Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Modsætning søges til debatindlæg

 

Dansk Vegetarisk Forening (DVF)

Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Område: KBH
Dato: 24/4 2016 17:06

Hej derude

Jeg har skrevet et debatindlæg til Vegetaren under overskriften "Vegetarismen skal være et fælles projekt". Redaktionen har godkendt oplæget, men vil gerne have det som en "duel" mellem to holdninger, for at bringe det, efter dette koncept:
http://vegetarforening.dk/sites/default/files/bladet/Vegetaren_2014_1.pdf (PDF-side 9)

Jeg har lavet debatindlægget i to del-overskrifter:
- Individet og fællesskabet
- Samfundet

I " Individet og fællesskabet" delen argumenterer jeg imod "den hellige veganer". Tanken er, at vi skal være positive, imødekommende, og inspirere andre til vegetarisme, frem for at fortælle, at de ikke er "gode nok".

I "Samfundet" delen argumenterer jeg imod "den politiske forbruger", og ligger i forlængelse af første del. Jeg argumenterer ydermere imod at vi kan fremme vegetarismen på kapitalismens præmisser, men at det fordrer et paradigmeskifte i samfundet.

Er du interesseret, så send mig en PB. Så sender jeg hele mit indlæg, du kan forholde dig til, og give nogen modsvar til.

Jeg tror det bliver svært at finde en diamentral modsætning her. Men om ikke andet, kan du måske "simulere" en modsat holdning, og sætte dig i "den hellige, individorienterede veganers" sted? :)