Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

København: International Vegetardag 1. oktober

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/8 2011 18:25

minna jeg tro du kigger i september måned , 1 oktober er lørdag.
vh lu
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 23/8 2011 09:05

Minna - sidste år var vi en del som kom mad som blev delt ud. Så gik det meste af dagen med at dele mad og foldere ud til folk som kom forbi..... og snakke med hinanden. Den sidste del skal vi ikke glemme.... det var nemlig rigtig hyggeligt. :D
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Dato: 29/8 2011 19:02

Så fik vi i DVF overstået en fantastisk dejlig weekend i MAD Foodcamp ude på Refshaleøen.
Hvor blev I af?
På trods af mudder til langt op af lårene, var der rigtig mange mennesker der kom og ville smage vores lækre, grønne mad.
( Kirsten Skaarup, Leanne, Lone, Lis og mig) Og opleve alle de andre superkokke, grønt-avler-nørder, Bonderøven, Meyer, med flere.. Kors hvor blev man mæt på den fede måde. ;)

Nå, men nu skal vi i gang med 1. oktober venner..
Læs lige hvor langt vi er kommet øverst oppe. :)
Stuppe
Forum-indlæg: 2
Dato: 2/9 2011 11:48

Hej I kan bare smide mig med på et af holdene! Jeg er frisk på hvad som helst (næsten)! Så står jeg gerne klar til at hjælpe :)
Uanset hvad så får jeg i hvert fald lavet noget mad jeg tager med sammen med Kira!
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 4/9 2011 16:46

Hej igen, jeg skrev en masse forslag længere oppe, er de blevet overvejet? Som jeg allerede har skrevet skal jeg nok tage et eller andet spiseligt med og tage nogle billeder...

Har i kontaktet urtekram? De har jo både pålæg og "færdigretter" (falafel, bøffer, pesto osv.) det kunne da være en god idé for dem også at leverer nogle prøver....

Vi ses Kh Anja
Punkus
Forum-indlæg: 7
Dato: 5/9 2011 12:16

Jeg er også frisk med en hjælpende hånd! :D Noget udklædning skulle jeg nok kunne klare? :D
Baklanova
Forum-indlæg: 21
Dato: 5/9 2011 14:52

Er der stadig plads på Flashmob (hold 6) og Flyers (3)? - Jeg vil super gerne være med! :D
?
Forum-indlæg: 964
Dato: 5/9 2011 15:30

Jeg er også med på flashmob.

Flashmob virker bedst, hvis der er mange med ;)
Asta
Dato: 5/9 2011 16:11

Mrs. Darling - Vi har skam inviteret rigtig mange, men kun hørt fra ganske få....desværre.
Jeg havde håbet på en større interesse og tilmelding, når vi nu har været så tidligt ude. (Starten af Juli måned.)

Men vi kan jo heldigvis godt lave en fest selv, så det gør vi.
Og der kan selvfølgelig stadig nå at komme nogle flere med.

Jer på Foto/Film, Udklædning og Flash Mob må nu sætte Jer sammen og finde ud af hvad der videre skal ske.
Os frivillige i foreningen har ikke tid og overskud til at sætte Jer i gang.

Jeg går ud fra at Flash Mob holdet informerer os andre om tidspunkt og stilart.
Bliver det en Freeze Mob? Og skal vi allesammen hale en gulerod op af lommen og stikke den i vejret, mens vi står stille i 10 min?
Eller hvad? ;)

Udklædning?
Har I grise og kyllinger på programmet? Og hvor får I kostumerne fra?

Nu gælder det altså om at komme lidt op på dupperne og sørge for at formidle budskabet om denne dag ud til folket!!
Så sig det til din nabo, faster, studiekammerater, ned i Brugsen, med flere.. :) :) :)

Og vi skal lave RIGTIG MEGET MAD !!! ;)
Asta
Dato: 6/9 2011 19:28

Jer der gerne vil være med i festen og ikke er skrevet på noget hold, kan melde sig under fanerne nu.. :)
Christinamichelle
Forum-indlæg: 255
Opskrifter: 4
Dato: 7/9 2011 12:27

Jeg kunne også godt tænke mig at hjælpe med noget:)
Måske flash mob, hvis det er? :) eller bage veganske cupcakes?
Asta
Dato: 7/9 2011 16:01

ChristinaMichelle - du er nu skrevet på mad og Flash Mob. :)

Men vi skal ha' flere på madholdet!
For det er jo det det handler om: LÆKKER VEGE-MAD !!

Så find din yndlingsopskrift frem (den der kan serveres på en serviet) og meld dig på barrikaderne! :)
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 8/9 2011 12:47

Min veninde og jeg kommer med hjemmelavede veganske hundegodbidder som vi uddeler smagsprøver af og opskrift på og sælger små poser af, hvor pengene går til gadehundene =)
Samt jeg prøver at få lavet nogle små mini-brochure om det at have veggiehunde.

Vi hjælper også gerne hvor der ellers er brug for det! Flyers, freze mob osv.
Asta
Dato: 8/9 2011 20:46

Det lyder godt, Laika. Så længe du er bekendt med, at det du sælger på gaden bliver solgt på lovlig vis.. :)

Tjuhej...
Vi nærmer os hastigt den 1. oktober.
Jeg håber min datter venter med at nedkomme, så jeg kan være på hele vejen igennem..
Ellers må der være nogle der kan ta' over her??
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 8/9 2011 21:05

Ja selvf. heldigvis er krævene til dyremadssalg ikke så skrappe =)
danda
Forum-indlæg: 113
Opskrifter: 3
Dato: 9/9 2011 13:55 | Indlæg redigeret den: 9/9 2011 13:56

Bliver der lavet invitationer i form af løbesedler + plakater om arrangementet til at dele ud FØR selve dagen - og sætte op i Brugsen, give til venner og bekendte etc?? Jeg kender et par stykker, der måske vil hjælpe med at sætte plakater op (butikker, biblioteker, kollegier...).
Dharmafreak
Forum-indlæg: 187
Dato: 9/9 2011 18:19

Jeg regner stærkt med at være med på dagen! :D Som minimum dukker jeg op med en omgang mini-deller, men ellers kan jeg holde banner, dele mad og foldere ud, snakke med folk, være med i flash mob og evt. tage billeder.

Som dandalion tænker jeg også: promovering! Herunder et facebook-event, som allerhelst når at række ud til rigtig mange mennesker inden selve dagen :) Jeg påtager mig hermed at oprette et sådant event på fjæsen inden for.... nogle dage! :D Hvis altså ingen har modsigelser?

Var det ellers en idé at holde en lille FRIVILLIG-GET-TOGEHTER en af dagene for at slå skallerne sammen, planlægge et superhyggeligt veg-event og dyrke lidt teamspirit, som Asta også foreslår? Det KUNNE jo evt. gøres over en fællesfråder :P
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Område: Sydjylland
Dato: 9/9 2011 19:04

Jeg er på Team Århus. Men held i sejlende derover i hovedstaden!
Trine T
Forum-indlæg: 368
Dato: 9/9 2011 19:29

Lige over, Månedreng - ha' en fantastisk dag i det jyske :)

?
Forum-indlæg: 964
Dato: 10/9 2011 08:28 | Indlæg redigeret den: 10/9 2011 08:30

Ohøj.

Jeg vil gerne stå for freezemob/flashmob. Der er dog forskel på de to ting. Her er en flashmob:

Mens her en freeze mob:

Men udgangspunktet er det samme, mens nogle flasher eller freezer så folk stopper op, så er der andre der deler brochurer ud. Jeg synes, vi skal starte inde i centrum og så lave freeze evt. flash mob hele vejen ud til nørrebronx. Jeg sørger for brochurer m.m.

Vi har dog brug for lidt flere frivillige! :):):). Vi kan alligevel ikke stå 30 i Blågårdsgade og dele flyers ud, så vi må sprede os lidt.

I øvrigt så er der fællesspisning på Firefly og efterfølgende Almodóvarfilm
http://vegetarkontakt.dk/?-vegkon-tager-i-biografen-kbh-1-okt=90379
Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>