Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

aktivisme på facebook

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2
Curator
Forum-indlæg: 659
Område: KBH
Dato: 1/8 2014 08:48 | Indlæg redigeret den: 1/8 2014 09:10

MadmedMedfølelse er den rigtige (hvis ikke eneste) måde at gøre det på. Og fin hjemmeside.

Jeg har altid ment det er bedre at fortælle om hvad man er for.

rebobopoo
Forum-indlæg: 162
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 1/8 2014 10:51 | Indlæg redigeret den: 1/8 2014 10:52

Som du sår skal du høste. Hvis vi ikke sår noget, hvis vi er konfliktsky, eller hvis vi bare hellere vil ligge på sofaen, så bliver der ingen høst eller ændringer i samfundet. På den anden side skal vi selvfølgelig ikke så tidsler.

Perfekt !ja

Eller et andet citat, der bestemt også giver mening i denne sammenhæng:

"Raise your Words, not your voice. It's rain that grows flowers, not thunder."
Nicolaj
Forum-indlæg: 79
Område: Århus
Administrator
Dato: 1/8 2014 11:37

+1 Bellacci
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 1/8 2014 13:01 | Indlæg redigeret den: 1/8 2014 13:08

Ja, jeg undlod at skrive en anmeldelse til KØD for ville ikke komme til at virke fordømmende overfor dem, men jeg kan da godt tilslutte mig en del af de andre veggies anmeldelses kommentarer derinde. Men retorikken med en fordømmende kommentar overfor restauranten, synes jeg bare ikke, man opnår noget ved for at fremme det rette etiske grønne budskab, da de andre altspisere/kødspisere så føler det, som et angreb.
Hvilket de naturligvis forsvarer sig imod. Men jeg er dog sikker på, at det også har prikket ved nogen, som godt kan se det inderst inde er forkert at udnytte dyr på den måde i landbruget til at dræbe og slagte dem bagefter til at blive spist.

Jeg har dog skrevet en kommentar under restaurantens billede, hvor de skrev og påpegede alle de dårlige anmeldelser fra veganere/vegetarer, hvor jeg nævnte noget om den forhøjede risiko for at få flere kræft sygdomme, hjerte-kar sygdomme, diabetes og andre livsstils sygdomme ved et stort kød indtag og så ift. miljøet, naturen og bæredygtigheden.

Men ikke at lave aktivisme og bare passe sig selv, går jeg nu heller ikke ind for, men f. eks. sådan som MadmedMedfølelse gør det på og DVF samt Anima, synes jeg er en god måde :)

Og vi havde næppe via alle Animas pels kampagner igennem årene indenfor de sidste 12 år fået gjort så mange mode tøjs kæder og forretninger og endda også nogle kendte designere pels frie, hvis vi ikke havde gået på gaden og stået foran tøjforretningerne med plakater og banneres i anti-pels-kampagne demoer og opfordret folk på vej ind i butikken med uddeling af flyers om den uetiske og blodige pels industri til at boykotte dem, fordi de solgte tøj med ægte pels samt online underskrifts kampagner mod de pels sælgende mode kæder og mode tøjs forretninger, hvilket førte til en god og konstruktiv dialog mellem dem og Anima.
Og her sidste lykkedes det også at få Bilka, Salling, Føtex og Netto gjort pels fri, forrige år Magasin og senest Sport Master, så de ikke længere sælger Canada Goose jakker :) og det er i hvert fald gode eksempler på at aktivisme har båret frugt :) ;)

Og så længe dyr lider og behandles dårligt, vil jeg altid være en stemme for dyrene til at få dyremishandlingen, dyreplageriet og misrøgten af dyr stoppet, som jeg bedst kan.
tat
Forum-indlæg: 222
Område: Sjælland
Dato: 1/8 2014 16:13

pels handlen er ikke blevet stoppet af aktivisme, der sælges pelse til danskere, som aldrig før.-

ligeledes har exporten fede tider se i link.-

http://www.lf.dk/Aktuelt/Nyheder/2014/Maj/Hvordan_Danmark_blev_verdensmestre_i_pelshandel.aspx

tat
Forum-indlæg: 222
Område: Sjælland
Dato: 1/8 2014 16:46

Buddhismens vege filosofi, var 2.500 år om at nå dertil hvor den er i dag.!-

så giv tid.-

anslået 360 milioner, følger denne filosofi i dag.-

http://www.buddhanet.net/e-learning/history/bud_statwrld.htm

generelt.-

http://da.wikipedia.org/wiki/Buddhisme
Bellacci
Forum-indlæg: 503
Område: Fyn
Dato: 1/8 2014 20:59

Og så længe dyr lider og behandles dårligt, vil jeg altid være en stemme for dyrene til at få dyremishandlingen, dyreplageriet og misrøgten af dyr stoppet, som jeg bedst kan.

Helt enig. Mit gæt er at 98 procent af vegkons brugere har det sådan :).

Jeg vil påpege en ting...

Der er en betragtelig forskel (teoretisk/taktisk) i forhold til aktivisme når det handler om pels og når det handler om kød.

I henhold til min tidligere kommentar, i forhold til sympati/minoritet, vælter vægtskålen til den anden side når det handler om pels. Her kan vi lidt bedre tillade os at være mere frembrusende og "aggressive". Alene af den grund, at pelsindustrien er noget rigtig mange mennesker kan samles om at være imod, uanset spisevaner.
Paradoksalt nok knalder vægtskålen lynhurtigt til den anden side, når kødspisere bliver konfronteret med kødindustrien.

Min pointe er blot... Jeg tror vi skal være meget varsomme og meget lidt "aggressive", hvis vi vil have noget positivt ud af dialogen med kødspisere :).
Når så kampen handler om hunde, pels og tyrefægtning, ja så er det en helt anden sag (og vi kan hurtigt blive enige om at det er lidt ynkeligt).

men f. eks. sådan som MadmedMedfølelse gør det på og DVF samt Anima, synes jeg er en god måde :)

Helt enig :).
Har stor respekt for de mennesker.
De gange jeg blandt andet har set Animas folk være i konfrontation med politikere, stå frem i "Marius sagen" osv. har de virkelig klaret det på en fantastisk måde. De har lige præcis formået at gå blødt til værks, men uden at efterlade tvivl om hvor de står :).
Sider: << < 1 2