Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Fællesspisning på RizRaz (DVF) d. 3. august

 

Dansk Vegetarisk Forening (DVF)

Sider: << < 1 2
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 1/8 2011 22:21

Ja, det er godt, Karolejne - nogen gange har jeg det indtryk, at jeg er den eneste som ikke gider at spise på RizRaz. Jeg er glad for, at du har det på samme måde. :D
?
Forum-indlæg: 964
Område: KBH
Dato: 1/8 2011 22:28

JensD: det var sådan set Carstens forslag.. Jeg må dog også indrømme, at jeg ikke bliver mæt af deres veganer menu til 109... Jeg må gå lidt i tænkeboksen, tror jeg...
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 1/8 2011 22:51

Carsten er en klog mand! :D

Jeg synes altså det er en supergod ide, som også er meget nem at håndtere for alle parter. Så kan man jo bare bestille noget mere ved siden af... det vil jeg da også selv gøre. Jeg elsker deres nigiri og dem skal jeg i hvert fald have et par stykker af! :D
?
Forum-indlæg: 964
Område: KBH
Dato: 1/8 2011 23:04

Nu er der længe til oktober, sådan da. Jeg drøfter det med Asta Pernille, hvorefter vi tager en diktatorisk beslutning.
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Område: KBH
Dato: 1/8 2011 23:48

Jeg kan ikke melde mig til noget i øjeblikket fordi jeg hele tiden får det dårligt :(
Mother Mercury
Forum-indlæg: 138
Område: KBH
Dato: 1/8 2011 23:51

Jeg kan godt li JensD's forslag.

Nu spiser jeg normalt ikke fisk, men den fisk de sælger lader til at være fra bæredygtig fangst. Har lige studeret det nærmere, nogen der ved mere om det?

http://www.scottishseafarms.com/en/our-scottish-salmon/sustainability.html

Så faldt jeg også lige over denne side, det lyder altsammen ret godt, men erfaringen siger man ikke skal tro på alt og at der er altid er en bagside af medaljen.... har slået Danmark op på siden og det lader ikke til at vi overhovedet fisker så bæredygtigt at vi kan få et certificat - kan det virkelig være sandt? Det nærmeste er Norge!!!! Har vi kun mastodont skibe der ødelægger alt omkring sig?

http://www.friendofthesea.org/about-us.asp

JakobK, en rig elsker lyder meget godt - men er ikke helt så glad for kødmarkeder.....
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/8 2011 08:02

Hehe, Darling! Men det bliver snart bedre...... ;)

Mother Mercury - nej, jeg ved egentlig ikke så meget om det. Men jeg ved, at Carsten(som ejer Green Sushi) har et klart mål om at være bæredygtig, miljøvenlig, mv. Som du selv skriver, så er det nok ikke helt så nemt som det lyder. Der er så mange faktorer der spiller ind, at det kan være lidt svært af afgøre hvad der er det bedste valg.

Men jeg tror på, at Green Sushi virkelig prøver. Det er mere end smarte ord og moderne markedsføring. Det viser de også ved, at der er en hel del veganske muligheder på menukortet. Og det er virkelig lækkert..... :D
Klejne
Forum-indlæg: 384
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 2/8 2011 10:11

Selvom fisken er bæredygtigt fanget, behøver man jo ikke at spise den.
Det er stadig andre væsner som skal slås ihjel for dine smagsløg.

Der er masser af vegansk sushi helt uden døde dyr i.
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/8 2011 10:27

Karolejne - jeg tror kun at Mother Mercury spurgte af nysgerrighed. Der er jo flere virksomheder/restauranter som reklameer med bæredygtig fisk. Men er det overhovedet en betegnelse som giver mening? Jeg synes egentlig det er et meget interessant spørgsmål, selv om jeg bestemt IKKE spiser fisk. ;)

Sider: << < 1 2