Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vælgererklæring til Veganerpartiet

 

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Ina
Forum-indlæg: 154
Område: Århus
Dato: 12/4 2019 23:40 | Indlæg redigeret den: 13/4 2019 17:18

Kære vegetarer og veganere på vegetarkontakt.dk

Jeg oprettede en profil herinde for snart 12 år siden, da jeg selv blev vegetar, og et år senere; veganer.

Efter at have fulgt udviklingen gennem årene, og haft mange refleksioner over hvordan vi for alvor kan redde dyrene (og nu også klimaet) mener jeg, at der skal handles både "nedefra" og "oppefra".

Med "nedefra" mener jeg gadeaktivisme, og/eller selv at være en positiv inspiration for andre og verden omkring dig i dagligdagen, ved fx. at lave lækker mad til venner og familie, dele opskrifter, deltage i debatter på facebook, og lave debatindlæg og artikler i aviserne, samt dele foto og film materiale.

Med "oppefra" mener jeg rent politisk - at der også er behov for større politiske beslutninger, som for alvor kan rykke samfundet i en mere vegansk og bæredygtig retning, i takt med, at befolkningen selv bliver mere og mere oplyste og bevidste.

Jeg er nu personligt blevet grebet af det politiske arbejde, som Veganerpartiet har fået sparket døren ind til. I den forbindelse opfordrer jeg alle til, at give partiet en vælgererklæring så dyrerettigheder, klima og bæredygtighed kan få en langt højere prioritering i de politiske debatter til (forhåbentlig) det kommende folketingsvalg.

Tusind tak for din støtte. Sammen kan vi sætte skub i en mere medfølende, dyrevenlig, klimavenlig verden i fremtiden <3

Obs: En vælgererklæring er ikke en stemme på et parti, men giver blot partiet mulighed for at stille op til folketingsvalget. 20.109 stk. skal der til.

www.vgpt.dk/73

Kh. Sabrina