Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Go Vegan: Opdateringer

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: 1 2 > >>
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 2/9 2012 20:09 | Indlæg redigeret den: 2/9 2012 20:21

Kære Vegetarkontakt,

Jeg tænkte jeg ville lave en ny tråd til opdateringer fra Go Vegan generelt, i stedet for at skrive videre i opstarts-tråden og møde-tråden, hvor den ene ikke rigtig er aktuel længere og den anden måske ikke er relevant hvis man ikke bor i KBH eller har tænkt sig at komme på møderne.

Men opdateringen for i dag er at vi var 3 forbi Pizzaria Amigos på Nørrebrogade 62* og fik lavet 3 pizzaer med den veganske osteerstatning "Wilmersburger Pizzaschmelz" fra Vegan Wonderland**, med stor succes! Vi fik vist ejeren hvordan han selv kan bestille derfra, og han ringer til os når hans første bestilling er kommet hjem, og derefter skal vi så i gang med den store opreklamering via Vegetaren (Vegetarforeningens blad), Anima, herinde på vegetarkontakt, personlige kontakter og også gerne på folks blogge, hvis i gider? En pizza med vegansk ost kommer nok til at koste 55-65 kr., vil jeg tro, og hvis det bliver en succes bliver der måske mulighed for også at købe eks. køderstatningsprodukter ind fra Vegan Wonderland til pizzaerne. Pizzaria Amigos har svjv. lange åbningstider inkl. om natten, så det er også muligt at tage forbi på/efter en bytur, som også var essentielt for nogle aktivister fra foreningen. ;) De eksakte åbningstider kan jeg ikke lige huske, men det må vi lige tjekke op på ved lejlighed.

Forslag til forbedringer, oplagte pizza(/spise)-steder at kontakte eller hjælp med eks. opreklamering modtages med kyshænder! Gradvist tager vi så i bedste ekspansionistiske stil spisestederne ét efter ét indtil verden er vegansk, men umiddelbart tænker vi måske at ét sted er nok i starten, så vi sørger for det først og fremmest forhåbentligt bliver en stor succes dér, før vi forsøger at udbrede det til flere steder, især her i starten hvor vi ikke kender efterspørgslen andet end på fornemmelse.

Nåja, i må også meget gerne tage forbi Pizzaria Amigos og købe veganske pizzaer så snart osten er kommet hjem. Vi skal nok lige skrive "GO!" når det er. :)

* http://www.gulex.dk/firmainfo/pizzaria_amigos_v__mahmoud_ibrahim/900053073802.htm
** http://www.vegan-wonderland.de/catalog/Wilmersburger-Wilmersburger-Pizzaschmelz-1000g-p-3527.html
Dina
Forum-indlæg: 36
Dato: 2/9 2012 20:33

årh hvad, hvor fedt. Tak for indsatsen, nu kan jeg da glæde mig til min første pizza i laaaang tid
dgj
Forum-indlæg: 352
Dato: 2/9 2012 20:43

GOdt gået :)
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 2/9 2012 20:56

NEJ HVOR ER DET FEDT!!!! hep hep hep - jeg vil være med! hvornår holder I møder?
John
Forum-indlæg: 1388
Dato: 2/9 2012 21:19

Alright! Endelig. Er der noget resterende ost tilbage, som vi kan tage med derned og lave en pizzaaften inden for de næste dage? :)
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Administrator
Dato: 2/9 2012 21:45

Glad for i kan li' det! Selv tak! :)

Røsle: Fedt! Vores næste møde er nu på onsdag: http://www.vegetarkontakt.dk/?-naeste-moede-i-go-vegan-d-5-9-i-bumzen-kl-19=110795 Den tråd opdateres for det meste med nyeste mødedato, og ellers står det også oppe i højre hjørne på forsiden af hjemmesiden: http://www.govegan.dk Ses! :)

John: Jeg tror Taabis har lidt tilbage endnu, men nok ikke til noget særlig stort arrangement. Ellers en oplagt idé! :)
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 3/9 2012 01:58

vi ses så! al for sindssyg profiltekst btw. fælder en lille tåre, hehe.
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 3/9 2012 04:32

Åh, det skal jeg så meget huske næste gang, at jeg besøger KBH (og når jeg flytter dertil :) ) Super fedt gjort!
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 3/9 2012 07:26

Åh hvor dejligt! Super - super godt gået! *thumbs up*

Skal da SÅ meget forbi og ha pizza med ost!

:D :D :D :D :D :D :D
Bubble
Forum-indlæg: 49
Dato: 3/9 2012 11:23

To change everything - start anywhere
KiraDechau
Forum-indlæg: 160
Dato: 3/9 2012 11:28

Årh <3
Det ligger jo lige i nærheden af mig!! Skal helt sikkert forbi!
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 3/9 2012 13:51

Niiiiice :D

Kan desværre ikke om onsdagen, så må springe mødet over :o) Laver de så gode pizzaer det sted?
AidaAidaAida
Forum-indlæg: 101
Opskrifter: 1
Dato: 3/9 2012 18:41

Ej hvor sejt!!! :D

Glæder mig til vegansk pizza.
Taabis
Forum-indlæg: 491
Dato: 21/9 2012 19:05 | Indlæg redigeret den: 21/9 2012 19:07

Vi har nu lavet banner til International Vegetardag - og fremtidige demoer. Desuden er Go Vegan plakaterne ankommet, og vi har lige fået at vide at T-shirtsene er på vej fra Nottingham. Nu afventer vi bare klistremærker samt tryk af flyer...

Der er lagt billeder ind på facebook-siden: http://www.facebook.com/GoVeganDK

(jeg ville gerne have lagt billederne herind også - men jeg kan ikke finde ud af det... Måske en hjælpsom sjæl vil gøre det?)

Vi tager det hele med til International Vegetardag d. 1/10, kl. 13-18. Be there!
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 21/9 2012 19:12 | Indlæg redigeret den: 21/9 2012 19:18

Hjælpsom sjæl to the rescue! :P

EDIT: Ups! Får dem lige lavet lidt mindre og vender så frygteligt tilbage!

EDIT 2: Her er de i en størrelse der ikke smadrer VegKon :)

-Lucinda-
Forum-indlæg: 341
Dato: 21/9 2012 19:15 | Indlæg redigeret den: 21/9 2012 19:17

Du nåede det før mig:$
Nohr
Forum-indlæg: 85
Dato: 21/9 2012 20:39

det er så vildt ! hvornår kommer det GO der ?! kan man allerede nu købe veganske pizzaer hos amigos? shit mand.

glæder mig til international vegetardag. yay !
Taabis
Forum-indlæg: 491
Dato: 24/9 2012 15:24

Så er Go Vegan's very own flyer i trykken, klar til at blive uddelt på International Vegetardag - se den på hjemmesiden under "Materialer". Der er i øvrigt kommet flere videoer op og en ny tekst om hvordan man nemmest klarer overgangen til en vegansk livsstil. Check det hele ud på:

www.govegan.dk
OliverH
Forum-indlæg: 449
Område: Odense
Dato: 24/9 2012 15:33

Det er fedt med den pizza.
oppen
Forum-indlæg: 84
Område: Odense
Dato: 24/9 2012 16:03

Afsnittet, Bliv veganer - sundhed, er Super godt. Hvor både, B12, D-vitamin og omega 3 er med.

Miniguiden er forresten også god og imødekommende :)

Om os, ordet manifest, klinger dog lidt farligt, måske er det bare mig der tænker manifest og farlige mennesker i et?
Men det første afsnit er godt:

Go Vegan er en nystartet dyrerettighedsforening, der har som hovedformål at afskaffe al udnyttelse af alle dyr. Vi arbejder ikke for forbedringer af dyrenes velfærd i industrien, men udelukkende for total afskaffelse, da brug af dyr som menneskelige produktionsmidler altid vil indebære overgreb og undertrykkelse - økologisk eller ej.

Sådan!

(selvom jeg må indrømme at dyr i økologiske omgivelser er et plus, i forhold til dyr i bokse, er det fedt med et klart og tydeligt budskab)

Rock on.
/oppen
Sider: 1 2 > >>