Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Blod donor

Diverse

Sider: << < 1 2 3 4
Cvetok27
Forum-indlæg: 36
Område: KBH
Dato: 14/9 2013 12:52 | Indlæg redigeret den: 14/9 2013 15:00

Oki - det har undret mig hvorfor både homoseksuelle og prostituerede ikke må donere..
Det var et spørgsmål om blod, da jeg ikke har forstand på det, hvad der sker hvis man har haft flere partnere, beskyttet eller ej. Om det kan være andre ting ved det.. Eller kun aids/gulsot ol der er farlige ved blods tilførsel?
Rent/urent blod var selvfølgelig forkert sagt..

Jeg har for nylig læst om telegony, som jeg har hørt gælder for dyr, i hvert fald som jeg har forstået hunde.. Det drejer sig om at for at beholde fremtidige børns hunderace bør den første partner være "den rigtige".
Håber ikke det har noget med mennesker at gøre, at blod på en eller anden mystisk måde kan "huske". Hvor meget skal man passe på sig selv, hvad sker der på blods niveauer - det er ukendt?
Selvf er det kun godt hvis der ingen grund til bekymringer

Selv er jeg straight edge IV, hvilket som kendt betyder ingen form for stoffer smøg alkohol sex med fremmede (bla pga angst eller uvilje til at blive smittet) Mon kan det redegøre noget? Skal man kun stræbe efter møde med soulmate, fordi man ubevidst/bevidst ved at det er det eneste rigtige?
Sorry det hører ikke til emnet.
Cvetok27
Dato: 14/9 2013 13:27 | Indlæg redigeret den: 14/9 2013 13:54

Nej, du har sgu da ret i, at det ikke er den ultimative sandhed. Det er fordomme og postulater, som du nægter at præsentere nogen form for belæg for. Derudover er det stødende, homofobisk og direkte ignorant.

det er bare dine påstande, heller ikke den ultimative sandhed. :):)
Psykologer siger ellers at hvis man bliver (meget)) ophidset over noget - det er altid de skjulte barnlige indre raseri og vrede vågnet.. og skal/kan bearbejdes.

Den ultimative sandhed kan lyde - "Den, der er uden synd, skal kaste den første sten." Jesus
Held og lykke !!
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/9 2013 15:07

jeg er ikke uden synd, men kaster gerne den første sten.

jeg synes det ville være helt fint og på sin plads , hvis vi rydder lidt op i fortidens primitivitet.

vh lu
Cvetok27
Dato: 14/9 2013 17:05 | Indlæg redigeret den: 14/9 2013 17:46

Hehe
Det undrer mig lidt :) håber ikke du mener det

De ord Jesus sagde dengang - drejede sig ikke kun om én første sten, men om drab ved stenkastningen.
Det praktiseres stadig fysisk i "primitive" lande - når forskellighed skal straffes. Eller for at skræmme folk fra at være anderledes.
Og som man kan se - desværre også i andre lande, på mentale niveau. selv om man er etisk har høj moral
Det må sandeligt være nogle frustrationer.. Jeg forstår det godt fordi jeg selv har masser af dem.
Vi må håbe på det bedste :) !ja
lucifer
Dato: 14/9 2013 17:58

:D jo det gør jeg også i den grad, der er ikke nogen der kan sige sig fri end ikke en jesus buddha eller martinus vi har alle været slemme rigtig slemme :).

jeg er godt bekendt med det bagvedliggende bag disse ord både på den ene og den anden måde.

vh lu
Cvetok27
Dato: 14/9 2013 21:10 | Indlæg redigeret den: 14/9 2013 21:17

Ja slemme, kender det godt, og jeg lærer igen og igen:
Man skal feje for egen dør, før man fejer for andres.
før jeg begynder at missionere for andre..
:D
lucifer
Dato: 15/9 2013 05:10

ja :)

det jeg mente med at kaste den første sten , var imod min vores tidligere primitivitet , i det her tilfælde homoforbi.

(jeg har selv haft det ikke at jeg ville dem noget ondt men mere sådan at jeg synes det var synd for dem , måske nok lidt på samme måde som kødspisser har det med os :) , men tingene har ændre sig og nu har jeg det sådan at når man slår ned på homosexsuelitet slår man ned på den fred man ønsker her på jorden.)

jeg synes det ville være helt fint hvis man går love og regler lidt efter, og tilpasser dem efter vores mere næstekærlig
syn på tilværelsen

vh lu

ps eckhart tolle god læsning !ja.
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 15/9 2013 16:17

Jeg har selv doneret blod og lå omkring en 8 til 8.7 stykker :) Faktisk steget efter jeg blev vegan.
Og der er satme mange aspekter af det offentlige Danmark, der kræver en opdatering til et mere effektivt samfund...
Serenity
Forum-indlæg: 1694
Område: Nordjylland
Dato: 16/3 2015 17:08 | Indlæg redigeret den: 16/3 2015 17:08

Jeg ved godt, at det er en gammel tråd, men er der tilfældigvis nogen, som ved hvordan det kunne ske, at de to patienter blev smittet med HIV blod? Så vidt jeg har forstået, kunne man før indførelsen af nat screening opdage, at der var HIV i doneret blod efter 22 dage, og hvis ikke der er mangel på blod, burde det da være nemt nok at vente med at bruge blodet til efter de 22 dage, hvor man kunne være sikker på, at det er fri for HIV.
Sider: << < 1 2 3 4