Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Sig NEJ til dyretestet kosmetik i EU!

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 25/9 2012 15:43

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at der er EU-embedsmænd som sammen med kosmetikindustrien arbejder ihærdigt på at udnytte et smuthul i loven, så de kan få udskudt det forbud mod dyretestet kosmetik, som det ellers er meningen skulle træde i kraft fra marts 2013.

Derfor har forsøgsdyrene virkelig brug for vores hjælp for, at det ikke kommer til at ske!

Skriv venligst under her og bed alle i kender om at gøre det samme. Tak.

http://www.dyr.eu

Man kan også downloade lister til underskrivning, de skal dog være Forsøgdyrenes Værn i hænde til d. 1/10-2012.

Her kan man læse mere:
http://www.forsoegsdyr.wordpress.com
og
http://www.eceae.org
Marianne48
Dato: 25/9 2012 15:50

Man skal scrolle ned inde på www.dyr.eu siden til det pinkfarvede NO Cruel Cosmetics logoet og trykke på det, og derved kommer man til underskrift siden.
Marianne48
Dato: 27/9 2012 09:28

Hej.

Ja, det undrer mig lidt at der tilsyneladende ikke er en større opbakning til at skrive under for at redde flere tusinde forsøgsdyr fra de lidelser, de påføres, når der udføres eskperimenter på dem til testning af kosmetiske produkter.

Forsøgsdyrenes Værn er gået sammen med dyreværns organisationer i 16 andre lande i EU med denne kampagne, for at få samlet flest mulige underskrifter imod, at visse embedsmænd i EU og kosmetikindustrien ikke får held til at forhale den lov, som vil betyde et forbud mod al dyretestet kosmetik fra marts 2013.

Men hvis det lykkes embedsmændene og kosmetikindustrien at få udskudt loven via et smuthul, så kommer det desværre til at betyde, at de stakkels forsøgsdyr kommer til at lide frygteligt i mindst 10 år længere :( :@

Tænk hvis det var jeres eller venners/familie medlemmers hunde, katte, marsvin, kaniner eller kæle rotter, som det gik udover.
-Lucinda-
Forum-indlæg: 341
Område: KBH
Dato: 27/9 2012 10:53

Du har fuldstændig ret, men jeg har skrevet under een gang. Jeg har også linket til underskriftindsamlingen på FB, men ja - det får desværre ikke den store opbakning:(
Marianne48
Dato: 27/9 2012 11:15

Hej Julie Lea.

Ja, du har gjort et godt stykke arbejde på det felt også. Og det er super.

Men vi har jo brug for mange flere til at vise deres modstand mod dyretestet kosmetik også.
Jeg glemmer aldrig de billeder, jeg har set, af f. eks. kaniner som er blevet blændet af at have fået sprøjtet shampoo eller testning af f. eks. hårspray i øjnene eller marsvin med store ætsninger/sår på ryggen eller små kattekillinger, som har fået ødelagt deres balance nerve p. gr. af kosmetik eksperimenter :(
Marianne48
Dato: 27/9 2012 11:18

Nu håber jeg, at jeg kan få samlet nogle underskrifter i Folkekøkkenet i Ungdomshuset i Odense i aften.
-Lucinda-
Forum-indlæg: 341
Område: KBH
Dato: 27/9 2012 13:57

Ja, det er helt forfærdeligt - og så på alle måder forkert:( Men du må ha´held og lykke med det i hvert fald...:)
tuni
Forum-indlæg: 152
Område: Sjælland
Dato: 27/9 2012 16:44

Tak for linket, har skrevet under. Nej til dyremishandling og ja til nice dyrevenlig makeup yay!
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 27/9 2012 16:50

jeg tror at problemet ligger i at man skal op give mail osv.

hvis man kunne lave en fælles stemmeseddel hvor man satte et kryds, forslag(ja nej ved ikke) og så afleverede den vil det måske gå bedre med
alle de støttesager også i fremtiden .

kh lu