Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Den Internationale Vegetardag 2012 i Kbh

 

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 26/9 2012 11:11

Maj og Mrs Darling - Jubiii...

Butchu - Superfin ide! Men jeg vil tillade mig - min alder taget i betragtning - ikke at deltage delvist nøgen med griseører og tryne på, midt på strøget.. Håber du finder en egnet viking til projektet!

Prøver I stadig at formidle budskabet ud, om at få flere frivillige til at lave smagsprøver?
Vi ska ha' meget mad!!

:):):)
Butchu
Forum-indlæg: 69
Område: Sjælland
Dato: 26/9 2012 11:34

Jeg har prøvet at få nogle med, men de har ikke rigtig kontakter mig :-S
I forhold til min idé, så kan jeg også se nu, at den måske ikke er helt holdbar i forhold til vejret (det regner jo helt ufattelig meget), så en pink kjole eller noget ville helt sikkert også være fed.. Det er måske også mere Miss Piggy agtigt.. :-) Men prøver at spørge nogle veninder, om de har lyst.
Tine Silke
Forum-indlæg: 3
Område: KBH
Dato: 26/9 2012 17:22

Jeg ved godt, at jeg er lidt sent ude, men jeg vil gerne lave smagsprøver! :)
Butchu
Forum-indlæg: 69
Område: Sjælland
Dato: 26/9 2012 20:17

Min veninde og jeg vil gerne klæde os ud som Miss Piggy og så dele en speciel Miss Piggy flyer ud.. Lad mig høre hvad I synes. Jeg har lavet en A4-flyer specielt i forhold til Miss Piggy, men hvad synes I? Bliver det for meget?

I øvrigt tror jeg det bliver meget besværligt at printe på mit kollegie, da printeren er ret dårlig. Men vil evt. prøve at printe på mit studie eller på mit arbejde.. Men lad mig lige høre, om der er andre, der har mulighed for at printe?
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 26/9 2012 22:45 | Indlæg redigeret den: 26/9 2012 22:47

Anja og Maj: Pizzasnegle og vegansk sushi er et sikkert hit:)

Tine Silke: Dejligt at du vil tage smagsprøver med, det er bestemt ikke for sent :) Det gælder også alle jer andre!

Bare husk selv at tage fade/skåle med. Vi har vist nok ikke tallerkner, så helts noget smagehapse-noget og meget gerne en udprintet stak opskrifter hvis man har overskud.

Helle: Mums med fredsfisk, er sikker på at de nok skal klare den fra dagen inden. Du laver bare så mange du orker. Når der ikke er flere, så er der ikke flere.
Jeg kan godt printe, hvis bare du vil sætte det op således at det er klart til print (i A5 format gætter jeg sådan i landskape format.
Du kan bare sende det til min mail ,men jeg skal have det senest torsdag aften, da jeg printer fredag morgen meget tidligt på arbejdet.

Jeg synes, det er en sød ide med Miss Pizza, alt opmærksomhed der kan trække folk hen forbi vores bod er fint.
Perfect_Circle
Forum-indlæg: 62
Område: Sjælland
Dato: 27/9 2012 10:11

Jeg deltager også! Jeg ankommer nok omkring 12:30 og hjælper til med at sætte op, holde bannere og hvad der nu er behov for :). Men bliver nød til at gå omkring kl 15-16.
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 27/9 2012 11:45

Tine Silke - Det er aldrig for sent! TAK! Kom frisk! :)

Butchu - Glæder mig til at opleve Jer søde grisebasser! ;)

Perfect Circle - Super! :)
Trine T
Forum-indlæg: 368
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 27/9 2012 22:36

Jeg er endelig blevet færdig med DØP-flyeren og har delt den på facebook! Den den gerne med så mange I kan - Jeg tager udprintede eksemplarer med på mandag og giver nogle til DØP i morgen, som han kan hænge op i pølsevognene. Er sikker på at vi godt må lægge Marcus' og Tobias' skide flotte flyers i hans boder, så vi kan sende folk begge veje !


Jeg regner med at dukke op med smagsprøver også, men kan ikke sige præcist hvornår - satser dog med at tage tidligt fri fra arbejde, så jeg ikke kommer i sidste øjeblik :)

Tror at det bliver en rigtig god dag med en masse skønne mennesker, som jeg rigtigt godt kan lide :)


Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 27/9 2012 22:52

hej Trine,

nu ved jeg ikke hvilken flyer du tænker på, men vil du ikke hænge nogle af den flyer op, der reklamerer for selve dagen? Måske det også er den du tænker på.
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/9 2012 09:53

Trine - Super til det hele! :)

Vi ses snart allesammen!
Og det bliver dejligt vejr!
:):):)
AndreaMD
Forum-indlæg: 866
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 28/9 2012 21:55 | Indlæg redigeret den: 28/9 2012 21:55

Dobbelt-Post..
AndreaMD
Forum-indlæg: 866
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 28/9 2012 21:55 | Indlæg redigeret den: 28/9 2012 21:55

Jeg kommer desværre alligevel først klokken 14, men skal tilgengæld nok medbringe et eller andet lækkert til smagsprøver ;o) Men da jeg har ansøgt om at blive udvalgt til noget ungdoms-europaparlament-gøgl, som er hammersvært at blive valgt til, er det super vigtigt at mit fravær i skolen holdes på minimum. Så skolen prioriteres højest mandag.. Tilgengæld lover jeg at skynde mig fra sidste lektion til Højbro Plads ;)

Håber der stadig er plads til en Green'N'Teen bod, for jeg er stadig frisk på at stå for den! :)
Trine T
Forum-indlæg: 368
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 28/9 2012 23:25 | Indlæg redigeret den: 29/9 2012 00:00

Hej venner

Til vegetardagen har jeg tænkt mig at lave sådan en mobil QR-code til opskrifterne på mine smagsprøver - printet ud på et papir med lidt instruktioner, sat på et spyd og stukket ned i smagsprøverne. Til de uindviede så er en QR-barcode sådan en mobil stregkode, som man kan scanne med en smartphone (hvis man har en app installereret til dette) og så få vist indhold på telefonen, typisk ved et link til en hjemmeside.



Og hvor bedre at linke folk hen end til en tråd på vegetarkontakt, hvor alle frivillige lægger deres opskrifter ind - gerne med billeder? Jeg starter gerne tråden selv :)

Evt. kunne man måske oprette en vegetardags-underkategori ude i opskrifterne, men da det sikkert kræver ekstra trylleri fra Benjamin, Luna, Thomas eller Ivalu, er jeg ikke sikker på at det kan nås? Hvad tænker I er smartest og er I med på idéen?


Det er lidt et forsøg, både for at spare noget papir/print + at jeg selv synes det er nemmere at have opskrifterne på mobilen, fremfor at skulle samle en masse papirlapper sammen, som sikkert aldrig ville nå længere end til nullermandshjørnet i min taske.
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 29/9 2012 00:21 | Indlæg redigeret den: 29/9 2012 14:46

Jeg synes, det er en rigtig god idé, og jeg vil foreslå det til Tobias og Kirstine. :)

Jeg tror ikke andre end Benjamin er i stand til at ændre det, så jeg tror ikke det kan lade sig gøre, men måske hvis Luna, T-Rex eller Ivalu kontakter ham og beder ham gøre det?
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 29/9 2012 08:51

Andrea: Du kommer bare kl 14 når du får fri :) Var der noget med at du skulle låne lidt bordplads hos DVF ?

Trine: QR-koder er smadder smart, dog tror jeg ikke at en QR-kode kan erstatte en papir opskrift helt, da det ikke mennesker der har en smartphone eller foretrækker at læse opskrifter fra mobilen. Jeg synes, at det lyder kreativt med QR-koder på spyd ned igennem maden, men måske en stak printede opskrifter ved siden af ville være smart, så folk kunne se hvad der var i maden og tage en opskrift med hjem. Meget gerne med Vegetarforeningen + Vegetarkontakts logo + en blog reference eller kogebogsreference til hvor du har taget din opskrift fra.
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 29/9 2012 09:02

Jeg gentager lige igen :)

Vi mangler frivillige til at lave smagsprøver - uanset hvad tidspunkt du kan komme på dagen.
Vi kan ikke få nok smagsprøver, da de bliver revet væk.
(huske selv fade samt opskrifter som folk kan tage med hjem)

Tag gerne en kogebog med - vi laver et hjørne til kogebøger, hvor folk kan stå og få inspiration og kigge.

Vi skal løbende bruge frivillige til at dele brochurer ud, samle affald, tage billeder..mm.

Har du ikke tid til at komme og hjælpe, så besøg os blot - MEN... vores smagsprøver er til målgruppen derude , nemlig den brede befolkning, der skal smage hvor godt vegetarmad smager.
Bliver du sulten mens du er på besøg.. så støt Den Økologiske Pølsemand 200m fra os, der har tilbud på 50% på alle vegetar-veganer pølser hele den 1. oktober.



AndreaMD
Forum-indlæg: 866
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 29/9 2012 17:56

Ja lige præcist, meget gerne O:)
Trine T
Forum-indlæg: 368
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 30/9 2012 12:09

Bitesize veganske fredsfisk med remoulade til vegetardagen - regner med at dukke op med et sted mellem 50-70 stykker :D

GreenEnergy
Forum-indlæg: 944
Opskrifter: 2
Område: Midtjylland
Dato: 30/9 2012 14:24

Trine T:wow ser lækkert ud
der bliver under 1 mm regn i morgen :)
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/byvejr_danmark.htm?by=1000
Niirous
Forum-indlæg: 16
Område: Sjælland
Dato: 30/9 2012 17:16

Muligvis et dumt spørgsmål, men hvor ligger højbro plads ifht nørreport st?? :)
Sider: << < 4 5 6 7 8 9 10 > >>