Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Fakkeloptog mod pels i Aalborg på onsdag

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Spætte
Forum-indlæg: 240
Opskrifter: 6
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 18/1 2009 12:01

Her kommer lige lidt reklame for fakkeloptog mod pels i Aalborg næste onsdag.

Vi mødes onsdag d. 21. januar kl. 18.30 ved Frøspringvandet i Bispengade v. Gravensgade.

Herefter begynder fakkeloptoget ud fra Skin Wear i Bispensgade, hvorefter vi bevæger os forbi Pelshuset i Gravensgade, mod Salling på Nytorv og hen til Føtex på Nytorv. Alle steder sælger pels og Føtex er endda Anima's kommende store kampagnemål mht. at få dem til at droppe pels.

Efter Føtex bevæger fakkeloptoget sig videre op i Algade og ned mod Amnesty International's lokaler ved Frederikstorv, hvor fakkeloptoget – men ikke aktiviteten – slutter.

Vi standser foran Amnesty International for at markere, at rettigheder for et godt og værdigt liv ikke kun bør gælde for mennesker, men også for dyr. Yderligere vil Amnesty International gerne låne os deres store gadevindue, som der vil blive vist udendørsfilm på. Filmen – som ikke er for sarte sjæle – viser, hvad der egentlig sker med pelsdyrene på pelsfarmene og kan ses ganske tydeligt fra hele Frederikstorv.

Kl. 18.30: Rute fra startsted til slutsted
Kl. 18.50: Ankomst til Amnesty International v. Frederikstorv
Kl. 19.00: Indsamling af underskrifter og/eller omdeling af info-materialer
Kl. 19.15: Udendørsfilm om pelsindustrien

Folk må meget gerne dukke op bare så selve aftenen, men det gør det lidt nemmere at planlægge, hvis vi ved, hvor mange der kommer. Tilmeld Jer her til mig eller skriv til Peter Als på pa@anima.dk. Vi har indtil videre 60 tilmeldinger, så det tegner godt.

Når vi slutter af ved Frederikstorv, har jeg lige bagt lidt vegansk kage, vi kan nyde med et kop fair trade tea.

Jeg håber, at rigtig mange af Jer har lyst til at dukke. Vi har inviteret flere medier, så det kunne virke rigtig godt, hvis vi havde rigtig mange fremmødte.

God søndag til alle :D