Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

International Vegetardag - Århus! (2010)

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: 1 2 3 4 > >>
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/9 2010 13:34 | Indlæg redigeret den: 19/7 2011 16:39

Inspireret af denne tråd: http://vegetarkontakt.dk/?-den-internationale-vegetardag=52445#il52510 hvor flere ytrede et ønske om at "Den Internationale Vegetardag" d. 1. oktober også blev fejret i Århus, skrev jeg til Dansk Vegetarforenings formand (Sune Borkfelt – som bor i Århus...) og spurgte om der ikke også skete noget her i Smilets By på denne dag.

Her er hvad han svarede:

”Næ, vi har intet planlagt. Jeg, der i givet fald jo nok skulle have sat det i gang, har simpelthen ikke haft tid (nyt arbejde) og har heller ikke rigtig tid til at gøre en masse ved det omkring selve dagen.

Men hvis du har en god spontan-idé og tror vi kan mobilisere frivillige til det, kan vi da se på det. Jeg har da bl.a. et læs af den nye klimabrochure i kælderen, som man kan dele ud af.

Ellers må vi se om vi kan få gang i noget næste år (nu er der jo også forholdsvist få medlemmer i Århus sammenlignet med Kbh-området, desværre).\"

Jeg vil gerne være med til at få noget på benene. Hvad siger I Århus? :D
(Update: Århus siger JA! Sgu...;))

Hvad skal der ske?
Food Not Bombs kommer og laver vegansk mad!
Lydmor kommer og spiller noget lækker lyd!
Vi deler flyers ud for Dyrenes Alliance
Vi deler flyers ud for Dansk Vegetarforening
Vi deler flyers ud for at fortælle om Vegetarkontakt.dk
Vi deler lækre veggie opskrifter ud
Café Gaya kommer og sætter noget op, men vil desværre ikke være til stede på dagen
Naturli' har sagt ja til at sponsorere lækkerier - vi skal bare sige hvad vi skal bruge! :D
Smagsprøver - alle der har lyst til at medbringe et-eller-andet vi kan dele ud er meget velkommen!
Vores Facebook event: http://www.facebook.com/home.php?#!/event.php?eid=150532871646123
Annonce i "Alt Om Århus": http://aoa.dk/restauranter-cafeer/den-internationale-vegetardag-aarhus-1-okt-15-18

Frivillig liste:
F.C.A.R
Simone
~Luna~
Blomsterbarn (dog ikke på selve dagen)
Kamille
Plante
Tanja
Mangorossa
Dorthe
Amalie
-Helle- (Dog ikke på selve dagen)
Laura og Gitte fra Dyrenes Alliance
Mikkel og Louise fra Dyrenes Alliance (dog ikke på selve dagen)

-Helle-
Forum-indlæg: 490
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 8/9 2010 17:09

Knap så aktiv formand for DVF dér.... men i det mindste sker der noget i Kbh på denne dag. Bare ærgerligt at man ikke udnytter potentialet for at fremme budskabet bedre i Danmarks anden største by.

Er der ikke en som kan få en god idé til noget sjovt/interessant street art der fremmer det grønne budskab og får folk til at stoppe op, smile og sige: hmm... nåååå...næhhhh...spændende :)
Det kunne også være godt at dele inspirerende opskrifter ud osv. Er der penge at hente ved DVF til at vi kan få tryk nogle i farve med billeder på? Luna du har sikkert en masse lækre fotos vi kan bruge.

Hvis det ikke skal være i DVF's navn kan vi promovere VegKon - men det ville måske være bedst at få ryddet op i gæsteforum først og få slettet alle idiot-trådene :)
Jimmi Andersen
Forum-indlæg: 1004
Område: Nordjylland
Dato: 8/9 2010 17:17 | Indlæg redigeret den: 8/9 2010 17:29

-Helle-
Har du da oprettet nogen fornyligt?

Basinga :D

Luna
God ide :D
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 8/9 2010 17:33 | Indlæg redigeret den: 8/9 2010 17:34

I skal endelig ikke tage fejl af Sune - Han gør virkelig en god og STOR indsats som formand for DVF.

I DVF ønsker vi naturligvis også at have en aktiv Århus-afdeling, men da 6 ud af 7 fra bestyrelsen bor i og omkring København - Er det meget naturligt at det primært er her vi arrangerer de fleste ting.
Der er dog indimellem blevet fragtet DVFere herfra til diverse messer olign i bla. Århus.

Foreningen er jo baseret på frivillige hænder, hvorfor Lunas fantastiske initiativ er kærtkommen.

Så jeg synes bestemt at I skal arbejde videre på jeres gode ideer og sende et udkast til os. Da vi er meget åbensindede og gerne hjælper i videst muligt omfang. Det er naturligvis også en mulighed for at få tilsendt
andre brochurer og materialer fra DVFs arkiv ;)

Jeg glæder mig meget til at hører mere :)
-Helle-
Forum-indlæg: 490
Dato: 8/9 2010 17:34

Nej Jimmi, jeg tør nemlig godt stå ved alle mine indlæg så jeg laver ikke undercover på gæsteforum.
Har du ellers noget at byde ind med i denne tråd? Det kunne være hyggeligt at du kom til Århus så vi kan møde dig for real Jimbo.
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Dato: 8/9 2010 17:54 | Indlæg redigeret den: 8/9 2010 17:57

Jeg vil rigtig gerne hjælpe med at smide noget på benene.

Det lyder som en go' ide at høre Gaia efter om de vil hjælpe med at brygge noget mad sammen. EVT kunne vi jo også selv gå i køkkenet og lave en masse små hapsere.

Folder/pjece uddeling er jeg også frisk på. Jeg ved dog ikke hvordan DVF har det med at det er et ikke-medlem som står og deler den slags ud.
...Jeg har dog i nogen tid tænkt på et medlemsskab, men er sløv, og lige nu også fattig. :$

hmm. anyways jeg er i hvert fald nede.. :)
indie
Forum-indlæg: 340
Dato: 8/9 2010 18:02

Jeg vil også gerne være med, og jeg laver gerne noget raw food til smagsprøver :)
Asta
Forum-indlæg: 715
Dato: 8/9 2010 18:05

Selvfølgelig kan I stå der i DVF's navn uden at være medlemmer. (I kan blive medlemmer bagefter.. ) ;)
Vi regner da med at I laver et fedt arrangement.
Og få lige nogle blade og klima-pjecer af Sune. Det er en rigtig flot klima-pjece.

Jeg tænkte på om I også har en afdeling af Vegetarisk Lørdag ovre hos Jer, som kan komme med dejlig mad og danse/synge lidt. Så er festen jo i gang.. :)

Det er altså rigtig vigtig, at vi - vegetarer/veganere - kan komme noget mere på banen hér i Danmark.
Vi er langt bagefter i forhold til flere af vores nabolande..
Der må ske noget!!

Al støtte til jer over på fastlandet!
Luna_Månebarn
Dato: 8/9 2010 18:27 | Indlæg redigeret den: 9/9 2010 05:11

Dejlig at der lader til at være opbakning. Jeg holder det første indlæg i tråden opdateret med en liste over frivillige hænder samt idéer til hvad der kunne foregå på dagen.

Edit: Tak for hjælpen Polly! Kyndig DVF rådgivning og hjælp fra første række. Nice... ;)

DennisL
Forum-indlæg: 778
Dato: 8/9 2010 18:32

Fantastisk initiativ!
Det er godt at se, at det hele ikke bare bliver koncentreret inde omkring København.
DennisL
Dato: 8/9 2010 18:35

Nåja, husk at udsend en pressemeddelelse, i hvert fald til lokalpressen.
Luna_Månebarn
Dato: 8/9 2010 18:39 | Indlæg redigeret den: 8/9 2010 18:39

Nåja, husk at udsend en pressemeddelelse, i hvert fald til lokalpressen.

Nå ja. Selvfølgelig! ...og Facebook ikke mindst. ;)

DennisL
Dato: 8/9 2010 18:40

Ja da
Dato: 8/9 2010 18:41

Jeg mener også der er en Århus-afdeling af dyrenes alliance. Måske man skulle kontakte dem og høre om de ville være med?
DennisL
Dato: 8/9 2010 18:42 | Indlæg redigeret den: 8/9 2010 18:43

http://www.dyrenesalliance.dk/aarhus/?page_id=9

Kontakt
Kontaktpersonen for Dyrenes Alliance Århus er:

Louise Sørensen
aarhus@dyrenesalliance.dk
mobil: 52882258

Jordgubbar
Forum-indlæg: 23
Dato: 8/9 2010 20:40

Hvad tid på dagen - agtigt forestilles det at arrangementet går ned? Skal i skole og på arbejde 13-16 sådan cirkus, hvis det altså er en fredag der er d. 1 (hmm, jeg er en kende forvirret lige nu og kan ikke finde min kalender) men vil da yderst gerne være behjælpelig derefter :)
Simone
Forum-indlæg: 81
Dato: 8/9 2010 20:45

Alletiders!! :D
Jeg er helt sikket med på at hjælpe med hvad end det måtte være!
Dato: 8/9 2010 20:53

Jeg skriver en mail i morgen engang og forhører mig hos dyrenes alliance, om de kunne tænke sig at bidrage med noget.
Nu må jeg sove!
Luna_Månebarn
Dato: 9/9 2010 05:04 | Indlæg redigeret den: 9/9 2010 05:05

Simone og Jordgubbar: Fedt! I er skrevet på listen. Den 1. oktober er en fredag ja.

Hmm... I Kbh fortsætter arrangementet til kl. 18.00 - så jeg forestiller mig at vi nok sagtens kan fortsætte til en 17-18-19 tiden alt efter hvornår vi beslutter os for at starte. Jeg selv har fri kl. 14 om fredagen, men vil helt sikkert kunne afspadsere nogle timer for at hjælpe til med forberedelser på dagen. :)

F.C.A.R: Lyder godt! Kan kun forestille mig de er positive og interesserede i at deltage. :)

Luna_Månebarn
Dato: 9/9 2010 05:08

...ja og jeg fortsætter jo bare med at kommunikere med Sune angående DVF materiale og support.

Sider: 1 2 3 4 > >>