Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Go Vegan: Opdateringer

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Område: KBH
Administrator
Dato: 27/9 2012 21:01

Så er der T-shirts in da house - økologisk, klimavenligt fairwear. Køb en på International Vegetardag og støt Go Vegans fremtidige projekter.

Christina-Helen
Forum-indlæg: 16
Område: Fyn
Dato: 28/9 2012 06:52

Kan ikke finde tråden hverken her eller på FB.
Er det på lørdag og hvornår?
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 28/9 2012 09:00

@honningbi
International Vegetardag er på mandag d. 1. oktober. Det foregår på Højbro Plads fra 13:00-19:00.
Her er en tråd om det: http://www.vegetarkontakt.dk/?-den-internationale-vegetardag-2012-i-kbh=122484
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 28/9 2012 09:03

Åh, gad godt have en trøje, men kommer ikke til vegetardagen. Er det muligt at købe en alligevel, hvis der er nogle tilbage bagefter? :)
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 28/9 2012 09:28 | Indlæg redigeret den: 29/10 2012 21:00

@Honningbi:
Hvornår hvad er? International vegetardag er på mandag:
http://www.vegetarkontakt.dk/?-den-internationale-vegetardag-2012-i-kbh=122484&side=2

Go Vegan Odense - som ikke rigtig har noget med Go Vegan at gøre som sådan endnu, da vi ikke rigtig har snakket sammen og der vist kun har været et opstartsmøde indtil videre - har møde i morgen: http://www.vegetarkontakt.dk/?-go-vegan-opstart-i-odense=120078 Håber det bliver et godt møde! :)

Jeg går for i øvrigt ud fra at du godt ved at Go Vegan er imod biavl/honning som menneskeføde, ikke? :)
Marcus
Administrator
Dato: 28/9 2012 10:22 | Indlæg redigeret den: 28/9 2012 10:23

@Luvox:
Det er ret sandsynligt, og jeg er glad for, at du gerne vil have en. :) Jeg ved ikke lige hvad planerne er endnu, men eks. kunne vi organisere at tage et udvalg med til et folkekøkken engang. At sende ud tror jeg ikke umiddelbart, vi vil gøre, da det er ret besværligt. Men hvis GV Odense starter op (eller hvis i bare er mange interesserede, og koordinerer det), kan i selvfølgelig også købe en større mængde af dem (vi købte 75 nu, men kan selvfølgelig altid købe flere), eller som GVO lave en bestilling selv.
Christina-Helen
Dato: 2/10 2012 20:22

Marcus
Jo, jeg er jo veganer, så det ved jeg godt. Jeg er BeeKeeper, dvs. jeg har 2 stader, som jeg har foræret til 2 bifamilier, der bor i deres smukke huse, for det er svært at finde bolig, alle de hule træer er væk, og menneskerne har ødelagt boligmarkedet.
Mine venner har den skønneste honning, som de nyder hver eneste sæson. For det er jo deres honning, og de behøver den til at overleve vinteren. Altså jeg forstyrrer ikke mine venner og jeg tager IKKE deres honning. Bier elsker nemlig honning, og bliver svage af hvidt sukkervand! Dronningerne bliver ikke udskiftet og får lov til at leve til de dør en naturlig død.
Altså mine frie venner bor i et bofælleskab, hvor jeg giver dem blomster, urter, frugttræer, og de bestøver mine planter.

Men tak fordi du spurgte, så jeg kunne få lov til at forklare hvordan man kan samarbejde med bier i stedet for at stjæle fra dem.

Vil foreslå at Go Vegan bliver landsdækkende. Vi er ved at starte op i Odense, men hvorfor ikke slå os sammen?

Nogen der kommer forbi København, og kan tage nogle T-shirt med retur til Odense?
Marcus
Administrator
Dato: 2/10 2012 20:31

Bestemt, det er jo også idéen ved at kalde sig det samme, at vi er grene af samme organisation, men det kræver så også bare en del kommunikation frem og tilbage, et fælles fundament, samarbejde omkring materialer osv., som pt. virker mest oplagt at gøre via forummet.

Alternativet ville være at være to forskellige organisationer, men at samarbejde i stedet. Det er bare lidt besværligt ift. at skulle ændre logo osv. på alle materialerne, og skabe uafhængige identiteter, så de ikke forveksles. ...så ja, jeg synes også at være én organisation er en god idé, og planen har vel generelt også været, at det skulle blive en landsdækkende organisation, vi har bare haft rimelig travlt med at starte op selv.

Det er også, ud over dit profilnavn, fordi jeg kan huske din tidligere bruger, og vi diskuterede en hel del i en tidligere tråd omkring netop bier, at jeg bragte det op. :) Du må i øvrigt lige opdatere os omkring Mad A/S på et tidspunkt!
Christina-Helen
Dato: 2/10 2012 20:38

Kan godt huske vi havde nogle diskussioner, men faktisk ikke rigtig om hvad - og heller ikke i hvilken retning om bier?? Kan du ikke hjælpe min hukommelse? Din lader til at være god.

Jeg troede mødet i lørdags var koordineret med Go Vegan, men det var det jo ikke :) Men tror det er en god idé ikke at sprede sig for meget, når vi indtil videre ikke er så mange. Tror til gengæld at dette er en bølge, som kan komme til at blive gigantisk.

Mad A/S søger stadig 1 million kroner - vi fik lavet en trailer med Niels Hausgaard og indtil videre kører vi info kampagne på Facebook, hvor al relevant bliver delt med over 1.000 mennesker.
Amy
Forum-indlæg: 567
Dato: 9/10 2012 08:04 | Indlæg redigeret den: 9/10 2012 08:07

Hvordan er det gået med veganerosten på Amigos pizza?
Nu er jeg jo kommet til at anbefale det i en anden tråd (havde dog glemt navnet på stedet :$ ) men så læser jeg bag efter, at det ikke blev til noget? Selvfølgelig i en helt tredje tråd, som jeg nu også har glemt hvor er henne... Et eller andet med at stedet "ikke var pålideligt" - men det kan selvfølgelig godt være uvidende mig der lige kom til at blande to ting sammen.. ?

*EDIT* tråden hvori der henvises til et upålideligt pizzasted, er denne:

http://vegetarkontakt.dk/?-naeste-moede-i-go-vegan-d-11-10-i-ungeren-kl-19=110795
Marcus
Administrator
Dato: 9/10 2012 09:24 | Indlæg redigeret den: 9/10 2012 09:30

@honningbi:
Spændende mht. Mad A/S! Det er en god trailer!

@Amy:
Ja, desværre. Ejeren af Amigos havde ikke bestilt, selvom han sagde, han ville, og nu flytter han til Vesterbro, og Amigos på Nørrebrogade har skiftet navn. Så vi leder efter et nyt sted. Omvendt var det det første sted vi overhovedet har kontaktet, så jeg tror bestemt, det kan lykkes! :) Det bliver bare ikke dér, og desværre ikke endnu. Det er et prioriteret punkt på mødet på torsdag.
Herbi
Forum-indlæg: 293
Dato: 9/10 2012 11:26

Må jeg anbefale Kebabistan på Nørrebrogade, de er ihvertfald søde :D Kan være de vil have veggieost..
Marcus
Administrator
Dato: 9/10 2012 21:01

Tak for tippet, Herbiwhore! :) Må lige se hvad vi finder ud af på Torsdag.
Sider: << < 1 2