4/10 2012 10:10 | Indlæg redigeret den: 4/10 2012 10:13

Jeg kan godt lægge dem op på Flickr, hvis det skal være? (Laika?)

@Veganic:
Hyggeligt at møde dig! :D
Mht. International Veganerdag 1. Nov.: Fedt, jeg skriver til dig, hvis det er, men muligvis bliver det bare en infobod på strøget, og i så fald vil vi måske ikke tiltrække så meget ekstra opmærksomhed, end du selv kunne gøre, hvis du havde en bod der, modsat til et større arrangement som International Vegetardag. Men nu får vi se. Jeg ved ikke hvad vi (Go Vegan) har tænkt os endnu, men det finder vi nok ud af næste uge.
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 4/10 2012 10:17

Du skal være velkommen, Marcus ;o)
Mette-
Dato: 4/10 2012 19:47

Marcus, jeg tror ikke rigtig at alle vores fotografer dukkede op. Men Lykkes billeder er til gengæld rigtig gode.
Asta
Forum-indlæg: 715
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 10/10 2012 09:22

Links til billeder duer ikke.. For mig i hvert fald.

Marcus - Lad os finde en dato, i starten af november, for vores arrangement til forsommeren!?
Og så starte en tråd.
Skal det være i DVF og GoVegans regi? Eller i DVF, GoVegan og MmM (Mad med Medfølelse) regi?

Mon I tænker på Karinas kæreste, som den fotograf der tog billeder på dagen?

OhSoRomi
Forum-indlæg: 34
Dato: 10/10 2012 14:37

Here some pictures I took! Enjoy!!

https://www.facebook.com/princessromina/photos#!/media/set/?set=a.4261569150271.159881.1617227472&type=3
-Lucinda-
Dato: 10/10 2012 14:44

Links not working:(
dgj
Forum-indlæg: 352
Dato: 10/10 2012 14:58

Virker fint her.
-Lucinda-