Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

International Vegetardag - Århus! (2010)

 

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>
blomsterbarn
Forum-indlæg: 172
Opskrifter: 1
Område: Århus
Dato: 13/9 2010 10:15

jeg vil gerne være med til at få et arrangement på benende, jeg kan dog ikke love at være til stede den 1 oktober, da jeg er på højskole der. MEN er i århus indtil den 25 september, og hjælper hellere end gerne med ideer og planlægning så der kommer et fedt arrangemet op at stå i århus.
hvor det bliver henne har jeg ikke de store krav til, bare det er et sted der komme mennesker forbi...;)
-Helene
Simone
Forum-indlæg: 81
Område: Århus
Dato: 13/9 2010 11:45

Lyder godt med ansøgning.
- Hvis det ikke er til at finde ud af, må vi jo lige stikke hovederne sammen så den kan komme afsted og så mødes en anden dag hvor vi har mere tid til at planlægge dagen...? med mindre vi skal vide 100% hvad vi vil lave inden ansøgningen sendes afsted..?

Asta skrev jo:
Der bliver ikke stillet nogen krav......
Det handler bare om at fortælle nøjagtigt hvor man vil stå og med hvad.

Men F:C:A:R mon ikke du er blevet lidt klogere på det hele når du har været hos borgerservice :)

Super fedt Helene sikker på du er propfyldt med gode ideer ;)
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Område: KBH
Dato: 13/9 2010 11:55

Jeg har netop været hos borgerservice, og så hos politiet, og så hos trafik og veje viby j. Det er godt kommunen selv har styr over hvor og hos hvem man skal søge om tilladelse.
Da jeg så endelg kom det rigtige sted hen, var ham jeg skulle snakke med taget til møde, resten af dagen.
Så nu sidder jeg med en mail addresse, som jeg ligeså godt kunne ha' skrevet til fra starten af. Så det gør jeg. :)

Simone
Forum-indlæg: 81
Område: Århus
Dato: 13/9 2010 12:15

woaw du har været lidt omkring ja.....Ej øv hvor spild af tid!!!
Så håber vi han er vaks til at svare tilbage :)
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 13/9 2010 13:04

Godt arbejde F.C.A.R! Ærgerligt det meste af det dog var spild af tid. Lad os håbe vi snart får svar så vi kan komme i gang med planlægningsarbejdet. :)






Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Område: Sjælland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 13/9 2010 17:54

I kan roligt gå igang med planlægning allerede nu, da man til et arrangement som dette (ingen alkoholudskænkning) ikke skal have decideret tilladelse fra politiet, men blot skal orientere politiet 3 dage forinden. Det er noget med sikkerhedsforhold.

http://www.politi.dk/Oestjylland/da/Borgerservice/Tilladelser/Lejlighedstilladelse/?WBCMODE=PresentationUnpublished,Presentation

Man skal derimod have tilladelse fra kommunen om at bruge kommunens arealer, men det er også kun noget med sikkerhed og en formsag, så der er ingen problemer.

Jeg var i de glade 1960ere med til at lave snesevis af den slags arrangementer. Hvis vi ikke nåede at anmelde arrangementet i tide, så lavede vi det naturligvis alligevel, og der blev sjældent ballade for det. Selv politiet er jo til at snakke med, hvis de får en banan...:D

Skulle det gå helt galt, så er der kun en ekstra presse-gevinst i at Luna, Organika & Co. bliver sat i spjældet...:D
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 13/9 2010 20:05

Hahaha... Leif for fanden...
kamille
Forum-indlæg: 180
Opskrifter: 1
Område: Århus
Dato: 13/9 2010 20:38

Super initiativ! Jeg vil rigtig gerne hjælpe med noget, det lyder super fedt!:D
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 13/9 2010 20:57 | Indlæg redigeret den: 13/9 2010 20:58

Tak Leif.... Det kunne se ræddi yndigt ud ja. ;)


Kamille: Skønt! Vi har brug for at være så mange som muligt - du er skrevet på listen. :D Det er i øvrigt gået op for mig at jeg har mødt dig til et folkekøkken for et stykke tid siden, men jeg var ikke klar over hvem du var på det tidspunkt.


blomsterbarn
Forum-indlæg: 172
Opskrifter: 1
Område: Århus
Dato: 13/9 2010 21:05

øv fcar det lyder som om det var en heldags fornøjelse at få lov at ansøge om arrangementet, men fedt du gjorde og det, og så håber i på at de er hurtige til at svare din mail.
og fedt Kamille at du også vil være med til at stable noget på benende.

Hvornår kan folk egenligt mødes og snakke planlægning?
jeg kan indtil videre:
tirsdag, onsdag, torsdag indtil kl. 17. og hele næste uge.
jeg syntes at cafe gaya ville være et fint sted at mødes, og ellers kan vi også godt være her hvis ikke vi bliver vildt mange (under 10)
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Område: KBH
Dato: 13/9 2010 21:14

øv fcar det lyder som om det var en heldags fornøjelse at få lov at ansøge om arrangementet, men fedt du gjorde og det, og så håber i på at de er hurtige til at svare din mail.


Nah, det var ikke så galt. Jeg er pt i aktivering og så mit snit til at skride derfra og udrette noget fornuftigt. :D
Synes dog det er sjovt at, de sådan et sted som borgerservice ikke aner en klap om hvad de laver. og at man skal på politistationen for at få blive henvist til det rigtige sted. (så har jeg endelig fundet ud af en ting politiet kan bruges til. ;) )
Anonymous
Forum-indlæg: 1188
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/9 2010 18:31

Jeg er helt klart også på :-D Har endda fri kl. 11 normalt om fredagen hvilket jeg også mener vi har der :-)

Hvordan er status ellers med ansøgningen? Og i forhold til mødet? Jeg kan sådan set de fleste dage :-)

Glæder mig til at prøve café Gaya :-D
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Område: KBH
Dato: 14/9 2010 18:44

Cool burger, Plante.!


Jeg har ikke fået noget svar fra trafik og veje endnu. (det er kommunen, så regner heller ikke med at det går så stærkt :) )

MHT det som Leif skriver, så er jeg enig. Får vi ikke den tilladelse så gør vi det alligevel. Der er forsamlingsfrihed her i DK. Alternativt må vi adoptere nogle autonome unoder og kaste tomater på de blå.
The veggielution is here! LOL :D
Jordgubbar
Forum-indlæg: 23
Område: KBH
Dato: 14/9 2010 19:25

Arrh crap. Kan se jeg har fået dobbeltbooket mig den dag :( Jeg skal på studietur og vi kører der om eftermiddagen - det havde jeg sgi helt glemt :P sorry gutter.
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/9 2010 20:49 | Indlæg redigeret den: 14/9 2010 21:42

Godt at have dig med ombord Plante! :)


Arrh crap. Kan se jeg har fået dobbeltbooket mig den dag trist smiley Jeg skal på studietur og vi kører der om eftermiddagen - det havde jeg sgi helt glemt :P sorry gutter.

Helt i orden. :) Hvis du har lyst til det, må du stadig meget gerne være med til planlægningen, Blomsterbarn kommer heller ikke på selve dagen.


Anonymous
Forum-indlæg: 1188
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/9 2010 22:11

Jeg snakkede lige med Gitte, den tidligere koordinator for DA her i Århus og det lød til at hun faktisk gerne ville komme :-)

Hun får dog først fri kl halv 4 men sagde at hun nok ville tage nogen venner med :-)
enLouise
Forum-indlæg: 179
Område: Århus
Dato: 15/9 2010 09:47

Jeg har fået svar fra en fra Dyrenes Alliance Århus indtil videre. Hun hedder Laura og vil gerne deltage - hvis hun lige kan plottes på listen (:

Koordinatorerne (Mikkel og jeg) kan desværre ikke selv deltage da Dyrenes Alliance har et arrangement i København, som vi længe har planlagt at tage til.
Men jeg håber da at I får en rigtig god dag og får lavet nogle vegetarer!

Vi har en masse flyers fra Anima, hvis I vil have nogle at dele ud?
Vi har både vegetarisk starterkit og en flyer om dyr i det industrielle landbrug som begge er rigtig gode til uddeling.

Det skal lige siges at det MÅSKE kan lade sig gøre for mig at deltage - det kommer an på hvornår arrangementet på Sjælland starter.
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/9 2010 12:52 | Indlæg redigeret den: 15/9 2010 12:55

Plante: Fedt! De er skrevet på. Vi må lige huske at invitere dem når vi holder et møde inden for den nærmeste fremtid.


Louise: Laura er skrevet på listen! Og du er skrevet på som en måske'er. :)

Flyers, starterkits osv tages imod med kyshånd!

F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Område: KBH
Dato: 15/9 2010 13:32

Jeg har i dag - pga manglende tolmodighed - været på besøg hos trafik og veje Århus, og sidder nu med en tilladelse i hånden. :D
Vi er dog desværre nødt til at holde arrangementet på store torv, da lille torv er udlånt den 1. oktober.
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/9 2010 14:47

Wuhuuuu! F.C.A.R - du skal krammes! :D Store Torv er helt fint. Så har vi mere plads at bredde os på.


Vi skal have arrangeret et møde hurtigst muligt! Jeg kan alle aftener i denne uge undtaget lørdag - i næste uge skal jeg noget onsdag aften, ellers er jeg helt fri.




Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>