Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetar- og veganer festival

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Meod03
Forum-indlæg: 8
Område: Sønderjylland
Dato: 1/9 2014 17:01

VEGANSK/VEGETARISK FESTIVAL

Jeg er passioneret dyreven, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at arrangere en vegetarfestival/vegansk festival i Århus eller København til næste sommer. Der skal i tråd med det de gør i Norge (http://oslovegetarfestival.no/program), foregå madlavningskursus, være salg af produkter som er dyrevenlige og være standup. Formålet er at samle allerede etablerede veganere og inspirere folk, som godt kunne tænke sig at blive dyrevenlige.

Du er velkommen til at kontakte mig her, men du er også velkommen til at kontakte mig på metteroey@gmail.com eller tlf. 22 50 72 62.
Kilroy
Forum-indlæg: 2924
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 1/9 2014 17:10

Hvor fedt !
Måske kan det koordineres med vore veganske forening, MadmedMedfølelse, tænker jeg :)
Bellacci
Forum-indlæg: 503
Område: Fyn
Dato: 1/9 2014 17:16 | Indlæg redigeret den: 1/9 2014 17:19

Mega sejt !ja
Meget gerne med fokus på såvel det vegetariske som det veganske :D

Måske du skulle, som Kilroy nævner, gå i dialog med MadMedMedfølelse samt Dansk Vegetar Forening?

Sig til hvis der er noget vi andre kan gøre :)
Fräulein
Forum-indlæg: 74
Område: Østjylland
Dato: 3/9 2014 20:03

Cool, det vil jeg hellere end gerne bakke op :) ..Håber, det bliver i Århus så ;)

Anima plejer vist også at være mand for at støtte op om noget sådant...

Jeg er især vild med blandingen af underholdning, "marked" og madlavning! Jeg kan se det for mig :) !ja
Meod03
Dato: 10/9 2014 07:58

Tak for opbakningen! Ja, altså man kunne jo prøve at få en stand'upper som Frank Hvam med, han har i hvert fald førhen lavet grin med griseproduktionen før...

Vil gerne arrangere det til næste sensommer, da jeg synes der er flest spændende grøntsager til det grønne køkken. Desuden har jeg allerede tilkendegivelse fra en kok, som laver festivallen i Norge om at han gerne vil komme og lave noget mad.

Ellers nogle forslag eller indspark?
Meod03
Dato: 5/11 2014 11:35

Måske der er nogen af jer, som kunne tænkes at mødes og tale om hvordan man arrangerer det - og måske ligefrem gerne vil være med til det?

Kontakt mig evt. på metteroey@gmail.com
JK
Forum-indlæg: 360
Område: KBH
Dato: 5/11 2014 13:20

Super idé.

Når du er kommet lidt længere i planlægningen, så synes jeg, at du skulle prøve at kontakte Dansk Vegetarforening. De kan hjælpe medfinansieringen og PR.
hella
Forum-indlæg: 3
Område: Århus
Dato: 22/11 2014 20:42

Jeg synes også det lyder interessant - havde selv tænkt på noget med Foodfestival (Århus) og Smukfest, Skanderborg. Begge dele er sensommer.
GreenEnergy
Forum-indlæg: 944
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 23/11 2014 10:46

super god ide
Hvis du mangler lidt inspiration, har er der en råd om noget linde http://vegetarkontakt.dk/?-v-festival=94039 her
danielley
Forum-indlæg: 4
Område: Nordjylland
Dato: 17/9 2015 12:49

Jeg ville være meget glad hvis dette kunne foregå i århus da jeg er studerende med meget få midler.. er den eneste veganer jeg kender så kunne rigtig godt tænke mig at møde andre mennesker med samme overbevisning som mig selv