Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hårfarvning UDEN kemikaliker??

 

Diverse

NyVeggi
Forum-indlæg: 24
Område: Århus
Dato: 26/3 2015 13:44

Hej

Jeg ved ikke, om mit spørgsmål hører til herinde på siden, men måske alligevel :)
Efter at jeg har fået mere fokus på grøntsager, mad uden gluten, uden æg og uden laktose er jeg blevet meget OBS på ikke at fylde mig med diverse unødvendige kemikaliker via fødevare, kropspleje mm.. :)

Nu er det sådan.. Jeg er 32, men desværre fra naturens siden mørkhåret og jeg er tidligt blevet gråhåret.. Jep.. og det er ikke sjovt. Mit hår ser gammelt og trist ud, hvis jeg ikke farver det som minimum hver 1 1/2 måned.. Tidligere brugte jeg bare at købe hvad, der nu var på tilbud til fx Føtex, netto, Matas osv..
Men NU kan jeg ikke nænne at give mit hår sådan et kemi chok.. Men hvad kan jeg gøre i stedet for?? Jeg føler, at jeg er for ung til at rende rundt og være gråhåret..
Er der et eller andet naturligt jeg kan behandler/farve mit hår med? Eller evt en frisør i/omkring Århus, som I kan anbefale, som er god til ikke at have kemikaliker i deres produkter? :)


På forhånd mange tak for, at I læste mit indlæg :)
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Andet
Dato: 26/3 2015 14:06

Grey hair is in! It´s classy: a sign of wisdom. ;)

You could try henna. You can get natural henna or one with natural colouring, eg. mahogany, auburn, black. It´s a bit messy to use, but is really good for conditioning hair. You should find chemical-free versions is Indian shops, and possibly health shops. It´s not expensive either. I used to use it in my pre-grey days!


NyVeggi
Forum-indlæg: 24
Område: Århus
Dato: 26/3 2015 14:27

Tak! God ide :) :)
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Andet
Dato: 27/3 2015 22:56

On seconds thoughts...

Like I said, grey is in, grey is cool!!! :D

http://www.boredpanda.com/gray-granny-hair-trend-women-dyeing-hair-grey/