Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Aktivisme Kbh 23. April!

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: 1 2 3 4 > >>
?
Forum-indlæg: 964
Område: KBH
Dato: 9/3 2011 19:10 | Indlæg redigeret den: 12/3 2011 11:36

Kære vegetarer, veganere og pescetarer!

Vi lever i en helt særlig tid. Det er nu, hvor mennesket har afgørende indflydelse på vores klima! Det ser gråt ud, da mange fralægger sig et ansvar og istedet giver politikerne skylden, istedet for selv at tage ansvar. Mange dyr og mennesker går en hård fremtid i møde, måske må vi eksempelvis sige farvel til isbjørnen.

Kød er en meget stor synder i klimaregnskabet. Danmark er et af de steder, hvor der bliver spist mest kød. Det må kunne gøres bedre!

Jeg har arbejdet på at lave noget aktivisme og har skrevet til flere. Nogen har været entusiastiske andre har valgt at ignorere mig. Tre ildsjæle malkavia, polly og jens bakker op og medbringer kage. Stort tak til jer! Jeg har fået en kasse med klimabrochurer af vegetarforeningen. Tak til DVF!

Vi har brug for dig! Vi er et meget lille miljø, derfor må alle bakke op. Vi har brug for nogen, der vil donere kage etc, vi har brug for nogen, der vil dele brochurer ud. Vi har brug for nogen, der kan lave en simpel brochure med en opskrift koblet med vegetariske slogans - jeg søger for at få den tryk, vi har brug for folk med bil. Med andre ord: vi har brug for dig.

Vi starter op lørdag den 23 april og gentager, alt efter engagement, i løbet af året.

Update: Vi mødes på Gråbrødretorv ca. kl 10 og byder på klimavenlig kage/fingermad og deler brochurer ud. Efter et godt arrangement vil der være mulighed for at spise en burger på kalaset.

Har du gode inputs eller er villig til at gribe en af boldene, der flyver rundt i luften, så skriv her i tråden. Forhåbentligt bliver dette startskuddet til mere aktivisme. :)

Update Update
Liste over deltagere (nogen er meldt til via facebook)

http://www.facebook.com/?sk=events#!/event.php?eid=103802346369362

Kommer:
JacobK
Polly - medbringer fingermad
JensD - medbringer kage
Malkavia - medbringer kage
Joeypigen&veninde - laver banner, bager kage, laver en flyer, kan stille bil til rådighed (I er bare totalt seje! :D)
Zan
Sunsanne

Måske'er:
Mette
Organika
Mrs Darling
LindaDA - donerer materiale fra DA.
Dadanti
Lyra
Asta - medbringer kage, bod og klimabrochure
Linse
Robert Södergren
Bimmer
Noga
Johan Lydeking
Kamille
Mikkel
Signe
Sune Borkfeldt
Mamma sus
Stjernestøv
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Dato: 9/3 2011 20:26

Hvad går det ud på? er det en demonstration eller en stand et sted? og hvor foregår det henne?
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Område: Sjælland
Dato: 9/3 2011 20:31

lyder godt lad høre mere
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/3 2011 21:02

Hmmm jeg lover ikke at bage kage, da det som sagt på ingen måde er fremmende for vores fælles sag. Til gengæld laver jeg gerne "pinde"madder (rugbrød med spread/postej)

Jeg har købt en ny komputer, så jeg kan sagtens lave grafisk arbejde igen, så hvis vi har opskrifter/slogans osv i god tid burde jeg nemt kunne fixe den sag.
JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 9/3 2011 21:14

Jeg kommer gerne med kage! :D

Men jeg vil også lige bemærke, at jeg synes Pollys tilbud er supergodt. Hvis jeg skal være ærlig, så er det jo ikke så svært(undskyld Polly! ;) ), at bage en vegansk kage. Jeg tror at mange undrer sig mere over hverdagsmad, så det vil være superfint, hvis vi også kan give en smagsprøve på det. :D
nullnullnull
Forum-indlæg: 532
Dato: 9/3 2011 21:29

Hvis jeg kan finde et sted hvor jeg kan bo i den weekend vil jeg gerne være med.
Så bare sig hvad jeg skal lave/gøre, så vil jeg gøre mit bedste :)
?
Dato: 9/3 2011 21:38 | Indlæg redigeret den: 9/3 2011 22:01

Godt at se, at der er interesse.

Jeg forestiller mig, at vi lægger stille ud. Så, det bliver noget i stil med international vegetardag. Så fra Kl ca 10-14, evt lidt længere. Jeg foreslår, at vi afslutter på Kalaset med en burger :). Stedet bliver gråbrødretorv.

Jeg er ved at undersøge muligheden for at vise film.

Det hele er åbent, så hvis man har gode ideer, så kom med dem! Kan du spille guitar eller noget helt tredje, så skriv det her i tråden.

Jeg håber på stor opbakning, så vi kan komme i dialog og sprede budskabet til så mange som muligt. Jeg håber også at jer rundt i landet kopierer konceptet og laver noget i jeres by. Jeg holder øje med jer i Århus ;) ellers er I selvfølgeligt meget velkomne i Kbh :)

Hvis det bliver en succee, så gentager vi. Forhåbentligt er det noget, som vokser og spreder sig.

Sammen gør vi en forskel.
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 9/3 2011 21:56

den 23. april er i påsken, indtil videre, skal jeg vist ikke noget så jeg vil gerne komme og bage kanel snegle eller et eller andet.

Jeg kan ikke spille guitar eller andet gak, men jeg er god til at smile :)

Måske var der et øko-bryggeri, der gad at sponserer lidt lækkert man kan dele ud ;) øl og kage er nemlig en god kombi :)

MEN!!! Den kan jo være at der er lumske familie planer, der kan finde på at snige sig ind... Organika du må godt bo her i weekenden, men vi skal alt muligt påske halløjsa...

Jeg syntes det lyder som et super godt arrangement :D

Kh Anja

PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Dato: 9/3 2011 22:04 | Indlæg redigeret den: 9/3 2011 22:07

Jens - Du har nok ret, men ærligt er det nok mest fordi jeg ikke har den største interesse i kage (altså udover at spise den)
Jeg tror da osse sagtens jeg kunne lære det..
?
Dato: 10/3 2011 07:33 | Indlæg redigeret den: 10/3 2011 07:42

Organika og Anja <3 <3 <3

Granhammer og Mette: håber I melder jer til. Man behøver ikke have kage/fingermad med, vi også brug for folk, der deler flyvers ud.

Polly: Jeg vil foreslå, vi laver et brochureudvalg. Jeg ved, at Organika er rigtig god til at lave mad og tage billeder af det. Så mangler vel bare en, der kan hjælpe med nogle gode slogans. Astra fra vegetarforeningen har sagt ja til at trykke dem. Hvem hjælper Polly og evt. Organika med gode slogans til brochure?

Til alle: Hvem kan lave det her som facebook event, så alle veggies, der ikke er regelmæssigt på vegkon, ser arrangementet?
Maj :)
Forum-indlæg: 722
Opskrifter: 27
Område: Andet
Dato: 10/3 2011 13:57

Aihh. Det er, som Anja nævner, i påsken. Er i Aalborg hele den uge og lige præcis d. 23. er jeg til min nieces navngivning. Kommer først hjem om søndagen. Øv altså...
ProVeganSocieties
Forum-indlæg: 673
Opskrifter: 1
Område: Andet
Dato: 10/3 2011 14:02

Interessant!
:)
Lindiana
Forum-indlæg: 82
Dato: 10/3 2011 14:18

Dejligt at der endelig sker noget aktivisme herinde.
Jeg har masser foldere om vegetarisme, klimakonsekvenserne
ved at spise kød, kogebøger, klistermærker, t-shirts og badges- så
ingen grund til at spilde kræfter på det.
Hvis I vil vise film kan i låne bilbatteri og telt. Men så skal det være
et aften-arrangement for fungerer kun når det er helt mørkt uden for.

God idé med kage ;)
vegandy
Forum-indlæg: 107
Opskrifter: 1
Dato: 10/3 2011 14:23

Fedt at i laver noget. Personligt vil jeg dog kun lave aktivisme og information omkring veganisme.
?
Dato: 10/3 2011 15:00 | Indlæg redigeret den: 10/3 2011 15:15

Linda Da> Vi modtager alt med kyshånd! Jeg har snakket lidt med John omkring det at vise film, men hvis det skal være mørkt uden for, så duer det ikke rigtigt i denne omgang. Har du mulighed for at komme d. 23. eller skal vi hente tingene hos dig?

ProVegan> Håber vi ser dig den 23 :)

Goji> Ærgerligt, men god tur til Ålborg.

Vegandy> Tak! Der er dog ikke noget misforhold mellem klimaaktivisme og veganisme. Tingene hænger sammen.

Update: Der er en sej person der ude, der har fået lavet et facebook event. Stort kram til dig! :D
Joeypigen
Forum-indlæg: 2
Dato: 10/3 2011 15:30

Jeg går pt på medieskole i Norge men kommer hjem til påske sammen med en veninde. Vi vil begge to rigtigt gerne hjælpe til :) Vi kan bage kage, vi kan måske låne en bil, vi kan dele flyers ud, vi kan lave et banner og siden der er en grafisk linie, kan jeg høre, om de vil lave noget hvis det er? :)

Da jeg er fotograf kan jeg også tage nogle billeder :)

I'm in! (det samme er min veninde)

Veganitarians
Forum-indlæg: 119
Dato: 10/3 2011 16:01

@JacobK

Så vidt jeg har læst, er der flere isbjørne end der længe har været :) Det er ikke rigtigt at de er ved at forsvinde ;) Min kilde er Lomborg, og jeg ved at I ikke bryder jer om ham eller synes ikke han er en pålidelig kilde, men hans forskning viser at isbjørne bliver øget i antal, ikke mindre :) Det står i hans bog "Verdens Sande Tilstand" fra 1998 og den engelske udgave fra 2001 :D

NB: Jeg kommer ikke. Jeg har lagt andre planer.
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1599
Dato: 10/3 2011 16:10

Jeg vil ikke spilde tid på at diskutere Lomborg, men blot indskyde at et værk fra 1998 vel efterhånden kun er interessant for historikere...

Virker som et fint initiativ, held og lykke med det.
?
Dato: 10/3 2011 16:15 | Indlæg redigeret den: 10/3 2011 16:16

Joeypigen: det lyder fantastisk! I har frie hænder. I laver alt det i kan overskue :)

Veganitarian: høhø, den undskyldning tror jeg ikke på. Du skal på date med vegandy, skal du :D;) Jeg har ikke lyst til at diskutere Bjørn Lomborg igen, desværre.

Kissthebaby: tak!

Til alle: det er ikke nødvendigt at skrive her i tråden, at man ikke vil bidrage. Skriv kun hvis du er sej og vil være med :D
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Dato: 10/3 2011 19:02

Godt initiativ - jeg har muligvis rejseplaner i påsken, men hvis ikke jeg har kommer jeg gerne og støtter op :)
Sider: 1 2 3 4 > >>