Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

International Vegetardag - Århus! (2010)

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Område: KBH
Dato: 9/9 2010 09:50

Nu har jeg skudt en mail afsted, bla med et link til tråden her. Så må vi se hvad de siger. :)

Hvordan med Gaia? Det er nok en god ide hvis de får besked allerede nu, det er jo ikke sikkert de kan mobilisere det, hvis det først bliver i sidste øjeblik. Såfremt de overhovedet er villige til at deltage.

Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/9 2010 14:00 | Indlæg redigeret den: 9/9 2010 14:18

Jeg vil gerne fyre en mail afsted til Café Gaya... Er der nogen der vil kontakte Vegetarisk Lørdag? :)

Luna_Månebarn
Dato: 9/9 2010 14:03

En vigtig detalje... Hvor skal arrangementet foregå?! Og hvem skal vi kontakte for at få lov til det?

Dato: 9/9 2010 14:21

Ja, det er egentlig ret vigtigt. Måske oppe omring broen? Det er i hvert fald det sted der kommer flest mennesker forbi. ...eller helt oppe ved banegården?

Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg faktisk ikke, man skal spørge nogen om lov. Det er jo ikke nogen demo, og vi har heller intet at sælge...men det er da værd at undersøge..det prøver jeg lige at finde ud af.
indie
Forum-indlæg: 340
Dato: 9/9 2010 14:22

Lignende arrangementer plejer jo at foregå på store og lille torv, så et af de steder ville være mit bud.
Og mon ikke Sune ved hvordan man får tilladelsen på plads?
indie
Forum-indlæg: 340
Dato: 9/9 2010 14:23

FCAR, jeg tænker mere at det kan være der er regler når det gælder uddeling af mad. Fødevarestyrelsen plejer at være ret skrappe med sådan noget.
Luna_Månebarn
Dato: 9/9 2010 14:28

Jeg tænker også Lille Torv eller Store Torv. Et sted med masser af plads hvor folk kan gå hen og kigge fordi det ser interessant ud, og ikke et sted folk skal kæmpe sig igennem en masse skøre veggie-freaks fordi de tilfældigvis skal den vej forbi. ;)

Dato: 9/9 2010 14:59

LOL det kunne ellers se skønt ud. :)

Det er jo ikke nogen forretning vi skal starte. Ingen grund til at blande fødevarestyrelsen ind i det. IMO
Tror i alle mandel sælgerne går det ved juletid?
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Dato: 9/9 2010 18:01

I skal gå på nettet under kommune-tilladelser og finde den ansøgning man skal bruge når man vil stå et sted i byen med bord/plancher/smagsprøver/uddeling af blade mm. Ellers bliver I smidt væk! ;)
CamillaMai
Forum-indlæg: 154
Område: Østjylland
Dato: 9/9 2010 18:08

Fantastisk arrangement!
Ville gerne være der, men jeg skal på gymnastik kurses ;)
Men held og lykke med det :)
Luna_Månebarn
Dato: 11/9 2010 05:52

I skal gå på nettet under kommune-tilladelser og finde den ansøgning man skal bruge når man vil stå et sted i byen med bord/plancher/smagsprøver/uddeling af blade mm. Ellers bliver I smidt væk

Tak Asta! Det skal dælme gøres rigtigt/være i orden, ellers skal vi slet ikke gøre det...

Jeg får ikke tid til at kigge på tilladelser og ansøgninger i weekenden, så hvis der er én eller et par stykker der vil påtage sig opgaven vil jeg gerne være med til at sætte mig ind i hvilke personer der skal kontaktes engang i næste uge - vi kunne evt. mødes over en kop kaffe hos en af os?

Dato: 11/9 2010 07:24

Jeg var inde og kigge på det i torsdags, og synes ikke at kunne finde noget som helst, der svarede til det arrangement vi ønsker at afholde. Så derfor har jeg besluttet mig for at smutte ned til borgerservice på mandag. Så det bliver de rigtige ansøgninge vi få sendt afsted....

...jeg har i øvrigt fået en tilbagemelding fra DA-Århus, Louise siger at de vil tage det op på deres næste gruppemøde.. Så det er jo alletiders. :)
Luna_Månebarn
Dato: 11/9 2010 10:57 | Indlæg redigeret den: 11/9 2010 10:58

F.C.A.R - du er en helt! :)

Glæder mig til at høre hvilke krav der stilles til vores arrangement, og jeg er super klar på at give den en skalle for at vi kan fejre dagen her i Århus også.

Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Dato: 12/9 2010 17:42

Der bliver ikke stillet nogen krav om noget hvis man skal stå med et bord/plancher/smagsprøver/blade/brochurer.
Det handler bare om at fortælle nøjagtigt hvor man vil stå og med hvad.

Og husk at printe tilladelsen ud hvis politiet skulle dukke op.

Hvis man skal sælge noget eller spille høj musik eller tale højt i megafon eller noget, skal der særlige tilladelser til.

Og kommunen skal som regel bruge ca. 14 dage til at behandle ens ansøgning.

Gode tanker til Jer om at få et fedt arrangement op at stå.
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Område: Sjælland
Dato: 12/9 2010 18:15

Fedt initiativ!! Det lyder virkelig som om at I får noget fedt op at stå! :D
enLouise
Forum-indlæg: 179
Dato: 12/9 2010 19:21

Hejsa! Det er mig der er Louise... øh...
DA-Århus har været nede og vende for en tid, men vi er ved at få det op at køre for tiden. Vi har ikke holdt møde siden slut april, hvilket var et opstartsmøde med de gamle lokalkoordinatorer. Men vi satser helt klart på at få skudt gang i det og når det administrative er på plads (med skift i koordinatorer osv.), så holder vi et møde, hvor vi vil tage det op.
Men vi har bare lige et lille problem med mødelokale, hvilket er grunden til vi ikke har afholdt mødet endnu (vi søger stadig!). Vi "plejer" at bruge biblioteket, men det må man kun låne en gang om måneden og vi har faktisk lige lånt det til en generalforsamling....æv!
Desuden er der et nationalt arrangement fra Dyrenes Alliances side den weekend på Sjælland, men der er kun jeg og en anden der deltager indtil videre, så der er stadig mulighed for andre aktivister, der har lyst til at hjælpe med noget aktivitet den dag! Men ærger mig over jeg ikke kan deltage!

Men jeg vender tilbage når det står lidt mere klart i DA-Århus!
Dato: 12/9 2010 19:35

Hmm.

Hvis det tager ca 14dage for kommunen at få sig snøvlet færdig. Så har vi da rimelig press mht den ansøgning.
Er der et sted vi kan blive enige om at afholde eventet? Bliver det lille torv eller store torv?
enLouise
Forum-indlæg: 179
Dato: 12/9 2010 19:52

Personligt synes jeg Lille Torv fungerer bedst til den slags. (:
Luna_Månebarn
Dato: 12/9 2010 20:10 | Indlæg redigeret den: 12/9 2010 20:11

Lille Torv vil være ideelt ja.

Til alle de involverede: Til fællesspisningen hos Organika i går talte jeg med Simone og Blomsterbarn om at vi bør holde et møde så snart vi finder ud af om det hele kan lade sig gøre. Simone foreslår at vi tager på Café Gaya, så kan vi i samme hug få talt lidt med dem dernede. (Jeg har ikke hørt noget fra dem endnu)

Dato: 12/9 2010 20:32

Så bliver det lille torv. Hvis ikke ansøgningen kræver alt mulig info, som jeg ikke selv kan tage stilling til, så smider jeg en afsted i morgen. så vi har en reel mulighed for at nå at få grønt lys. Okay?

Det lyder som en god idé med et møde, Luna.
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>