Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Ny vegansk café på Bornholm

 

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Område: KBH
Dato: 6/3 2018 20:16 | Indlæg redigeret den: 10/3 2018 16:41

FILANTROPISK HJÆLP TIL UDBREDELSE AF VEGANISMEN

https://www.booomerang.dk/projects/bornholms-foerste-veganske-cafe/

Der findes mange aktivistformer, alle gode. Nogen aktivistformer tiltaler én slags mennesker, og nogen andre en anden slags mennesker. Ekstroverte er rigtig gode til outreach, introverte - som mig :) - kan side og lave administrative og organiserende ting, og ildsjæle med noget på kistebunden kan donere og investere :)

Det er den sidste gruppe, jeg gerne vil appellere til i denne sag.
En vegansk ildsjæl på Bornholm, Julie, der har en vegansk isbod, vil gerne udvide sin gesjæft, og lave en 100 % vegansk café. Jep, det første, 100 % vegetariske-veganske-plantebaserede spisested på Bornholm - hvabehar!? :D
Men Julie har desværre ikke de økonomiske midler, der skal til for at realisere udvidelsen. Hun har kompetencerne, gå-på-modet, og er en ildsjæl uden lige. Derfor håber jeg, at der er nogen venlige sjæle, der kan spæde til Julies crowdfunding, så hun kan få samlet de 200.000 kr. ind, hun skal bruge, for at realisere sin fantastiske idé.
Tænk lige over det: Bornholm, top-3 over de mest besøgte turiststeder i Danmark, får et 100 % vegansk spisested, med lækker is, i en rigtig god placering i Bornholms hovedby, Rønne. Prøv at tænk, hvor mange mennesker der vil blive udsat for en positiv, inspirerende og lækker eksponering af vegansk mad og is. Og mange mennesker, der måske ikke vil få denne eksponering ellers.

Omend 100 kr. her og 100 kr. der, de bittesmå bidrag, er mere end værdsat, så kan det også rykke en del, specielt på et psykologisk plan, hvis en person med mange penge kunne booste indsamlingen med 2.000, 5.000 eller måske ligefrem 10.000 kr. :) Udfordringen med crowdfunding er jo, at hvis der er 30 dage til deadline, og kun 20 % af målet er nået, er mange tilbageholdne ved at bidrage, da de tænker, at målet alligevel ikke nåes. Men HVIS det skulle ske, får man jo pengene tilbage, skal det lige huskes :)

Jeg håber, at alle her vil spæde til med hvad de nu kan - og selv hvis 100 kr. er for meget, kan du inde i linket vælge og definere dit eget beløb, f.eks. 50 kr. eller 20 kr. :) Og skulle der sidde en vegansk ildsjæl derude, der har lidt på kistebunden, og gerne vil sætte disse penge i arbejde til gavn for dyrene, håber jeg, at denne crowdfunding kan få vedkommende til at overveje at spæde til indsamlingen, så Julie kan komme tættere på sit mål om at starte den første, 100 % veganske café på Bornholm, med lækre, lokale og økologiske råvarer :)

Jeg har også selv sendt et bidrag til indsamlingen :) Og måske, hvis du har lyst, kan du skrive i kommentarfeltet, hvad du selv har bidraget med, så vi kan opildne og inspirere hinanden :)
Jeg har selv givet 500 kr. til crowdfundingen her.

https://www.booomerang.dk/projects/bornholms-foerste-veganske-cafe/

PS: Alle bidrag fra 250 kr. og opefter udløser en gave i caféen, når den åbner. Og jeg glæder mig personligt til at spise hos Siku.julie HVER DAG, når jeg selv skal på ferie på Bornholm i uge 33! :D
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Område: KBH
Dato: 7/3 2018 17:50

Man kan nu også donere via MobilePay :) Send det beløb man ønsker at donere til 27458, med teksten 'Donation' :)
mor10
Forum-indlæg: 10
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 10/3 2018 08:52

Link?
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Område: KBH
Dato: 10/3 2018 16:41

^
Nåå ja, det glemte jeg, beklager :P
https://www.booomerang.dk/projects/bornholms-foerste-veganske-cafe/
Billie
Forum-indlæg: 98
Opskrifter: 2
Område: Østjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/3 2018 22:07

Godt skrevet :)
Jeg har doneret 100 kr. Håber det lykkes for hende !ja <3
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Område: KBH
Dato: 24/3 2018 17:26

Det lyder godt :)