Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

DA København holder kødbakke-event d. 14. august

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 > >>
Mother Mercury
Forum-indlæg: 138
Område: KBH
Dato: 8/8 2010 18:35

Så hvad skal der ellers foregå, sådan alt i alt. Hvad tid slutter det?
Ragazzaccio
Forum-indlæg: 50
Dato: 8/8 2010 20:38

Mig > Super!! Nej, man bestemmer helt selv hvor meget/lidt tøj man vil have på i kødbakken. Nogle vælger at have bh og trusser på, mens andre er helt nøgne. Men igen, hvis man ikke har lyst til at ligge i kødbakken, er der en masse andet man kan lave, fx. dele foldere ud eller holde bannere. :)

Mother Mercury > Der skal ikke foregå ret meget andet end at vi går rundt og deler foldere ud og taler med folk, mens et par aktivister ligger i kødbakken. Det varer som regel et par timer, men man går bare når man ikke gider mere, selvfølgelig. :)
Mother Mercury
Dato: 8/8 2010 21:18

Okeey, men det lader vist til, jeg er den ældste der kan troppe op.... ville det være for mærkeligt? Og det er jo ikke fordi jeg på nogen måde er gammel, i er bare så unge!
OliverH
Forum-indlæg: 449
Område: Odense
Dato: 8/8 2010 22:43

Mother Mercury: Det ville da være et interessant twist hvis det for en gang skyld ikke kun var teenagebørn der var nede i kødbakken. Det kunne der laves meget presse på.
Mother Mercury
Dato: 8/8 2010 23:02

He he, liiige den del af eventen springer jeg vist over... 4 graviditeter kan ses;) not exactly fresh meat:)
OliverH
Dato: 8/8 2010 23:11

Igen et overset twist. I kunne jo sætte fokus på alle de skandaler der sker med for gammelt kød (pun intended).
Mother Mercury
Dato: 8/8 2010 23:14

OMG!
Tror vist bare jeg skal dele foldere ud... Tør jeg overhovedet dukke op? Ved sørme snart ikke.
OliverH
Dato: 8/8 2010 23:18

Nu kan jeg desværre ikke på lørdag da to af mine forældre skal giftes, men til en anden gang vil jeg gerne lave en ungt kød / lidt mindre ungt kød temabakke. Det er jeg sikker på ville være berigende både for mig men så sandeligt også for resten af verden.

For det er lidt sjovt at det med dyr og grøntsager primært er et teenageproject så snart det er ude på gaden.
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/8 2010 00:28

Hehe jeg tror ikke at Mother Mercury er under kategorien "kødskandale".

Men jeg synes da bestemt det ville være forfriskende at andre ældre medborgerer tog sig en lur dernede :O)
OliverH
Dato: 9/8 2010 00:58

"...ældre medborgerer"
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/8 2010 01:06

LOL- Ja feks kunne Leif hoppe en tur ned i pakken.

OliverH
Dato: 9/8 2010 01:16

Jeg kunne tænke mig at Leif er den bruger på VegKon der har aller mest erfaring med at være nøgen offentligt. Her tænker jeg på alle de nøgle lejre og festivaller han var med til at arrangere tidligere.
Ragazzaccio
Dato: 9/8 2010 13:24 | Indlæg redigeret den: 9/8 2010 13:29

Mother Mercury: Kom bare! Vi er søde nok selv om vi er unge.. ;) Der er ingen aldersgrænser - det er kun fedt hvis vi er en blandet flok!

OliverH: Jeg forstår ikke helt det du siger med at gadeaktiviteterne altid er et teenageprojekt? De fleste af dem der kommer på lørdag (inkl. mig selv) er i 20'erne, og sidst vi lavede kødbakkehappening var det også piger i 20'erne der lagde sig i bakken.. ;) Men det er jo i det hele taget slet ikke afgørende om man er 17 eller 44 år; så længe man støtter den samme sag.
Mother Mercury
Dato: 9/8 2010 16:14

Overvejer stadig.. det er jo for en god sag. Men hvad står der så egentlig i de foldere der skal uddeles? Har i billeder fra sidst i lavede dette? Fik i medieomtale også?
OliverH
Dato: 9/8 2010 19:52

Ragazzaccio: Det har vist noget at gøre med at mit teenagebegreb rækker et godt stykke op i tyverne. Jeg burde naturligvis have skrevet "et projekt for unge mennesker".
hedvig
Forum-indlæg: 59
Dato: 9/8 2010 20:14

Er det ikke den 14. hvor der bliver bygget den der enorm lange catwalk mellem rådhuspladsen og kongens nytorv hvor alle kan komme og kigge?
Så er der nok rigtig mange mennesker :D
Ragazzaccio
Dato: 9/8 2010 23:37

Mother Mercury: Vi uddeler foldere med information om industrilandbruget i Danmark. Der står en masse om de elendige forhold dyrene lever under, og så er der en del ubehagelige billeder. Endelig står der lidt om alternativer til kød og andre animalske produkter, og lidt om hvad man selv kan gøre for at stoppe dyremishandling - hvis man fx. har lyst til at blive aktiv. Du kan se nogle billeder fra tidligere events på Dyrenes Alliances facebookside: http://www.facebook.com/pages/Dyrenes-Alliance-Kobenhavn/358500990851?ref=ts

Jeg håber du har lyst til at komme. Om ikke andet er det jo omkostningsfrit, og du kan bare gå hvis du ikke føler det er noget for dig alligevel. :)

Hedvig: Det har jeg ikke hørt noget om... Men er du sikker på det? Det må vel være i forbindelse med modeugen så?
Lindiana
Forum-indlæg: 82
Dato: 10/8 2010 07:07

Jeg kommer self. Vi sender pressemedelelse ud, så må vi håbe de tager den..
Til dem der skal i kødbakke: Husk et håndklæde!
Hvis nogen har et godt kamera og kunne tænke sig at tage nogle billeder ville det være über cool..

Og hey, lad vær at tænke så meget i alder. Dyrene lider uanset hvor ung/gammel du er og ALLE kan gøre en forskel =)

Kom glaaad!!
Oy
Forum-indlæg: 489
Opskrifter: 4
Dato: 10/8 2010 07:52

Føler mig lidt teenagefornærmet over at blive kaldt teenager...

Anyway, synes det er FEDT når folk i alle aldre støtter op =)

- Og ja, har haft min mormor på snart 80 med ude og dele flyers ud og deltage i event =) (Dog omkring pels, ikke kød).
hedvig
Forum-indlæg: 59
Dato: 10/8 2010 16:03

http://www.aok.dk/byen-rundt/stroeget-forvandles-til-en-lang-catwalk

Det står der, og tror også det står andre steder på nettet. Bare googl "14 august catwalk", og det er vist i forbindelse med modeugen.
Sider: << < 1 2 3 > >>