Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Kokosolie som deo

Diverse

NyVeggi
Forum-indlæg: 24
Område: Århus
Dato: 22/4 2015 11:19

Hej

Er der andre herinde, som også er kommet i gang med at bruge kokosolie til andet end stegning og mad? Jeg har hørt godt om at bruge den både til tandpasta og deo..
Men jeg har et spørgsmål.. Hvis man bruger den som deo og man så sveder meget, hvis det fx er varmt, vil man så ikke få olie skjolder på blusen? Er det til at vaske af? Måske et meget dumt spørgsmål, men synes bare at olie på tøj er såå svært at få vasket af igen..
Nogle, som har erfaring med dette?

På forhånd mange tak fordi, at I læste min tråd :) :)
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Andet
Dato: 22/4 2015 14:15 | Indlæg redigeret den: 22/4 2015 21:27

Not sure about using it as a deodorant. I have seen some people say they use it mixed with baking power and something else, can´t remember what right now. You might find some information if you google... I would imagine that any excess or stains should wash away with detergent. At least, coconut oil usually washes away with shampoo and hot water!

I use coconut oil as a hair treatment. I usually avoid shampoo as it gives me scalp problems, but when I´ve washed my hair in warm water, I mix a little oil on my fingers and then massage it lightly through my hair, after which I keep my hair wrapped in a towel for a few minutes. Then I just comb out my hair. Coconut oil is very nourishing for hair and works as a great hair balsam. It also smells good!

Once in while, I give my hair the full coconut oil hair treatment! Heat a (tea)spoon of oil in a micro-oven (1.min) so it becomes warm and liquid. Then finger-masssage the oil through hair from scalp to ends, wrap hair in a plastic bag and sleep on it - with a towel under the head as a precaution against the bag slipping. Next morning, wash out hair with shampoo to remove the excess oil. Works a treat! ;)

Britta
Forum-indlæg: 59
Opskrifter: 1
Område: Andet
Dato: 27/4 2015 07:43

I forhold til at bruge det som deo, så skal du bare være opmærksom på at nogle udvikler kontakteksem ved længere tids brug - inkl migselv :/ Det var ret træls.. Men indtil da var jeg rigtig glad for det :)
Amanda Stampe
Forum-indlæg: 155
Opskrifter: 3
Område: Sjælland
Moderator
Dato: 27/4 2015 11:02

Kontakteksem? Hvad mener du? :)
Sabine Raun
Forum-indlæg: 95
Område: Fyn
Dato: 27/4 2015 19:54

Jeg brugte kokosolie med natron som deo og fik også kantakteksem af det, men det var natron jeg ikke kunne tåle.
Kontakteksem er en allergisk reaktion, som ligner al mulig anden eksem af udseende, men som forsvinder igen når man ikke længere er i kontakt med det man ikke kan tåle.
Stort set hele min garderobe er sort, men jeg havde ikke problemer med hvide pletter og den slags. Skulle der komme skjolder burde det være muligt at fjerne olien med en god gang opvaskemiddel.

Jeg bruger stadig kokos - jojoba - eller abrikoskerneolie i stedet for creme hvor det er nødvendigt, og på spidserne af mit hår i stedet for en leave in kur.