Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Planlægning af International Vegetardag Århus 2011

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>
Karat
Forum-indlæg: 671
Opskrifter: 9
Område: Sydjylland
Dato: 5/8 2011 05:15

Hun bor i Odense :( Men hvis vi er heldige og det er sådan 12-17 agtigt, så kan vi jo nå at være med de første par timer, og så tage toget hjem til Odense :D Så får vi da bare Sveske (kæresten) til at hente os på banegården og køre os til restauranten :D
PlanteædendePlante
Forum-indlæg: 1188
Område: Århus
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 5/8 2011 14:53

Jeg er på! :)
blomsterbarn
Forum-indlæg: 172
Opskrifter: 1
Dato: 7/8 2011 08:16

Jeg vil også godt lege med- så må vi om jeg i år kan være mere struktureret, og rent faktisk være med på dagen, og ikke smutte på højskole eller andet mærkeligt:p
Ved dog ikke hvor meget energi jeg kan lægge i det endnu, men vil gerne hjælpe med lidt små opgaver, og hvad jeg ellers har energi til.
Om jeg kommer på søndag er også tvivlsomt, da det er min fødselsdag, og tror måske de gamle håber på mit besøg om eftermiddagen, hvor længe tror i cirka mødet tager? For så kunne det jo være begge ting kunne presses ind i min kalender:)
MM1991
Forum-indlæg: 13
Område: Nordjylland
Dato: 9/8 2011 09:50

Det lyder meget interessant må jeg sige!
Kommer selv fra Skagen så der er jo ikke særlig langt til Århus.
Jeg har også selv et skilt hvor der står:

Vælg medfølelse - Stop mishandling

Så jeg skulle meget gerne være med på ideén hvis det er :)

Mvh
Jakob
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/8 2011 02:07 | Indlæg redigeret den: 11/8 2011 02:11

Plante: Dejligt! :)

Blomsterbarn: Det er på lørdag ikke søndag vi holder det første møde, så jeg håber du har tid. :)

MM1991: Fedt hvis du kommer helt fra Skagen d. 1. oktober! Som skiltebærer eller hvad du/vi nu end finder på. Kan vi mon få dit skilt til at sige: "Vælg medfølelse - spis vegetarisk"? Det ville bare sætte prikken over i'et på International Vegetardag. :D

Jeg vil i øvrigt vente med at skrive et blogindlæg/lave facebook frivillig side til efter det første møde, hvor vi er kommet nærmere i forhold til hvad vi har brug for. Jeg tror også det er en god idé hvis vi ikke er for mange til at træffe beslutninger her i starten - til møderne. Her på siden tager vi meget gerne imod gode forslag! :)

Jeg glæder mig SÅ meget til at komme i gang med at planlægge arrangementet!

HenrietteV
Forum-indlæg: 201
Opskrifter: 16
Dato: 11/8 2011 07:24

Jeg glemte at skrive, at jeg ikke kan komme med til mødet nu på lørdag - men jeg vil meget gerne med næste gang, hvis det passer bedre.
leneEH
Forum-indlæg: 37
Dato: 11/8 2011 08:49

en ide kom pludselig til mig i går...ved ikke om i allerede er kommet på den ide.
men hvad med at lave en vegansk kagebod, med fine kager på, som man så kan købe med en kop kaffe/te til for et symbolsk beløb, måske 10 - 15 kr. pengene kunne så gå til en organisation der støtter dyr på den ene eller anden måde. sådan opnår man både at åbne folks horisont om at vegansk mad er kedeligt og vise dem at man altså også godt kan spise kage selvom man er veganer, det er nyt og spændende, det vil forhåbentligt tiltrække en masse folk. og samtidig støtter vi så et godt formål.

og hvem elsker ikke konceptet kaffe/te kage:$
F:C:A:RMOR
Forum-indlæg: 153
Område: KBH
Dato: 11/8 2011 09:39 | Indlæg redigeret den: 11/8 2011 09:47

LeneEH: Meningen er jo en reklame for vegetarisme, derfor er det ikke en god idé at tage penge for kagerne og maden. :)
edit: Men i skal jo gøre som i lyster i Aarhus, imo er det dog ikke særlig smart at kræve penge for sine reklamer.

Jeg håber i får en super dag. Jeg kan desværre ikke være med i år, da jeg er flyttet fra Aarhus. Men jeg er sikker på at den bliver endnu mere kick-ass end sidste år. :D
Luna_Månebarn
Dato: 11/8 2011 10:48

Det er bare i orden Rispigen! Vi giver besked angående hvornår næste møde er. Vil du sende din mailadresse i en privatbesked? ...og alle andre som ikke kan komme nu på lørdag? Vil I gøre det samme? Så får I nemlig et referat tilsendt.

God idé med kageboden Lene. Men jeg er enig med FARMOR i at arrangementet skal være gratis. Vi skal i gang med at kontakte nogle som vil donere nogle basisvarer til os, resten er op til os frivillige. Vi får ingen løn for det vi gør, og måske skal vi bruge en lille slat penge på nogle småting, men det er det hele værd, og mere til! :)

Mama Sus
Forum-indlæg: 337
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 11/8 2011 10:55

Jeg vil også gerne være med, kommer dog ikke den 13, men hjælper gerne med at dele smagsprøver og lign. Har en bil, gider dog ikke ligge og rakke rundt i den hele dagen, men kan stille den til rådighed hvis der skal hentes et eller andet.
Skriv mig gerne på mailingslisten :-)
HenrietteV
Forum-indlæg: 201
Opskrifter: 16
Dato: 11/8 2011 10:57

Hermed PB sendt til dig, Luna.
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Område: KBH
Dato: 11/8 2011 11:47

Øv det kan jeg ikke.. :(
Luna_Månebarn
Dato: 11/8 2011 13:13

Mama Sus: Fedt du er med igen i år. :D

Ærgerligt du ikke kan Tamsen... :(

MM1991
Forum-indlæg: 13
Dato: 11/8 2011 14:01

Jeg har et flot banner jeg modtog fra Anima

(Kig profil billede)

Er det noget jeg skal tage med til vegetar dagen?

Mvh
Jakob
leneEH
Forum-indlæg: 37
Dato: 11/8 2011 15:43

åh sorry:$ jeg vidste ikke det skulle være gratis. men princippet i en vegansk kage buffet, synes jeg stadig er en god ide:)
Luna_Månebarn
Dato: 11/8 2011 19:20 | Indlæg redigeret den: 11/8 2011 19:21

Lene: Helt i orden. Det er en rigtig god idé, som jeg synes vi skal bringe op til mødet på lørdag.

Jakob: Vegetardagen skal være en festlig begivenhed, med masser af mad, musik, liv og glæde. Banneret med den døde gris vil falde helt uden for dette. I stedet kunne vi fx lave vores egne bannere, med forskellige iøjnefaldende tekster/billeder osv? Dvs. ingen "meat is murder", men masser af kærlige budskaber - hvis du forstår?

blomsterbarn
Forum-indlæg: 172
Dato: 12/8 2011 20:12

Jeg må vist erkende at jeg ikke kan presse det møde ind i morgen, desværre....
jeg glæder mig en dag fuld af glæde og kærlig oplysning til det danske folk om grøn mad:)

ps hvis vi kan skaffe et dyre kostume vil jeg gerne iklædes et sådant, i hvertfald en del af dagen...
Luna_Månebarn
Dato: 12/8 2011 20:48 | Indlæg redigeret den: 12/8 2011 20:48

Bare i orden. Der vil komme flere møder. ...og kom endelig med tilføjelser/input når du har fået referatet Blomsterbarn. :)

Min veninde Line (som jeg arbejder med på Café Gaya) spiller balkanmusik sammen med to andre og vil muligvis gerne komme og spille! :)

titussen
Forum-indlæg: 8
Dato: 13/8 2011 04:49

Jeg er forøvrigt også ledig til at deltage i planlægningsmødet senere i dag, hvis der er mulighed for at byde plads til endnu en balle (eller to, som jeg vist nok lå inde med sidst jeg forulejligede mig med at se efter).
-Amalie
Forum-indlæg: 152
Område: Odense
Dato: 13/8 2011 10:29

Jeg kommer også gerne til mødet i eftermiddag :D
Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>