Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

At holde en tale om dyrevelfærd

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Økojohn47
Forum-indlæg: 58
Opskrifter: 3
Område: Nordjylland
Dato: 4/9 2010 20:37

Jeg er studerende, går i 2.g, og i dansk har vi for tiden et emne der omhandler taler inkl. påstande og belæg :)

Vi er blevet bedt om at skrive en tale til dansklektionen på mandag, som vi skal holde for hele klassen. Emnet er selvvalgt, dog skal talen være seriøs og troværdig, samt have gode og holdbare argumenter.

Jeg har tænkt på at skrive om dyrevelfærd i Danmark, men er ikke helt sikker på hvad jeg skal inddrage i talen for at få den til at være troværdig. Samtidig føler jeg at jeg mangler argumenter og dokumentation for, at dyrevelfærden (ifølge min mening) ikke er, som den burde være i DK.

Er der nogen der kan hjælpe med forslag til, hvad jeg bør inddrage i talen, evt. dokumentation, så ville jeg bare blive superglad :D
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Område: Sjælland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 4/9 2010 21:02 | Indlæg redigeret den: 4/9 2010 21:03

Her er et udgangspunkt:

Hvad mener:

Dansk Landbrug
Økologisk Landsforening
Dyrenes Beskyttelse
Dansk Vegetarforening
Anima
Dyrenes Alliance

Hvad mener de politiske partier

Hvad mener du...

Sidney
Forum-indlæg: 225
Opskrifter: 2
Dato: 4/9 2010 21:28

Her er et link til hvordan grise producenterne selv mener dyrevelfærden er i Danmark: http://www.danskeslagterier.dk/smcms/Danske_Slagterier/Nyhedscenter/Nyheder/11749/12364/Index.htm?ID=12364

Kan ikke finde så meget, nok andre herinde der kan hjælpe bedre, og er lidt træt.. :))

Held og lykke med fremlægningen!
blomsterbarn
Forum-indlæg: 172
Opskrifter: 1
Område: Århus
Dato: 4/9 2010 21:33

fedt emne at tage op! jeg tror jeg ville søge hos anima de har så vidt jeg husker noget forskelligt materiale omkring manglende dyrevelfærd, så der ville jeg nok starte .
held og lykke med projektet
Økojohn47
Dato: 4/9 2010 22:06