Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

anti-speciesistisk propaganda/kunstfilm

Aktivisme, Happenings & Organisationer

ablablablablabla
Forum-indlæg: 5
Område: Andet
Dato: 29/11 2015 12:39 | Indlæg redigeret den: 30/11 2015 00:39

hej

jeg begik den her film i løbet af sidste uge og fik den vist i et kunstnerisk forum. folk havde lidt blandede følelser omkring den...

ADVARSEL! den er grusom. send den til dine dødspisende venner.

vericon
Forum-indlæg: 714
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/11 2015 16:23

Hej
jeg kigger ikke ind - der er rigeligt med død og ulykke - hvorfor ligefrem dyrke og reklamere med det ?
Har set rigeligt :(

Venlig hilsen
Zhcoop
Forum-indlæg: 656
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/11 2015 16:29 | Indlæg redigeret den: 15/1 2018 18:41

Hvordan kan man vise sådan noget til andre, hvis man ikke selv har lyst til at se det?
Nu ved jeg ikke om du synes det er sjovt at kigge på lemlæstelse af dyr, men går jeg ikke ud fra, correct me if I'm wrong.
Jeg tænker i hvert fald at jeg har set nok af diverse 'horror-movies', så vil ikke påtvinge andre at se grusomhederne, men seføli, hvis det hjælper, så det er måske ok... men på den anden side, jeg vil stadig vælge at linke til 'forks over knives' eller andre dokumentarer der er mere stille og rolige.
Det hele kommer an på hvor aggressiv i sin udstråling man vil være; "go vegan or die" synes jeg personligt er lidt for meget. Jeg kan sagtens nøjes med et "husk en kødfridag", "6 om dagen" eller noget i den dur. Jeg tænker bare, skræmmekampagner er der ingen der har godt af, det er bedre med forståelighed, medfølelse og rolig debat frem for slagord, trusler og andre aggressiviteter/negativiteter.

Når det så er sagt, så tillykke med din fremvisning af din grusomme film :] - jeg kunne desværre ikke se den.