Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Eqology

Diverse

Sider: 1 2 > >>
Anis
Forum-indlæg: 255
Opskrifter: 1
Område: Sjælland
Dato: 3/9 2012 20:50 | Indlæg redigeret den: 3/9 2012 20:51

Håber, at der igen er hjælp at hente blandt alle I hjælpsomme veg-konner.

Min datter på 22 ringede i dag og fortalte, at hun var kommet med i et norsk firma, Eqology, der sælger økologiske kosttilskud m.m. Hun var ikke særligt fokuseret på produkterne, men mere på, hvad hun kunne tjene. Hun fortalte, at man kunne tjene ml 50.000 og 100.000 kr pr måned... Og næsten intet lave... Det er åbenbart en form for pyramidespil.

Nu har hun jo en gammel og realistisk mor, som ved, at træerne ikke vokser ind i himmelen, og at vi alle går og drømmer om at lave mindst muligt og få mest muligt for det....

Har været på google og søge på "Eqology" samt "kritik", men der dukker ikke rigtig noget op.

Nogen af jer, som har erfaringer eller ved mere om firmaet?
Ortega
Forum-indlæg: 216
Område: KBH
Dato: 3/9 2012 23:11

Ud fra din beskrivelse lyder det som et såkaldt multi level marketing firma hvor man kan tjene penge på at få folk til at købe deres produkter. Fortæl hende at deres produkter er alt for dyre på grund af de mange lag i pyramiden der skal have en del af salgsprisen og at det derfor er svært at skaffe kunder da man kan købe lignende produkter meget billigere andre steder.
dabp
Forum-indlæg: 31
Dato: 4/9 2012 08:13

Og når firmaet crasher - for det vil det gøre hvis det hænger sådan sammen som du siger, så står hun lige pludselig uden job og med løn til gode...
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 4/9 2012 09:15 | Indlæg redigeret den: 4/9 2012 09:16

Jeg vil generelt fraråde et engagement i MLM-firmaer. Hvis noget lyder, som om det er for godt til at være sandt, så er det fordi det er for godt til at være sandt.

Bed i det mindste din datter om at læse det, en fyr ved navn Kristian Olsen skriver 24.01.2012 på dette forum (et godt stykke nede):

http://www.amino.dk/forums/t/150090.aspx?PageIndex=4

Det lyder som en fornuftig afvejning, men om det er sandt, ved jeg ikke...
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/11 2012 12:52

Kosttilskud er i bedste fald overflødige og i værste fald sundhedsskadelige:

http://www.plantemad.dk/vitaminpiller.html

Det samme kan i en vis forstand også siges om Carsten Vagn-Hansen..:D
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 9/11 2012 13:45

Jeg bliver altså lidt mistænksom, når en bruger UDEN nogen form for data skriver en utrolig masse godt om Equology som første indlæg.
Det lyder som en salgstale...
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 9/11 2012 13:55 | Indlæg redigeret den: 9/11 2012 13:56

Ja, det burde egentlig tilføjes til retningslinierne, at man ikke må reklamere for sine egne produkter, eller lign. Måske det dog skal være okay, så længe man er en af de faste brugere, og det er meget oplagt i situationen (ikke eks. at oprette en tråd om det).
Easy/IAS
Forum-indlæg: 436
Dato: 11/11 2012 14:55 | Indlæg redigeret den: 11/11 2012 15:18

Marcus: Jeg er enig med dig og den her er også slem

http://vegetarkontakt.dk/?-godt-nyt-om-botox=128899
vega
Forum-indlæg: 95
Dato: 22/11 2012 15:19

Min far er også kommet ind i Eqology. Jeg synes at det var naivt af ham at tro at han kunne tjene penge på det. Det fungerer ligesom tupperware, hvor man sælger det hjemme hos folk til så kaldte "parties". Jeg tror kun han har solgt noget til os i den nærmeste familie fordi man skal skaffe 5 kunder for at få sit depositum eller hvad det nu er tilbage. Jeg tror ikke at han er forpligtet til at sælge noget, men så tjener han jo heller ingen penge.

Jeg lagde specielt mærke til et af deres vare der hedder "joint relief" som indeholder haj brusk. Hvilket jeg synes er helt absurd. Jeg har ikke prøvet nogle af produkterne endnu, så jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten.

Jeg ville uden tvivl også holde mig væk. Jeg tror også at det kræver mere arbejde end man tror at sælge nok til at tjene ordentlige penge på det.
niels13
Forum-indlæg: 1
Område: Fyn
Dato: 3/1 2013 13:44

Min oplevelse med eqology.com
Jeg blev anbefalet deres produkt MULTICHI ENERGY drik. Jeg køber det igennem en ven der er sælger. Bliver oprettet på hjemmesiden med kreditkortoplysninger.
Jeg får sendt 2 der er til 2 mdr. forbrug. Allerede efter 1 måned sender de mig 2 flasker mere. Prisen er 600,- ikke noget ublu men alligevel også penge.
Jeg har nu brugt det i knap 2 mdr og mærker ikke nogen forskel i mit energiniveau. Om det har nogen af de andre virkninger har jeg ikke nogen mulighed for kontrollere.
Da jeg går ind på hjemmesiden, på min profil ser jeg at den næste pakke til 2 mdr forbrug bliver sendt inden jeg er færdig med den første pakke.
jeg kan ikke ændre det, jeg kan bede om at de sender det sidst i januar måned. Men jeg har allerede nok til midt i marts.
Jeg prøver nu at slette mine kortoplysninger. Det kan jeg ikke.
Det får nogle røde lamper til at lyse hos mig. Jeg skal ikke gå ind i nogen diskussion om produkterne. Men hvis de er så fremragende hvorfor bliver de så ikke solgt i butikker som alle andre produkter?
Hvorfor kan man ikke selv styre sine kreditkortoplysninger?
Børsnoteret, er ikke noget parameter for seriøsitet. Det koster kun ca 100.000 at oprette et A/S det behøver ikke at borge for seriøsitet.
Det skal til deres forsvar siges at da jeg ringede ikke var noget problem at få slettet kreditkort oplysninger og også i orden at returnere varen. Nu venter jeg bare at få mine penge sat ind på kontoen. Jeg skal gerne fortælle her om de kommer eller ej.
Mvh Niels
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 8/3 2013 23:12 | Indlæg redigeret den: 9/3 2013 00:13

Jeg ved ikke om man skal slette tråden?
Nu har endnu en ny tilfældig person oprettet sig tilsyneladende udelukkende for at lokke folk ind i Eqology, som slet ikke er biased reklame, nej...
LoneTJ
Dato: 12/4 2013 15:09 | Indlæg redigeret den: 13/5 2013 01:30

Jeg blev tirsdag d. 10 apil på Valby station, kontaktet af en kvinde der ville tilbyde mig et job.
Vi aftaler derfor at mødes på Cafe Phønix på Kultorvet d. 12 april.
Her forklarer hun mig, at hun sælger vitaminpiller, kosttilskud mv. Hun forklarer derefter hvad mit eventuelle arbejde ville dreje sig om.

Jeg skulle betale 2.999 kr til et norsk firma ved navn Eqology, og jeg ville derefter modtage nogle matrialer til min nye "virksomhed"
Herefter skulle jeg finde 3 nye personer, der også ville være "businesspartner", de skulle derfor også smide 2.999 kr ind i dette projekt.
Jeg ville nu modtage 2000 kr. i Bonus for at få flere personer ind i "netværket" Herefter skulle jeg så få 5 mennesker til at smide deres penge i, og ville derfor få 6000 kr. Og sådan fortsætter det. Jo flere menneker jeg fik ind i "netværket" som hun forklarede, jo flere penge ville jeg få. Da jeg spørg hende, hvem der er chef, hvad man tjener osv. få jeg svaret "du er din egen chef", "jeg tjener over 30.000 om måneden og arbejder kun 20 timer" Det gælder bare om at få flere ind i netværket. Så kommer du til at tjene kassen. På et tidspunkt i samtalen forklarer jeg min skepsis, og om min mistanke til pyramidespil, her forklarer hun at det norske firma Eqology som står for dette projekt er børsnoteret mv. og det kan derfor ikke lave pyramidespil. Hun forklarer også at de er allerede over 200 mennesker i dette netværk.

Hun slutter samtalen af med at stikke mig et blad om folk der fortæller hvor mange penge de tjener på det her projekt, der står ikke et eneste ord om selve produktet (vitamin og kosttilskud), herefter beder hun, mig tænke over jobbet ALENE, da hun mener andre mennesker ville misforstå min skepsis til firmaet og jeg ville derfor skræmme mulige personer til netværket væk.

Efter hvad jeg nu har unersøgt om Pyramidespil passer dette meget godt sammen. Jeg skal skyde penge i et projekt, og tjener derefter på at få flere til at gøre det samme.

Kvinden jeg talte med hedder
[slettet af admin]

Jeg håber virkelig der bliver gjort noget ved det. Så flere unge mennesker IKKE bliver hivet ind i det.

Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 12/4 2013 21:07 | Indlæg redigeret den: 12/4 2013 21:08

LoneTJ
Det er ikke et pyramidespil. Det er et såkaldt multi level marketing firma, som har en pyramidelignende struktur, men det er 100 % legalt så længe man sælger et rigtigt produkt. Problemet med mange mlm firmaer er bare, at det enten er noget lort de sælger, eller at varerne er alt for dyre, men der er også gode mlm firmaer, som sælger kvalitetsprodukter til en ordentlig pris. Som eksempel kan nævnes tupperware.
CM
Dato: 15/5 2013 13:05 | Indlæg redigeret den: 21/5 2013 10:49

ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 15/5 2013 19:21

Hej CM. Jeg er en af de pt. 3 admins på Vegetarkontakt.

Jeg var ikke bekendt med den nævnte tråd og indlæg før jeg læste ovenstående indlæg fra dig.
Så vidt jeg kan se skriver LoneTJ om sin personlige oplevelse i forbindelse med et møde og samtale med dig, omhandlende Eqology og salg af deres produkter. Jeg (eller de andre administratorer) kan ikke vurdere hvorvidt de informationer LoneTJ fremlægger er retsstridige eller gøre os til dommere over hvem af jer der fortæller sandheden. Det er dine udtalelser mod hendes. Jeg har imidlertid netop fjernet de resterende dele af dit navn og telefonnummer, som brugeren havde inkluderet i sit indlæg.
Såfremt der er tale om injurierende ytringer mod dig og firmaet du arbejder for vil vi selvfølgelig straks fjerne det pågældende indlæg.

Jeg tager kontakt til LoneTJ og giver hende mulighed for selv at revidere sine udtalelser under henvisning til dit indlæg i denne tråd.

Hvis du har yderligere kommentarer til sagen vil jeg anbefale dig at oprette en separat tråd til emnet eller at skrive en privat besked til mig, så denne tråd kan forbeholdes dens tiltænkte formål.

Mvh.

Christian
Benjamin
Forum-indlæg: 667
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 17/5 2013 11:54 | Indlæg redigeret den: 21/5 2013 16:14

Edit: tager lige et par kopier så der ikke bliver slettet noget:

Jeg blev tirsdag d. 10 apil på Valby station, kontaktet af en kvinde der ville tilbyde mig et job.
Vi aftaler derfor at mødes på Cafe Phønix på Kultorvet d. 12 april.
Her forklarer hun mig, at hun sælger vitaminpiller, kosttilskud mv. Hun forklarer derefter hvad mit eventuelle arbejde ville dreje sig om.

Jeg skulle betale 2.999 kr til et norsk firma ved navn Eqology, og jeg ville derefter modtage nogle matrialer til min nye "virksomhed"
Herefter skulle jeg finde 3 nye personer, der også ville være "businesspartner", de skulle derfor også smide 2.999 kr ind i dette projekt.
Jeg ville nu modtage 2000 kr. i Bonus for at få flere personer ind i "netværket" Herefter skulle jeg så få 5 mennesker til at smide deres penge i, og ville derfor få 6000 kr. Og sådan fortsætter det. Jo flere menneker jeg fik ind i "netværket" som hun forklarede, jo flere penge ville jeg få. Da jeg spørg hende, hvem der er chef, hvad man tjener osv. få jeg svaret "du er din egen chef", "jeg tjener over 30.000 om måneden og arbejder kun 20 timer" Det gælder bare om at få flere ind i netværket. Så kommer du til at tjene kassen. På et tidspunkt i samtalen forklarer jeg min skepsis, og om min mistanke til pyramidespil, her forklarer hun at det norske firma Eqology som står for dette projekt er børsnoteret mv. og det kan derfor ikke lave pyramidespil. Hun forklarer også at de er allerede over 200 mennesker i dette netværk.

Hun slutter samtalen af med at stikke mig et blad om folk der fortæller hvor mange penge de tjener på det her projekt, der står ikke et eneste ord om selve produktet (vitamin og kosttilskud), herefter beder hun, mig tænke over jobbet ALENE, da hun mener andre mennesker ville misforstå min skepsis til firmaet og jeg ville derfor skræmme mulige personer til netværket væk.

Efter hvad jeg nu har unersøgt om Pyramidespil passer dette meget godt sammen. Jeg skal skyde penge i et projekt, og tjener derefter på at få flere til at gøre det samme.

Kvinden jeg talte med hedder
[slettet af admin]

Jeg håber virkelig der bliver gjort noget ved det. Så flere unge mennesker IKKE bliver hivet ind i det.

cirke skrev:
Vedrørende meget upassende indlæg.
Hej Admin.
Jeg har skrevet personlig mail hvori jeg beder om at få slettet et indlæg. Da jeg ikke har fået svar, skriver jeg også her.
D. 12. April er der lagt et indlæg op på jeres debatforum hvori der står usande
Oplysninger om mig og min forretning.
Derudover har bruger lagt mit navn og mine kontaktoplysninger op, uden mit samtykke.
Jeg er klar over at noget af navnet og telefonnummeret nu er blevet censureret, men det er ikke nok.

Jeg skal igen bede om at få indlægget slettet ASAP. Jeg er i kontakt med politiet.
Og hvis ikke indlægget er slettet inden fredag d. 17. kl. 08.00, vil politiet gå
Videre med det, og der vil blive lagt sag an, både mod bruger, og Admin på siden.

Indlægget ligger nederst i tråden på dette link: http://vegetarkontakt.dk/?-eqology=124085
Brugeren har brugt et falsk navn som er LoneTJ, derudover også en falsk email.
Alt dette har jeg beviser på, da Jeg ligger inde med alle personlige oplysninger på vedkommende.

Jeg ser frem til at logge ind næste gang og se at indlægget er fjernet.
På forhånd tak for hjælpen.

Vh. Cirke.

Fuck af Cirke!
Finder mig ikke i flere trusler.
Jo mere I forsøger at manipulere med denne tråd, des mere suspekt kommer jeres scam-forretning til at fremstå.

--
Har slettet fire reklameindlæg fra Eqology's ansatte. Samt to falske profiler oprettet til formålet.

Easy/IAS
Dato: 17/5 2013 19:33

Benjamin: Din melding er på sin rette plads og hilst rigtig godt !ja
Anis
Forum-indlæg: 255
Dato: 17/5 2013 20:05

Ja, flot Benjamin !ja
Benjamin
Forum-indlæg: 667
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 18/5 2013 12:22 | Indlæg redigeret den: 18/5 2013 16:07

cirke skrev:
Jeg er i kontakt med politiet. [/q]
Hehe, det tror jeg gerne på :D
[q=cirke]Alt dette har jeg beviser på, da Jeg ligger inde med alle personlige oplysninger på vedkommende.

Hvordan vil du bevise at det navn du har er LoneTJ?
Den eneste du kan knytte ved navn til det der står på denne hjemmeside er mig, da domænet står i mit navn. Hvis du vil lægge sag an, så kom an. :p
At du har sat et bestemt tidspunkt, må være en del i din taktik i at skræmme folk til at fjerne negativ omtale.

I har en meget ussel måde at markedsføre jeres firma på nettet!

@LoneTJ du skal endelig ikke lade dig skræmme, det eneste ulovlige her er Eqology's måde at true folk til at fjerne dårlig omtale.

Easy/IAS
Dato: 19/5 2013 19:03

Politiet vil nok dø af grin :)

LoneTJ !ja
Sider: 1 2 > >>