Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

OPSTART AF FORENING

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Meod03
Forum-indlæg: 8
Område: Sønderjylland
Dato: 5/11 2014 14:05

Kære alle!

Jeg er nok ikke den eneste herinde som mener at den måde vi producerer vores fødevarer på i dag, er uhyggelig. Det gælder ikke kun i forhold til produktionen af dyr og afgrøder, men også i forhold til at vi ikke producerer lokalt, men derimod importerer fødevarer fra andre verdensdele osv. osv. Jeg spiser selv ikke noget fra dyr og handler altid økologisk, men alligevel er min soyamælk altså baseret på afgrøder fra Brasilien.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at oprette en forening, som stiller skarpt på vores nuværende produktion og viser de alternativer, der er. Disse alternativer kunne være delt ejerskab over produktionen af landbrugsprodukter (en strømning der er ved at vinde frem i bl.a. England), fokus på mere lokal produktion eller det kan være omkring vegansk landbrug. I virkeligheden er jeg selv enormt nysgerrig for at finde frem til den bedste løsning for fremtidens fødevareproduktion, og jeg ser derfor denne forening som en, hvor man kunne diskutere og stille viden til rådighed for resten af Danmarks befolkning og samtidigt arrangere kurser og foredrag om fremtidens fødevareforsyning. Jeg tænker at foreningen kunne have et navn som "bæredygtighed & fødevarer" - et alternativ til "landbrug og fødevarer"!

Ultimativt vil jeg gerne engang i fremtiden oprette et landbrug, hvor man kan demonstrere nogen af disse alternativer.

Derfor søger jeg folk i alle aldre, som kunne tænke sig at mødes og som måske kunne være interesserede i at danne en forening. Jeg bor i Kolding, men dette skal ikke være nogen hindring for at mødes!

Skriv derfor på metteroey@gmail.com eller send mig en mail herinde.
vericon
Forum-indlæg: 714
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 5/11 2014 21:41

Hej Meod03

God ide - der mangler i den grad pilotprojekter med jordforbindelse --

Venlig hilsen
Hans Jørn
JK
Forum-indlæg: 360
Område: KBH
Dato: 6/11 2014 10:03

I forhold til din sojamælk - der dyrkes nu også masser af sojabønner i Europa.

Danmark er jo foreningernes land :-). Men alligevel vil jeg spørge, om du har undersøgt, om der ikke findes lignende foreninger allerede? Der er så få veganere og vegetarer, at jeg synes, det er bedre at vi samler os i 1-2 foreninger istedet for 10.000. Sammen er vi stærkest.
hella
Forum-indlæg: 3
Område: Århus
Dato: 22/11 2014 20:39

Hej Meod03, jeg vil gerne knytte kontakt da jeg går med de samme tanker. KH Hella