Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

International Vegetardag - Århus! (2010)

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 7 8 9 10 11 > >>
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 30/9 2010 18:22 | Indlæg redigeret den: 30/9 2010 18:23

Ohh dammit... Nå... Det er der ikke noget at gøre ved. Jeg informerer Lydmor/Jenny. :(

Med mindre vi i sidste øjeblik kan komme i tanker om en plan D...??!

Luna_Månebarn
Dato: 30/9 2010 19:01

Peeps...?

F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Område: KBH
Dato: 30/9 2010 19:15

Hvor end jeg gerne ville, kan jeg ikke ryste noget ud af ærmet, desværre. :(

Luna_Månebarn
Dato: 30/9 2010 19:19

Næ... Vi har rystet både ærmer, bukseben og mamelukker - uden held... Så kan vi ikke gøre mere.

Luna_Månebarn
Dato: 30/9 2010 22:30

Jeg har aflyst koncerten med Lydmor... Også på eventen på Facebook. Vi må være hurtigere ude eller bedre fianceriet næste år...

Vi ses i morgen!

Luna_Månebarn
Dato: 1/10 2010 05:34 | Indlæg redigeret den: 1/10 2010 05:41

Jeg har arrangeret det således, at vor kære franskmand fra folkekøkkenet på Trøjborg kommer ned på Store Torv med en masse skæppe-skønt skraldebrød fra Emmerys! Tak til Malte for initiativet! :)

And thank you Francois! :D

Mama Sus
Forum-indlæg: 337
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 1/10 2010 06:14

Øv med musikken og jubii for brødet..

Nå vi skal nok få en fantastisk dag aligevel.
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Område: Sjælland
Dato: 1/10 2010 08:41

Så må I jo synge selv...:D
Larsek
Forum-indlæg: 93
Område: Midtjylland
Dato: 2/10 2010 10:37 | Indlæg redigeret den: 2/10 2010 11:27

Er meget spændt på at se og høre hvordan det så gik på vegetardagen i Århus. Har læst tråden og det er yderst interessant. Sikken et drama og hvor er det dog beundringværdigt at trods ideologiske kontroverser og manglende fysiske fornødenheder, hvor mange bogstaver og energi der lægges i at få fremmet det glade budskab. Alene herfor skal i have et kæmpe urtekram!

Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Dato: 3/10 2010 18:03

Hey Århus...!!

Hvordan gik det i fredags?
Mama Sus
Forum-indlæg: 337
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 4/10 2010 09:27

Hej Asta
Jeg synes det gik over al forventning. Maden var væk indenfor 1 time og folk var begejstrede for maden.
Der kom rigtig mange for at se hvad det var for noget halløj og langt de fleste blev vist positivt overraskede.
Jeg hørte en lidt ældre mand sige: "hvor er det dog dejligt at se nogle unge mennesker, som tager dyrevelfærd alvorligt og gør noget ved det"
Så bliver man sgu lidt stolt over at være en del af "de unge" he he!
Vi måtte dog opgive at sætte min medbragte flotte pavillion op..lidt træls, men det var der jo ikke noget at gøre ved. Havde ellers været rart med lidt læ, for det var lidt barsk i vinden.
Men vi blev alle enige om, at det skal gentages til næste år og at vi starter i rigtig god tid med planlægning og madlavning, for der skal meget mere mad til ;-)
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Dato: 4/10 2010 18:32

Ja, der skal mere mad til..
Lad os sammen evaluere og sørge for at gøre det endnu bedre til næste år. Eller næste veggie-arrangement..
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 4/10 2010 18:50

Jeg synes helt klart også at vi skal putter hovederne i blød og finde en løsning på smagsprøve mangel.

Men måske man skal satse på noget mindre omstændigt end feks vegedeller (selvom det virkelig er nice)

Personligt tænker jeg at man godt kunne lave noget suppe og serverer i plastikkrus, eller nøddepostej på rugbrød eller andet? Jeg tror ikke det er umuligt at få nogle firmaer til at sponsorerer madvarer mod lidt reklame.
Mother Mercury
Forum-indlæg: 138
Dato: 5/10 2010 13:29

Måske en håndfuld af os skulle mødes face to face og lave noget projektplanlægning. En plan for et mål og hvordan vi når hen til det mål???

Man kan skrive sig ud af meget, men med så vigtigt et arrangement som dette, er det vist ikke nok. Og det ville jo være super hvis både Kbh og Arhus havde en fælles rød tråd, så de 'ligner hinanden'. Dermed ikke sagt at der kan være små forskelle.

Jeg tænker det måske også er nemmere at finde sponsorer, hvis vi er mange og har noget kørende begge steder.

Hvad siger i?
PlanteædendePlante
Forum-indlæg: 1188
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 5/10 2010 14:31

@ Lyra og Knud (med fare for at blive buet ud af FCAR!)

"Naturli er ejet af Dragsbæk A/S, som igen er ejet af Orkla ASA."

Knud, du har nok ret i at Orkla ikke rigtig har noget at skulle have sagt i Naturli' vil jeg tro.
Men hvorfor er dette overhovedet relevant?? Er det ikke nok at vide at de penge man betaler
for deres produkter i sidste ende vil blive investeret i våbenfabrikker?? Det er i hvert fald
helt sikkert nok for mig. Synes det er en dårlig undskyldning bare at sige at ALLE penge
alligevel i sidste ende går til den slags fordi forbrugsjunglen og pengenes vej er uoverskuelig.
(omend jeg vist ikke har hørt denne undskyldning her hehe). Man må starte et sted. Og hvis
alle boycottede den slags ville det i sidste ende have en effekt :-)
Luna_Månebarn
Dato: 5/10 2010 15:57

Hej skønne grønne hoveder! :D

Det var en fantastisk dag! Vi havde jo virkelig ikke lang tid til at planlægge dagen her i Århus - så jeg er ikke i tvivl om at dagen bliver endnu bedre til næste år.

Jeg har lagt en masse dejlige billeder ud på Facebook http://www.facebook.com/home.php?#!/album.php?aid=235406&id=582607513&ref=mf og jeg er også i gang med at skrive et blogindlæg på Månebarnet.

Plante: Måske du/I skulle starte en tråd om Naturli' problematikken? Jeg venter stadig på at høre fra Food Not Bombs i forhold til kilder osv...

granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Område: Sjælland
Dato: 5/10 2010 17:05

flyres for dansk vegetar kontakt vil jeg gerne efterspøre
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 5/10 2010 18:28

Granhammer..... de findes vist kun som fil, men den kan jeg tilgengæld sende dig, hvis duerinteresseret i at printe/kopiere nogle..
Riikka
Forum-indlæg: 47
Område: Andet
Dato: 6/10 2010 03:13

Hej alle venner i Århus!

Jeg har nu læst tråden her igennem og vil bare sige jeg er stolt af jer! Sikke nogle udfordringer I har haft på vejen og hvor flot I har taklet dem. Godt gået! Det glæder mig at høre I allerede har næste arrangement i tankerne :)
Luna_Månebarn
Dato: 7/10 2010 10:07 | Indlæg redigeret den: 7/10 2010 10:07

Så fik jeg endelig skrevet et blogindlæg om vegetardagen. :)

http://hijaluna.wordpress.com/2010/10/03/billeder-fra-international-vegetardag-arhus/

Riikka: Tusind tak for din ros. :D

Sider: << < 7 8 9 10 11 > >>