Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Bed Tivoli om at droppe samarbejde med Copenhagen Fur!

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: 1 2 3 > >>
-Lucinda-
Forum-indlæg: 341
Område: KBH
Dato: 21/9 2012 14:08 | Indlæg redigeret den: 21/9 2012 14:10

Copy-paste fra Animas nyhedsbrev:
ALARM: BED TIVOLI DROPPE SPONSORAFTALE MED KOPENHAGEN FUR
KOPENHAGEN FUR I SKANDALE- SAMARBEJDE MED TIVOLI
SKRIV EN BESKED PÅ TIVOLIS FACEBOOKSIDE

I går offentliggjorde Kopenhagen Fur og Tivoli i fællesskab at de havde indgået et partnerskab. Partnerskabet går i alt sin enkelthed ud på at Kopenhagen Fur pumper penge i Tivolis kasse, mod at de kan bruge Tivoli som udstillingsvindue for deres produkter. Det betyder at bl.a. Julemanden vil blive beklædt i en dragt med ægte pels. Også Columbine må også trække i pelsen, nu hvor kontrakten er på plads.

Lars Liebst, der er direktør for Tivoli, udtaler til politiken "I Tivoli er vores mission at betage vores gæster, og det nye partnerskab vil hjælpe os med at opnå dette."

UNDREN BLANDT TIVOLIENTUSIASTER
Det undrer både Anima og mange andre Tivoli entusiaster sig allerede over. Hvordan kan man betage gæsterne med tøj der har rod i at indespærre vilde dyr i små bure?

»Jeg forstår ikke, at Tivoli vil profitere på dyremishandling« udtaler Thorbjørn Schiønning til Politiken og fortsætter »Tivoli gambler med sit gode image, når de indgår en aftale med Kopenhagen Fur. Det er underligt, at et brand, der forbindes med sjov og leg, vælger at satse på et firma, der forbindes med dyremishandling, som produktionen af pelsprodukter jo er«, siger Thorbjørn Schiønning.

Det undrer også Gitte Lakshøj fra firmaet Copenhagen Artificial Fur, der producerer kunstpels i høj kvalitet. For få år siden producerede de nemlig en julemandsdragt i kunstpels. »Vi fik dengang fortalt, at spørgsmålet om brugen af pels til dragterne var blevet vurderet i bestyrelsen for dansk Julemands Laug – og udmeldingen var helt klar: Ingen brug af pels fra dyr: ”Julemanden slår ikke dyr ihjel”«.

BOYKOT TIVOLI
Anima opfordrer nu alle dyrevenner til at vende Tivoli ryggen de næste tre år, hvor de har indgået kontrakt med Kopenhagen Fur. Og vi vil bede dig hjælpe med at sprede det budskab i alle dine netværk.

Fortæl også Tivoli med dine egne ord, hvorfor du har tænkt dig at holde dig væk så længe pels er en del af deres nye image. Gå ind på Tivolis Facebookside og skriv en besked på deres væg! Skriv høfligt og sagligt, det tjener dyrene bedst!

http://www.facebook.com/tivoli?ref=stream

Nohr
Forum-indlæg: 85
Opskrifter: 2
Dato: 21/9 2012 15:04

det er gjort ! virkelig forfædeligt !
Nohr
Forum-indlæg: 85
Dato: 21/9 2012 15:04

det er gjort ! virkelig forfædeligt !
-Lucinda-
Dato: 21/9 2012 15:22

Der sker da lidt: http://ibyen.dk/gadeplan/ECE1760914/horder-af-dyreelskere-overfuser-tivoli-efter-aftale-med-pelsgigant/
Malene1984
Forum-indlæg: 59
Område: Midtjylland
Dato: 21/9 2012 15:59

Gjort!!
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 21/9 2012 21:25

jeg har også skrevet på deres væg...
-Lucinda-
Dato: 21/9 2012 21:30 | Indlæg redigeret den: 21/9 2012 21:49

Tak! Håber virkelig, det rykker noget og de ikke bare ignorerer de kritiske røster for pengenes skyld...
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Dato: 22/9 2012 01:12 | Indlæg redigeret den: 22/9 2012 01:15

synes virkelig det føles som om at folkestemningen i DK generelt er imod pels :)
PS: Tivolig! xD xD xD
PPS:
Kopenhagen Fur har betalt Tivoli et større millionbeløb for at kunne bruge det københavnske vartegn som udstillingsvindue. Pengene skal gå til at udvikle 'Jul i Tivoli'.

lol! det bliver vist en ensom jul haha!
The_veggie_teen
Forum-indlæg: 156
Område: Østjylland
Dato: 22/9 2012 06:34 | Indlæg redigeret den: 22/9 2012 06:34

»I Tivoli er vores mission at betage vores gæster, og det nye partnerskab vil hjælpe os med at opnå dette«

Udtalelse fra Tivoli angående det nyindgåede samarbejde.

Der er ihvertfald ikke nogen betagelse at hente her, snarere væmmelse. :(

-Lucinda-
Dato: 22/9 2012 10:42

Man skal være endog MEGET ignorant for at blive betaget i hvert fald:(
KiraDechau
Forum-indlæg: 160
Dato: 22/9 2012 10:59 | Indlæg redigeret den: 26/9 2012 08:55

Jeg har skrevet flere gange på facebook, både på tivolis væg, og på mig egen!
Har også oprettet en tråd på woman.
Tivoli er jo helt væk :/
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 22/9 2012 12:47

Har skrevet på deres væg. Nogen der ved om der kommer demonstrationer foran Tivolig? (Den var nice, Røsle!) :D

Damn det er grotesk... Vi skulle ellers have været derinde til jul... Havde glædet mig :o( Det sker ikke nu.
Linse
Forum-indlæg: 605
Område: Sjælland
Dato: 22/9 2012 13:07

apropos

http://heltnormalt.dk/rydforsiden/2012/09/22/141431?fb_comment_id=fbc_357697227650037_2347054_357697334316693#f3b1caad
Røsle
Dato: 22/9 2012 21:49

haha nice Linse!

Og ja, det ord Tivolig er for genialt! xD
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 22/9 2012 21:52

Jeg har også skrevet på væggen. Og deltaget på diverse debatter rundt omkring.. Desværre er der nogle, der mener, at det er okay, det tivoli laver :/
Røsle
Dato: 22/9 2012 21:57

Kira

Fedt at du oprettede den tråd derinde.
Det er EDDERMAME et mærkeligt argument at når nu dyr i kødindustrien også bliver behandlet af lort til, så er det ligegyldigt at dyr i pelsindustrien også bliver behandlet af lort til. Øh???? "Jeg kender en som voldtog en dame, derfor er det helt fint at voldtage!" wtf
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 23/9 2012 04:41

Der er rigtig mange, der argumenterer med, at fordi der sker én ond ting, som man muligvis ikke bekæmper, så skal man stoppe med at bekæmpe alle onde ting. AMN WTF. Den holdning kan jeg bare slet ikke relatere til :s
Røsle
Dato: 23/9 2012 07:22

Præcis. det er en hel vild form for argumentation.
JK
Forum-indlæg: 360
Dato: 23/9 2012 08:34 | Indlæg redigeret den: 23/9 2012 08:51

Hej - Er Tivoli lukket nu?
Ellers så synes jeg bestemt, at I i DA, Ánima eller GoVegan burde tage initiativ til en demo. Jeg kommer gerne og støtter op.

edit.: Kan se at de lukker i dag, men så har åbent en uge i oktober.
KiraDechau
Forum-indlæg: 160
Dato: 24/9 2012 08:16

Fuldstændig enig Røsle!
Kan slet ikke snuppe den form for argumter! De kunne ligeså godt sige "Du er ikke bedre end mig!"
Det kommer oftest fra personer der har det skidt med deres handlinger, og ikke vil konfronteres med at de bidrager til, ja, ondskabfulde ting.
Nu gik det så ikke lige at bruge den mod mig, da jeg ikke spiser kød ;)
Men synes det er for latterligt af hende der sagde, at hvis man spise kød har man ikke RET til at være imod pels, WTF! hvem har gjort hende til boss.

Jeg synes det er skønt at så mange altspisere er imod pels, det er et skridt i den rigtige retning!! :)
Sider: 1 2 3 > >>