Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Flashmob i Århus

Aktivisme, Happenings & Organisationer

Klidmonsteret
Forum-indlæg: 1150
Opskrifter: 11
Område: Århus
Dato: 2/10 2011 20:16

Er der nogen der vil hjælpe med at lave en flashmob i Århus lignende denne?

Vi skal være mange, og der kan eksempelvis stå Vegetarene vil gerne give dig en high five!.
Det kan eksempelvis finde sted på strøget.

Alle aldersgrupper, hudfarve og politiske holdninger er velkommen! Det vil skabe glæde og god energi og ikke mindst masser af opmærksomhed. Der kan eventuelt deles flyers ud i mens.
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 3/10 2011 15:09

Fedeste flashmob Jakob! :D

Jeg vil gerne være med!
Klidmonsteret
Dato: 3/10 2011 15:27

Sejt!
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Dato: 3/10 2011 16:31

Jeg er også med på en flashmob eller anden event, men synes stadig det er en lidt tam idé.

Hvis jeg skal byde ind med noget, jeg synes, kunne være sejere:
- Vi kunne klæde os ud som grøntsagsfulgeskræmsler med kål/græskar-hoveder og broccoli/fenikel/minigulerodsfingre mm. og gå ned gennem strøget. (Kunne evt. kombineres med, at det snart er Halloween..)
- Vi kunne få nogle af vores vegetarmusikere til at skrive en sang, som vi kunne opføre i grøntsagsafdelingen i et større supermarked. ImprovEverywhere har lavet sådan en, hvor de begyndte at synge en af gangen og til sidst stod i samlet flok og sang højlydt.

Begge idéer kræver selvfølgelig en del forberedelse, så jeg kan godt se, at high-five-idéen er mere overskuelig, og jeg er helt klart med på den. Jeg vil bare også gerne mere! :D
AnneEg
Forum-indlæg: 45
Opskrifter: 1
Dato: 4/10 2011 20:13

Jeg vil også gerne være med.
Det er en super god idé til at sprede lidt munter stemning på et ellers lidt trist og travlt sted.
-Amalie
Forum-indlæg: 152
Område: Odense
Dato: 4/10 2011 20:40

Kunne være sjovt :D
-
Forum-indlæg: 58
Område: Andet
Dato: 5/10 2011 22:07 | Indlæg redigeret den: 28/6 2014 16:12

elve
Forum-indlæg: 53
Område: Midtjylland
Dato: 6/10 2011 06:26

vi vi l også gerne være med (1 voksen to børn).. -ü!
Bare Tæer På Åben Gade
Forum-indlæg: 2
Dato: 16/2 2012 00:31

Hvis I ikke har gjort det endnu, vil jeg også rigtig gerne med!! Jeg går på efterskole og kan sikkert også få en masse derfra med :D
Klidmonsteret
Dato: 16/2 2012 07:17

Du er sej, Bare Tæer...

Vi har ikke gjort noget endnu, fordi initiativtageren er sløv... Men jeg tænkte faktisk på det så sent som i morges...

Jeg er i hvert fald stadig frisk og skal nok tage initiativ til et flashmob/kagemøde inden længe (med mindre end anden kommer før mig!)...
Mei
Forum-indlæg: 1
Dato: 16/2 2012 19:50

Jeg er også på hvis det er!
Og så kunne jeg sikkert hive andre med på ideen :)
Klidmonsteret
Dato: 16/2 2012 20:10

Du er også sej, Mei :D
PlanteædendePlante
Forum-indlæg: 1188
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/2 2012 11:07 | Indlæg redigeret den: 17/2 2012 11:08

Håber det er ok jeg lige låner din tråd Klidkok :) Nu er der jo en del som udtrykt en form for interesse her.

I morgen lørdag kl 13.00 holder Dyrenes Alliance noget lignende. https://www.facebook.com/events/146998455417607/

Meningen er at det skal ligne det i denne video: http://vimeo.com/23789718

Vi er allerede 19 tilmeldte men jo flere des bedre så kom og hjælp med at "tale" pelsdyrenes sag!

Kopieret fra fb-eventen:

"AARHUS: Freeze imod pels

Dyrenes Alliance Aarhus gentager successen!

Kom og vær med til vores FREEZE MOB IMOD PELS!

Lørdag d. 18. februar kl. 13.00 mødes en masse dyrevenner foran banegården i Aarhus for at sætte fokus på pelsindustrien.

Med en Freeze Mob skaber vi opmærksomhed omkring vores sag og vi har mulighed for at nå ud til endnu flere mennesker.

Alle kan være med og jo flere vi er jo bedre, så smid alt hvad du har i hænderne og kom med ud og hjælp os! :) Og tag meget gerne en ven eller 5 med!

[og en kort forklaring på hvad der skal ske:]

På et aftalt ord vil vi alle "fryse", dvs. stå helt stille med samme folder i hånden. Det er bedst hvis folk fryser midt i en handling, så det er virkelig bemærkelsesværdigt.

Det var en succes sidst, hvor folk bl.a. krammede, "stjal" taske, bandt sko og meget mere.

Imens vil der være nogle, der deler foldere ud, så folk kan se hvad vi har gang i :) "
Medi
Forum-indlæg: 1
Område: Sjælland
Dato: 17/2 2012 11:45

Klart den bedste måde at sprede sygdomme på.