Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Aktivisme Kbh 23. April!

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
Veganitarians
Forum-indlæg: 119
Område: KBH
Dato: 10/3 2011 19:07

Vegandy er for ung til mig.......og så dater han ikke vegetarer, så vidt jeg så i en anden tråd.
lyra
Forum-indlæg: 1310
Dato: 10/3 2011 20:32 | Indlæg redigeret den: 10/3 2011 20:33

vegandy er min. vi har et secret handshake and all. så jeg har claimet ham, sorry..
Zan
Forum-indlæg: 387
Dato: 10/3 2011 21:43

Jeg synes at det er vigtigere at bremse klimaforandringen end om vi spiser kød eller ej! (heldigvis går det dog hånd i hånd.) Så jeg vil rigtig gerne være med. Desværre arbejder jeg for tiden om natten og sover om dagen så det er lidt svært at være der kl. 10 om morgenen. Skal se om jeg kan få det til at passe på en eller anden måde indtil d. 23 :)
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Område: Sjælland
Dato: 11/3 2011 08:14 | Indlæg redigeret den: 24/3 2011 18:26

Jeg vil ikke love at være med..
Men jeg synes det er rigtigt sejt initiativ!! Og måske joiner jeg jer, når vi kommer lidt tættere på, og jeg ved, at jeg kan.. Og kommer jeg, tager jeg selvfølgelig kage med! :D:D
Joeypigen
Forum-indlæg: 2
Dato: 11/3 2011 09:36

JacobK - det lyder rigtig godt :D så dukker vi op med noget :)
danda
Forum-indlæg: 113
Opskrifter: 3
Dato: 11/3 2011 10:07

Godt initiv! Hvad med at få nogle prøvenumre af Vegetaren og dele ud? Det er et flot blad, og de plejer at gå som varmt brød, når vi har dem med på messer (helsemesser og den slags).

Vegetarforeningen har også en folder om kød og klima og en om "hvorfor vegetar". Det ville da være nemt for jer i stedet for at skulle til at lave helt nyt materiale, og så får I dem sikkert gratis...:D

Hvilke slags film har du tænkt dig at vise?

Kigger måske forbi, hvis jeg får mulighed for det, ellers er jeg på gaden igen når Vegetarisk Lørdag starter op d. 30 april. :)
?
Forum-indlæg: 964
Dato: 12/3 2011 08:11 | Indlæg redigeret den: 12/3 2011 08:32

Zan> Fedt at du vil være med :)

Dandanti> Jeg har fået lovet en kasse klimabrochurer fra Vegetarforeningen. Jeg ved ikke helt med bladet "vegetaren", da temaet for happeningen & klima, så jeg synes ikke som udgangspunkt, at vi skal dele det ud. Dog er bestyrelsesmedlemmerne af DVF velkommen d. 23. og hvis de vil dele en kasse ud på dagen, så må de gerne det.

Dyrenes Alliance vil også give os noget materiale. Jeg håber dog, at vi kan få skabt så meget momentum her på Vegkon, at det her event kan gentages en gang om måneden. Hvis det bare kunne lykkes at få 5% af Vegkons medlemmer med, så ville der være 100 aktivister. Så, jeg tror, vi får brug for en masse materiale (jeg er jo optimist ;)). Den flyver, som jeg havde tænkt, at vi skulle lave, skal være sådan en halv til hel sides ting, hvor der er en opskrift på. Det er fordi, at jeg tænker at folk ofte er helt clueless, når de skal lave vegetarisk mad og tror, at det eneste vi spiser er salat eller tilbehør.

Mht film, så kan vi ikke vise noget den dag alligevel, da det skal være mørkt, før vi kan gøre det. Men måske kan det blive aktuelt til næste event.

Det var en længere smøre. Jeg håber vi ses d. 23. Dadanti :)
JensD
Forum-indlæg: 2350
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 12/3 2011 10:21

Jeg har jo et lidt kompliceret forhold til det her klima-halløj - derfor skyldes min interesse primært det vegetariske aspekt og jeg vil da rigtig gerne dele "Vegetaren" ud. Der er jo også mange som mener, at der er en klar sammenhæng mellem de to ting, så derfor synes jeg det er en god ide. :D

Jeg forestiller mig også, at DVF har kassevis af gamle blade. Dem kan vi da også bruge...... :D
?
Forum-indlæg: 964
Dato: 12/3 2011 10:49 | Indlæg redigeret den: 12/3 2011 11:01

Du deler alle de udgaver af "vegetaren" ud som du kan Jens! Jeg skrev som bekendt min "livshistorie" i efterårsudgaven. Så, du kan jo lige skrive mit telefonnummer på artiklen, så kan jeg også få nogle dates ud af det - så gør du både noget godt for mig og dyrene! :D <3 <3 <3

Spøg til side. Min vision for det her er, at alle bidrager og at tingene udvikler sig. Vi er så få vegetarer i Danmark og noget af ansvaret påhviler os selv. Det er så let at beklage sig over, at man bliver marginaliseret og ikke kan få vegetarmad på restauranter etc. Men hvorfor er der så få vegetar i DK i forhold til vores nabolande Svergie og Tyskland? En af grundende er, som jeg ser det, at vi har været aaaalt for passive.

Denne gang tager vi kød & klima. Næste gang, kan det blive en anden indgangsvinkel. Det vigtigste er dog, at vi holder op med at være passive og i stedet for begynder at gøre verden til et bedre sted for alle væsner!

- Det var så dagens peptalk :)
Veganitarians
Forum-indlæg: 119
Dato: 12/3 2011 11:55

@Lyra
@Vegandy

Jamen, så er det afklaret. I må hygge jer :D
JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 12/3 2011 14:43

Vi er så få vegetarer i Danmark og noget af ansvaret påhviler os selv. Det er så let at beklage sig over, at man bliver marginaliseret og ikke kan få vegetarmad på restauranter etc. Men hvorfor er der så få vegetar i DK i forhold til vores nabolande Svergie og Tyskland? En af grundende er, som jeg ser det, at vi har været aaaalt for passive.

Yes - jeg tror du har fuldstændig ret. Men jeg tror vi er ved at ændre det nu, både ved hjælp af Benjamins forum på Vegetarkontakt og alle de sociale arrangementer. Og hvis vi så også kan få gang i noget aktivisme, så tror jeg virkelig at vi kan gøre en forskel...... og samtidig er jeg sikker på, at det bliver en rigtig god og hyggelig dag.

Jeg glæder mig i hvert fald til at være med! :D
tifhest
Forum-indlæg: 183
Dato: 16/3 2011 22:56 | Indlæg redigeret den: 16/3 2011 23:00

Hey,jeg vil da gerne hjælpe med noget,har bil st.car:-)så der kan være en del stuff i.
Minus er at jeg skal på job kl 15,så må smutte kl 14,og det med at bage kage har jeg aldrig været god til,men smager dem gerne til;-)
Så sig til hvis jeg skal lege taxi eller give en hånd med pindemadder,hvad som helst...
tuni
Forum-indlæg: 152
Dato: 17/3 2011 13:51

Super god ide Jakob, jeg ville rigtig gerne være med, men er "desværre" ude at rejse der. Men jeg vil rigtig gerne når jeg kommer hjem igen. El hvis vi kan nå at lave noget i næste uge er jeg frisk :)
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Dato: 17/3 2011 20:56

Stjernestøv..... Du kan jo evt bestille brochuren "Kød og Klima" fra Dansk Vegetarforening for at vise den til dine forældre.
Og så sige at det eneste der sker er at vi uddeler kage og pindemadder, samt at vi naturligvis søger og får tilladelse til at være der. Dine forældre skal også være meget velkomne til at ringe til mig for at høre om arrangementet (eller måske til Jacob som jo er headmaster)
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 18/3 2011 01:32

OT, undskyld:
lyra: vegandy er min.
Din ligefrem? Sharing is caring! ;)
Lindiana
Forum-indlæg: 82
Dato: 23/3 2011 09:40

Vi har også kostumer I må låne :D

lyra
Forum-indlæg: 1310
Dato: 23/3 2011 10:16

marcus, jeg deler ikke vegandys legendariske hattesamling med NOGEN!
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Dato: 23/3 2011 10:53

Polly, det tror jeg at jeg prøver (:
"Kage + pindemader" lyder ikke så 'farligt' som "aktivisme" :D

*På vej ned for at tjekke jeg ikke er inviteret til fødselsdag den dag*
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Dato: 23/3 2011 13:56

@Linda
sikke nogle søde kostumer.. det kan da kun trække positiv opmærksomhed:)
Oy <3
Forum-indlæg: 213
Opskrifter: 4
Dato: 23/3 2011 14:11

Jeg har skrevet det i kalenderen. Bager noget kage og tager med =)
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>